יום חמישי , 25 אפריל 2024
ביקרנו בפארק תמנע עם יונדאי טוסון. צילום: רוני נאק
ביקרנו בפארק תמנע עם יונדאי טוסון. צילום: רוני נאק

סלעים צבעוניים

רוני נאק

כשקווי התעופה לאילת וממנה הוסטו לשדות החדשים נוצר מצב מביך שהנסיעה לאילת אורכת פרק זמן קצר יותר מאשר טיסה אליה. ובואו שלא נתחיל הפעם את הדיון עד כמה שזה לא תקין שאין תשתית זמינה אלטרנטיבית לתחבורה הציבורית עם הרחקת הנסיעה. נקווה שנעבור את הקיץ הזה בשלום על כביש 90. מהצד החיובי של הדברים בכל זאת הכבישים לאילת מעט טובים יותר מבעבר, ועסקים לאורך כביש 90 נהנים מתנועת הנופשים שלאורכו.

ביקרנו בפארק תמנע עם יונדאי טוסון. צילום: רוני נאק
עמודי שלמה בפארק תמנע. רק נקודה אחת שחייבים לדקור בביקור. צילום: רוני נאק

אחד המקומות האלה – שתמיד חלפנו מעליו בטיסה – הוא פארק תמנע. אישית גיליתי אותו מחדש במירוץ הסמרתון לאופניים בו רכבתי ביום גשום ומופלא. בהמשך עוד חזרתי לרכוב בסינגל האופניים הארוך שנפתח שם – כ 35 קילומטרים של עבודה נאה בנוף מהמם. אבל לפארק תמנע יש הרבה מאד מה להציע למשפחות. אז הדרמנו לפתוח שם ציר לקראת ביקור מושקע יותר כשהטמפ' ירדו.

ביקרנו בפארק תמנע עם יונדאי טוסון. צילום: רוני נאק
האתר נפתח בשמונה בבוקר – עם האופניים אפשר להשתחל קודם. צילום: רוני נאק

את הדרך לתמנע עשינו על יונדאי טוסון. רכב הפנאי שעבר לאחרונה עדכון משמעותי, הגיע ברמת איבזור "ELITE", עם ריפודי עור, חלון שמש ענקי, חישוקי סגסוגת 19 אינץ' ועוד פריטי נוחות אשר עשו את הדרך לתמנע מהירה ונעימה מאד. עם מצב SPORT אפשר לתת קצב נאה בקטעי הכביש המפותלים – כשירדנו לערבה דרך מצפה רמון – ואז על ECO חסכוני בשיוט הדוך על כביש 90 ובקצב מתון ביותר. שמירת נתיב אקטיבית ובקרת אקלים צוננת הורידו אותנו מהרכב בשעת בוקר מוקדמת בשער של הפארק.

ביקרנו בפארק תמנע עם יונדאי טוסון. צילום: רוני נאק
לכיוון בקעת ססגון מוקדם בבוקר. צילום: רוני נאק

להפתעתי עוד לא היה מאד חם. שמונה בבוקר והטמפ' לא הגיעה ל-30 מעלות. ללא לחות אפשר להתחיל רכיבה עם הזריחה (הסינגל עובר בצמוד למבוא הפארק) עוד לפני הפתיחה הרשמית של האתר – ולסיים את המסלול בשעה הזו – אפילו 0830 או 0900 לא יטגנו אתכם עדיין. הגיבורים יכולים כמובן לרכוב בלילה לאור פנסים אבל הייתי שומר זאת רק לרוכבים המיומנים ביותר.

ביקרנו בפארק תמנע עם יונדאי טוסון. צילום: רוני נאק
 יונדאי טוסון הביא אותנו לתמנע בשעתיים וחצי של נהיגה נעימה מהמרכז. צילום: רוני נאק

אם לא רוצים לצאת מאד מוקדם מהמרכז אפשר לישון בשטח בחניון הלילה של בקעת ססגון – שגם הוא משיק לסינגל ואפשר לצאת לרכיבה ישר מהאוהל. אפשר גם לישון בפארק עצמו אם בחדרי אירוח ממוזגים, קרוואנים או קמפינג לאוהלים. המחירים הם כ-450 שקלים ומטה לחדר וכוללים גם את עלות הכניסה לפארק שהיא 49 שקלים מעל גיל 15 או 39 שקלים מתחת.

ביקרנו בפארק תמנע עם יונדאי טוסון. צילום: רוני נאק
אפשרויות לינה רבות, מזון ואטרקציות. צילום: רוני נאק

בחודשי הקיץ יש במקום פעילות לילית בימים שלישי וחמישי של טיולי עששיות מרתקים.

היסטורית בקעת תמנע היא מקום מרתק. עם רצף של כמעט 6000 שנים של כריית נחושת על ידי עמים רבים ותרבויות רבות שעברו כאן. שלמה המלך מוזכר כמו גם הפרעונים שהשאירו בתמנע שרידי מקדש שניתן לראות גם היום.

יש בפארק כ-25 מסלולי הליכה. רובם קצרים ומתאימים גם לילדים. מפת המסלולים ניתנת לנכנסים לפארק – אולם יש בהחלט להתחשב במזג האוויר בקיץ לפני שחושבים לצאת מהרכב הממוזג. טיולים קצרצרים – בשעת בוקר מוקדמת – לא הייתי פוסל.

ביקרנו בפארק תמנע עם יונדאי טוסון. צילום: רוני נאק
יוצאים מהפארק – רק 20 קילומטרים ואתם באילת. צילום: רוני נאק

רעבים? אז יש בתמנע גם מסעדה – בחאן המלך שלמה. אבל חשוב מזה לא לפספס את המצגת המרשימה שבכניסה – עוד לפני הסיור באתר הגדול.

סיימתם? מיציתם? אתם 20 קילומטרים בלבד מאילת. יציאה זהירה לכביש 90. פניה ימינה ותוך זמן קצר – על כביש רב נתיבי – תוכלו לשחות עם דולפינים. מומלץ.

ביקרנו בפארק תמנע עם יונדאי טוסון. צילום: רוני נאק
רק עוד נוף אחד מיני רבים מראש הסינגל.  צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × three =