יום חמישי , 28 מרץ 2024
טסלה מודל Y (משמאל) האם שווה כל כך הרבה יותר מהסטלה 3? צילום: טסלה

טסלה מודל Y באמת שווה את הכסף?

בתחילת הדרך, כשטסלה פרצה את דרכה ללב של צרכן הרכב הישראלי, היא עשתה זאת (בין השאר) גם בזכות תג מחיר מאד אטרקטיבי למודל 3. לזה הוסיפו את מימד החדשנות, את הילת הפרמיום ואת התחושה שהישראלי קיבל שהוא דופק את המערכת פעמיים: פעם אחת בשיחרור מקניית דלק ובפעם השניה בקניה הישירה ללא יבואן ש"גוזר קופון" עליו וחלילה מוסיף אגף לוילה בכפר שמריהו על חשבונו.

היום, ה-5 לאפריל, הודיעה טסלה שנפתחו ההזדמנות לדגם נוסף, שני, בישראל. דגם שרבים חיכו לו והוא נוגע בלב של קבוצת הרכב אולי החשובה ביותר לצרכן הפרטי: SUV  קומפקטי על התפר בין C ל-D. באותו סגמנט של דגמים מאד מבוקשים אצלנו כמו טויוטה ראב-4, יונדאי טוסון ואחרים. בהחלט הלחם והחמאה של שוק הרכב כשעיקר המכירות בו הוא ללקוחות פרטיים ולא לציים הסוחטים הנחות גדולות. מהצד החשמלי של עולם ה-SUV יש את הסקייוול ET5 בקומת ממדים גדולה יותר ואת יונדאי איוניק 5 שנהנה מבסיס גלגלים הרבה יותר ארוך.

טסלה מודל Y (באדום) האם המחיר של הדגם גם יזחל מעלה כמו ה-3? צילום: טסלה

כמה זה?!

המחיר ההתחלתי של טסלה מודל Y הוא כ-340 אלפי שקלים. בסכום הזה תקבלו את גרסת לונגריינג' המפיקה 441 כ"ס וכ-50 קג"מ משני מנועים והנעה כפולה. אלו מוזנים מסוללת ליתיום בעלת קיבולת של 75 קוט"ש מהם 70 קוט"ש שימושיים. בנוסף תהנו מממדי גדולים יותר בקבינה, עדיין רק עם 5 מושבים (7 מושבים יש בחו"ל), וכל הגדג'טים והאוטומציה שאתם מכירים מהמודל 3 שרבים מבני עמנו כמהים אחריה.

במקביל משווקת גם גרסת הפרפורמנס שמצוידת בסוללה גדולה יותר של 82 קוט"ש מהם 75 קוט"ש שמישים וצמד מנועים המפיקים יחדיו 563 כ"ס ו-66 קג"מ. וכמובן פריטי איבזור שונים כמו חישוקי גלגל גדולים יותר, בלמים מחוזקים, מתלים מונמכים ועוד. גרסת הפרפורמנס מתחילה ב-372 אלפי שקלים.

לשתי הגרסאות ביצועי 0 ל-100 קמ"ש מרשימים מאד, באיזורים של מכוניות על ומהירות מירבית העולה על 200 קמ"ש וגם דירוגי בטיחות מחמיאים ביותר. בהחלט מוצרים מרשימים מאד.

סקייוול ET5. רכב פנאי חשמלי (סגמנט D הגדול) עם טווח גדול ואבזור עשיר בחצי כסף מה-Y של טסלה. צילום: סקייוול ישראל

אבל…

האם עדיין מדובר בעסקה כזו טובה. מנקודת המבט הצרכנית נטו ובואו נעזוב לרגע את החרמנות הכללית על כל מה שטסלה (מוצדקת או שלא מוצדקת).

אם מה שהלקוח מחפש זה SUV גדול ומרווח שיהיה גם חשמלי, הרי שימצא בדיוק את זה ועם עושר אבזור ראוי ביותר וטווח נסיעה גדול בסקייוול ET5 שמתחיל בכ-175 אלפי שקלים. חצי כסף! הביצועים של הסקייוול טובים בתוך הקונטקסט של התנועה בישראל והרכב נותן ממדי פנים נדיבים, טעינה מהירה ותא מטען גדול. פריטי אבזור כמו פנסי LED לייזר קדמיים, דלת תא מטען חשמלית, מושבים מחוממים ומאווררים וגג שמש נפתח ועם ווילון נגלל. כל זה בחצי כסף.

מרצדס EQA זמינה לרכישה אצל היבואן הסדיר אבל גם בערוצים המקבילים ובמחירים עדיפים. צילום: מרצדס

אם מסתכלים לרגע על מותגי היוקרה הגרמניים, שם תמצאו מרצדס EQA וגם אאודי Q4 Etron שעולים כ-300 אלף שקלים. אין להם אמנם את הממדים והביצועים של המודל Y אבל יש להם סמל הרבה יותר נחשב על החרטום, איכות כוללת עדיפה ואפילו רשת מוסכים בפריסה ארצית ושירות זמינים לכל צרה שלא תבוא. כשעולים בממדים גם המחירים עולים ועוברים את סף ה-400 אלף שקל. כך אצל במוו x3, אאודי ETRON ואפילו הונגצ'י שיוצג מחר.

אאודי Q4 איטרון ספורטבק. קצת מעל ל-300 אלף שקלים. פחות ביצועים יותר…אאודי. צילום: אאודי

אז מה?

המחיר של טסלה מודל Y כרגע משקף משאלת לב של היצרנית. ללא ספק יהיו רבים שיקפצו על ה-SUV ביצועים המרשים הזה. אובייקטיבית אם מנתקים לרגע את החוט המחבר בין המכונית לתג המחיר, מדובר במוצר מאד-מאד מרשים. אבל תג המחיר הזה מאיר אותו באור אחר לגמרי ושם בסימן שאלה את הכדאיות הצרכנית הבסיסית ביותר. מה אתם חושבים? טסלה בכל מחיר?

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one + 7 =