רוני נאק
ב-10 לאוקטובר מאסק חשף את המונית הרובוטית שלו – אשר כזכור החליפה את פרוייקט ה"רכב החשמלי העממי הקטן והזול" שתוכנן כאשר נושא בשורת כבלי הטעינה, ככל הנראה (דעה אישית) הבין שלא יוכל להתמודד במחיר מול מותגי סין המקבלים סיוע, מימון וסבסוד במיליארדים רבים מהמפלגה הקומוניסטית.
ציפייה רבה הייתה בקרב משקיעי טסלה אולם אלו נותרו עם קומוניקט מתדלדל בידיים והצביעו בארנק. בתגובה לבשורה מהאירוע ההוליוודי (התקיים באולפני וורנר בבורבנק קליפורניה) הייתה צניחה מיידית של כ-12.5% במחיר המניה. זאת בין השאר מכיוון שמאסק נקב במחיר שנראה לרבים כלא ריאלי של "מתחת ל-30 אלף דולרים" כשהרכב יצא לשווקים. לגבי תאריך היציאה לשווקים מאסק אמר "לפני 2027" – זאת כשלטסלה יש רקורד מוכח של אי עמידה בלוחות הזמנים שהיא בעצמה מציבה (ראו ערך הסייברטראק שאחרה ב-4 שנים). בנוסף, להזכירכם, מאסק בעצמו אמר עוד ב-2019 שכבר בשנת 2020 יהיו מיליון מוניות רובוטיות על הכבישים בארה"ב.
בתי ההשקעות הגדולים, כמו מורגן סטנלי טענו שהמצגת חסרה את המידע הקריטי כיצד ייראה המודל העסקי של הפעלת המוניות הרובוטיות ומתי וחשוב מזה – כמה הוא יהיה רווחי. העדר הנתונים האלה, הרכב עצמו שהוצג ללא גלגל הגה או דוושות, מחיר שנתפס כלא ריאלי ותאריך השקה עמום בהחלט שלא נסכו בטחון במשקיעים.
בנוסף לזה, ישנם כבר שירותים של מוניות רובוטיות: וואימו, זוק ו-קרוז – כולם נשענים על חיישני לייזר, מכ"מ, ומצלמות ואצל כולם יש לא מעט בעיות אשר דרשו התערבות של NTSHA כדי לשמור על בטחון הציבור. טסלה נסמכת רק על חיישני וידאו (מצלמות) לנהיגה האוטונומית – וזה מלחיץ רבים. בעיקר לאור הרקורד הלא מזהיר של מערכות ה"אוטופיילוט" של החברה.
לצד זאת חייבים לציין לשבח את העקשנות והחתירה קדימה של מאסק שלמרות הכל וכל הציקצוקים מסביב המגיעים כמעט מכל מקום – הוא ממשיך קדימה ומפתח את החזון שלו לעתיד התחבורה. נקווה שזה לא יהפוך לדיסטופיה רובוטית לכולנו.