רוני נאק
הרבה דברים אפשר לכתוב על הסוזוקי ג'ימני. חמוד? בטח! גיבור בשטח? בוודאי! חזק ועוצמתי? אה…ממש לא. יכול מאד להיות שהמנוע השתול בו, 1.5ל' המפיק 100 כ"ס, הוא "מכוון לעמידות" וגם "מתוכנן לעמוד בתלאות השטח" או אולי "מסוגל לשרוף כל דלק מטונף מחביות מחלידות במדינות עולם שלישי" אבל הוא די חלוש.
• סוזוקי ג'ימני "ארוך" עם 5 דלתות
כאן נכנסת לתמונה סדנת Twisted ביורקשייר. המקום ממנו מגיעים כלבים ממש קטנים, פודינג וגם דיפנדרים משופרים מאד. אבל מה…דיפנדרים אמיתיים הפכו לנדירים יחסית גם במחוזות הגשומים של הממלכה המאוחדת כשמצד שני ישנה אינפסטציה של סוזוקי ג'ימיני.
בינינו לא צריך הרבה וויסקי או שיכר לא מסונן כדי לראות את הדימיון בין הדיפנדר והג'ימני. למעט כתמי השמן שבחניה, לשניהם יש שלדת סולם, שניהם עם סרנים חיים וקפיצי סליל ושניהם בסיס היסטרי להתאמה אישית ובניה. דבר נוסף משותף הוא לקות מהותית בתחום הכוח.
אז טוויסטד שתלו בתא המנוע המרווח של הג'ימני מגדש טורבו, צנרת בהתאם, מחשב ניהול עם מפות דהלאקס, הזנת שמן חשובה וגם מסנן אוויר – אוורירי יותר. כדי לסגור את האירוע הם קראו לרכב TJ. למה? כי הם יכולים. אגב, השמועה אומרת שקיט הטורבו פותח יחד עם סדנה בדובאי שמסוגלת להפיק גם 300 כ"ס מהמנוע הזה (לא מצויין לכמה שניות…). למעט התפוקה של 169 כ"ס אין נתונים נוספים (כמו קג"מ למשל), מה שכן יש זה שזמן התאוצה ל-100 קמ"ש ירד לכ-7 שניות והמהירות המירבית היא עתה 180 קמ"ש מפחידים ביותר.
בנוסף, הסדנה טיפלה במתלים ופינקה את הפנים בכל טוב השמור בדרך כלל לדיפנדרים סנובים המיוצרים אחד-אחד בהתאמה אישית. כמה זה עולה לנו? תלוי. מכיוון שכל רכב נבנה במיוחד לפי דרישה ולפי האבזור והתוספות השונות אין ממש מחיר "מחירון".