רוני נאק
אחרי שטסלה מודל Y היה לרכב הנמכר בעולם, הגיע – באיחור מה – הדור המעודכן של הדגם שבחודשים האחרונים מכירותיות הגלובליות הצטננו לא מעט. זאת מפאת גילו וכן מתחרות גוברת ממותגי המערב ובעיקר ממותגי סין. רבים מאלה האחרונים, שאף היו בעבר חלק ממיזמים משותפים, JV, עם יצרניות מערביות שלטשו עיניים לשוק הרכב הסיני העצום – יצאו ל"דרך עצמאית" כשבכיסיהם לא מעט קניין רוחני מערבי.

כך או אחרת, בסופ"ש שאצלנו היה דרמטי מאד מסיבות אחרות, טסלה החלה את השיווק של המודל Y המעודכן בצפון אמריקה ואירופה – המסירות שם מתוכננות לחודש מרץ הקרוב. לצד השינויים הברורים במראה של הרכב ושל המפרט יהיה עוד שינוי משמעותי אחד. זינוק של 25% (כך על פי הפרסומים בתקשורת העולמית) במחיר גרסת LR כפולת ההנעה. טסלה ממתיקה את הגלולה וכוללת במפרט את תוכנת הנהיגה האוטונומית למחצה שלה (אנחנו עדיין חושבים שלקרא לזה "אוטופיילוט" מטעה ומסוכן) – הדורשת מהנהג שיהיה עירני ומוכן להתערב פן יתעורר בוולהאלה.
באתר טסלה ישראל מצויין לדגם LR AWD טווח של 568 ק"מ (WLTP), 4.3 שניות ל-100 קמ"ש, טעינה מהירה של עד 250 קו"ט ואחריות לסוללה ל-8 שנים או 192,00 ק"מ.

בתוך הרכב טסלה מבטיחה מסך 15.4 אינץ' משופר ומערכת הפעלה מהירה יותר. ישנו גם (לא ברור האם סטנדרטי או כתוספת) מסך אחורי 8 אינץ' לנוסעים שמאחור שגם יכול להפעיל משחקים ולעזור לנוסעים להתמודד עם האתגרים של התעסקות במסך קטן בעת נסיעה. בנוסף, אפשר להשאיר את בעל החיים ברכב, על הריפודים הלבנים, עם מצב כלב השומר על טמפ' נוחה בתוך הרכב – אבל אין פירוט מה יעשה הכלב המתוסכל לריפודי הרכב (אולי זה יגיע בעדכון הבא מהאוויר…). ישנו גם מצב סנטרי (זקיף) המתעד כל התקרבות או התעסקות עם הרכב – ומייצר קובץ דיגיטלי נוח למשלוח לרשויות. יש גם אפליקציה.

עכשיו כשהגענו ל-250 מילים אפשר לסכם ולומר שהמחיר בישראל טרם פורסם ואם הוא יהיה, כבעבר, ביישור קו עם המדיניות העולמית של סטלה – פלוס עליית המע"מ והאינפלציה "שלנו" – זו תהיה התייקרות משמעותית. האם אחרי הנהירה של הרוכשים הראשונים אנו צפויים לראות גם הפעם הורדות מחירים בהמשך?
טסלה ישראל עדיין מציעה למכירה שלוש גרסאות של המודל Y ה"ישנה". המחיר מתחיל ב-247,600 לגרסת הנעה אחורית ועד 302,000 שקלים לגרסת פרפורמנס.