רוני נאק
ההבטחות מרחיקות הלכת של אילון מאסק – המייסד של יצרנית המכוניות החשמליות TESLA ושל מיזמים עתידניים רבים נוספים – כבר מזמן לא מצליחות לשכנע את וותיקי התעשייה. בין השאר כי הן פעמים רחוקות מאד באמת מתגשמות. אז כשהוא הבטיח לפני כשנה כי המצבר של מכוניות טסלה יחזיק מעמד כפול ממה שאנו מכירים היום – התגובות היו בעיקר צוננות. אבל…בתחילת החודש התפרסם מחקר של מדענים באוניברסיטת דלהאוזי בקנדה, העובד בלעדית עם טסלה – אשר עשוי להוכיח כי אדון מאסק לא לגמרי חולם.
• להורדת המחקר בנושא מצבר ליתיום מתקדם לרכב חשמלי

המחקר מתאר מצבר ליתיום אשר "עשוי להניע מכונית חשמלית הרבה מעבר למיליון מיילים" בו בזמן תוך כדי אבדן של רק 10% מהקיבולת. הצוות המובל על ידי פיזיקאי בעל שם עולמי הצליח להוכיח שהמצבר שלהם בעל ביצועים הרבה יותר טובים מאלו הקיימים כיום (ליתיום איון בשני המקרים). הצוות הדגיש כי הביצועים שהושגו יתאימו במיוחד ליישומים של מוניות אוטונומיות ושל (החזיקו חזק) משאיות חשמליות להובלה למרחקים ארוכים. בשני המקרים מדובר במוצרים שטסלה מפתחת ולפחות בכל הקשור למשאית – לא באמת עומדת בלוח הזמנים שהגדירה לעצמה ולציבור. המחקר לא מציין את המצבר כ"פריצת דרך" אלא כפיתוח של טכנולוגיות קיימות – הם מפרטים ברזולוציה רבה את הנושא במטרה שחוקרים אחרים ינצלו את המידע להמשך הפיתוח.