יום שישי , 15 נובמבר 2019
ראשי » מגזין » זה הזמן לקנות פרימיום
המכירות של מותגי הפרימיום בצניחה חופשית - מה שנותן לנו הקונים מנוף נהדר לעזור להם למכור בזול. ב.מ.וו X2 לאילוסטרציה. צילום: רוני נאק
המכירות של מותגי הפרימיום בצניחה חופשית - מה שנותן לנו הקונים מנוף נהדר לעזור להם למכור בזול. ב.מ.וו X2 לאילוסטרציה. צילום: רוני נאק

זה הזמן לקנות פרימיום

רוני נאק

שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה. כמעט סופה מושלמת של אירועים אשר כולם יוצרים מצב שבו יש מותגים שמכירותיהם בבלימה נוראית. בין אם זה תיקון המס הירוק, העדפת צרכנים את דגמי ה-SUV על פני פרטיות, חיכיון לדור החשמלי אשר גורם לקונים להישאר על הגדר ולהאריך את מחזור הקניות הרגיל שלהם וכמובן האשראי הצרכני שהתייקר – ובסגמנט הפרימיום לאשראי יש תפקיד מרכזי.

זה סוד גלוי שמנופי הצמיחה העיקריים של מותגי הפרימיום הגיעו דווקא מהדגמים הקטנים והזולים-יותר שלהם. ושם בדגמים הזולים מ-280 אלפי שקלים, לאשראי הצרכני יש משקל רב – כי מי שקונה את המכוניות האלה הם אנשים שחלמו "לעלות" למותג פרימיום ולא יכלו. אנשים שתקציבית הם כפסע מלעבור ממאזדה גדולה למרצדס קטנה. וכאלה שנופלים בשבי הקסם של "תשלום חודשי קטן של רק 6600 שקלים…" מלכודת ידועה.

אבל השוק כרגע מבצע סוג של תיקון. אחרי הטלטלות שעבר – והתיקון הזה מורגש מאד בכמה מותגי פרימיום – לא כולם אני חייב לציין – וזה יוצר הזדמנויות למי שתקציבו בכיסו ומוכן לעבור את מסכת החיכוכים עם אנשי מכירות כשהוא זוכר כי הפעם הכוח איתנו – הקונים.

לקוחות של יגואר מעדיפים SUV על פני פרייבטים. בצילום יגואר F-PACE. צילום: רוני נאק
לקוחות של יגואר מעדיפים SUV על פני פרייבטים. בצילום יגואר F-PACE. צילום: רוני נאק

תמונת מצב

אז מה קורה בשוק (נתוני איגוד יבואני הרכב – אתר פתוח ונגיש לציבור מוזמנים לבקר בו)? בואו נשווה את ינואר עד אפריל של 2018 מול 2019. להזכירכם גם 2018 הסתיימה בירידה קלה ביחס ל-2017.

אאודי מובילה את הסגמנט בארבע החודשים הראשונים של 2019 עם 1432 מסירות – כאשר בשנה שעברה מסרה בחודשים אלה 2046 מכוניות.

מרצדס עם 1392 מסירות (בניכוי וואנים ואחד טנדר) ביחס ל-1965 מכוניות בשנה שעברה.

ב.מ.וו ירדה ל-1307 מסירות מ-1493 מסירות. הירידה הכי מתונה בשילוש הקדוש מגרמניה.

מי שחווים ירדה רצינית הם אינפיניטי עם 120 מסירות ביחס ל-232 בשנת 2018. קאדילק שירדה מ-239 מסירות בארבעת החודשים הראשונים של 2018 ל-129 מסירות בלבד השנה. שתיהן בחברה טובה עם פורשה – אשר סגרה חזק את השנה שעברה אבל עם 29 מסירות בלבד ביחס ל-95 בארבעת החודשים הראשונים של 2019. גם מזראטי לא מבריקה עם 21 מסירות. מחצית מהמסירות של אשתקד שעמדו על 42. עוד אציין את יגואר שהמכירות שלה אמנם ירדו ברמה זניחה – פער של 7 יחידות בלבד (41 מול 49 ב-2018) אלא שלמעט רכב אחד פרייבט כל ה-40 שנמכרו הם רכבי פנאי.

קבלו הצעה פרטית לכל רכב

מי השתפר? לנד רובר, לקסוס, וולוו (גם היא כמו יגואר מסרה יותר SUV על חשבון הפרטיות), DS החדשה עושה חייל. אני לא מתייחס למותגים כמו פרארי, בנטלי ואסטון מרטין. המספרים שם קטנים ובכל מקרה אלא לא באמת מכוניות טובות ככל שיהיו.

מרצדס GLE כאן בירידה מכוכב הירדן - יכולה להיות שלכם אם רק תתעקשו. צילום: רוני נאק
מרצדס GLE כאן בירידה מכוכב הירדן – יכולה להיות שלכם אם רק תתעקשו. צילום: רוני נאק

המחזור

הנה עוד רגע אנו נכנסים לחופשת הקיץ הארוכה, אחריה יש כחודש עבודה עד לחגים ואז מגיע סוף השנה וכולם יודעים שברבעון האחרון כבר לא מוכרים. וזה אומר שהחלק החזק של מכירות שנת 2019 הוא ממש עכשיו – בחודש חודשיים הקרובים. וזה הופך את שנת 2019 הבעייתית לשנת מכירות קצרה במיוחד (מכירות הכוונה לקונים פרטיים לא לציים הגדולים שגם כך לא נוגעים לקבוצת הפרימיום).

העובדה הזו נותנת מנוף מצויין לקונים – בעיקר אם עוד יש הרבה מכוניות ליבואנים – לשפר עמדתם בקניה. אם במצב הרגיל איש המכירות הממולח היה לוחץ עליכם לסגור עוד היום כי "זה הרכב האחרון במלאי" או "יש עוד מתעניינים" או "שער המטבע עולה בשעה חמש" – הכל בולשיט כמובן. הפעם כל הטיעונים האלה באופן אירוני בצד של הקונים כי יש הרבה מכוניות במלאים (ששולמו ומכרסמות עלויות מימון של היבואנית), אין עוד מתעניינים כי השוק כמו שראיתם בירידה של עשרות אחוזים ושער המטבע…נו באמת.

אאודי Q8 הוא מהדגמים היקרים יותר של אאודי אשר סובלת כרגע מחור בליין הדגמים בשל העדרות Q3 חדש. לחצו חזק ולא לפחד לצאת מאולם התצוגה - אפילו אם זו רק הצגה. צילום: רוני נאק
אאודי Q8 הוא מהדגמים היקרים יותר של אאודי אשר סובלת כרגע מחור בליין הדגמים בשל העדרות Q3 חדש. לחצו חזק ולא לפחד לצאת מאולם התצוגה – אפילו אם זו רק הצגה. צילום: רוני נאק

עצתי

אז אופרטיבית. תכל'ס. מה לעשות? אם יש לכם תקציב ואתם אחרי שלב מחקר השוק. תקבעו תקרת מחיר שתהיו מוכנים לשלם (טיפ: מי ששולט בתקציב צריך להיות ווירטואלי, לא נוכח ולא נגיש – למשל מנהל תיק ההשקעות אשר הקצה 200 אלף שקלים לרכב ולא שקל יותר וטס לאמזונס לחצי שנה) – תנו הצעה נגדית נמוכה אך-ריאלית ולא מעליבה. אל תפחדו לצאת מהעסקה בכל שלב. הודו בנימוס לאיש המכירות על הזמן שלו וצעדו החוצה – זה נשק יום הדין שלכם. בתשע מעשר מקרים הוא יתקשר אליכם עם הצעה טובה יותר. וזכרו – ההבדלים באמת לא מאד גדולים, אנשי המכירות הנחמדים ואולמות המכירה המפוארים לא מוסיפים דבר לערך של המכונית שלכם – ותמיד יש איש מכירות רעב יותר באולם שמעבר לכביש.

צפו גם בזה

יונדאי איוניק - גם על החשמל לבדו. צילום: יונדאי

לקנות מכונית חשמלית

הנה כל המכוניות החשמליות שיש לקנות היום בישראל - קחו כבל ובואו לאולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 5 =