יום רביעי , 6 יולי 2022
ראשי » חדשות » טויוטה BZ4x החל ב:230 אלף שקלים
רבים מחכים לה כמה יקבלו? טויוטה BZ4X החשמלית החל ב-230 אלף שקלים. צילום: טויוטה

טויוטה BZ4x החל ב:230 אלף שקלים

רוני נאק

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מתכוננת להשקה הישראלית של הדגם החשמלי הראשון של TOYOTA. מדובר בקרוסאובר בשם BZ4x אשר פותח מאפס על פלטפורמה חשמלית, ייעודית בעלת חידושים רבים. בין השאר, הפלטפורמה הזו תשרת גם את סובארו סולטרה ואת לקסוס RZ. טויוטה נוקטת בגישה מעט שונה בפיתוח הדגמים החשמליים שלה והיא מתמקדת יותר ביעילות וטווח נסיעה מאשר בביצועים ותאוצות משוגעות.

טויוטה BZ4X החשמלית עם מסך 12.3 אינץ. ולוח מחוונים דיגיטלי. ריפודים סינטטיים. צילום: טויוטה

רישומי משרד התחבורה מגלים, בשלב הזה, כי הטויוטה החשמלית הראשונה תהיה ברמת אבזור MOTION ותצויד במנוע חשמלי יחיד עם תפוקה של 204 כ"ס ו-27 קג"מ (תצפו לכ-8.0 שניות ל-100 קמ"ש). עוד יכולנו לדלות שמדובר ברמת אבזור בטיחות מירבי (8) וכי ה-BZ4X מורשה לגרור עד 750 ק"ג (עם או בלי בלמים). לישראל הטויוטה החשמלית תגיע עם תקינה אירופית והיא תעשה דרכה לאולמות התצוגה מהאונייה שמגיעה מיפן.

נתוני היצרנית, מההשקה האירופאית, מגלה כי לסוללה קיבולת של 71.4 קוט"ש (אחריות ל-10 שנים או מליון ק"מ – לא ברור אם כחלק מהחבילה או בתוספת תשלום) וכי טווח הנסיעה "יהיה יותר" מ-450 קילומטרים לפי מחזור WLTP. עם שינויים שיחולו בין גרסאות האבזור וההנעה השונות. אגב הנעה, זה מעניין שטויוטה בחרה בהנעה קדמית לגרסה בעלת המנוע היחיד (מול למשל יונדאי איוניק 5 וטסלה בעלות ההנעה האחורית) וגם שגרסת ההנעה הכפולה, בעלת שני המנועים אינה מפלצת כ"ס אלא מסתפקת ב-217 כ"ס ו-34 קג"מ.

טויוטה BZ4X החשמלית עם הנעה קדמית ו-204 כ"ס. טווח מעל ל-450 ק"מ ו-10 שנות אחריות לסוללה. צילום: טויוטה

• כל מה שצריך לדעת על טויוטה BZ4X

עוד גילינו כי טויוטה BZ4X תעלה כ-230 אלפי שקלים (ברמת MOTION כאמור) – זאת על פי הרישום. למען הדיוק תקבלו 10 שקלים עודף מהסכום הנ"ל.

טויוטה BZ4X החשמלית החל ב-230 אלף שקלים. דרגת אבזור בטיחות 8. צילום: טויוטה

טויוטה מציעה בעולם את ה-BZ4X בארבע רמות אבזור: PURE, MOTION, VISION ו-PREMIER EDITION. לפחות זה המצב בטויוטה UK.

רמת אבזור MOTION, המעניינת אותנו כאן, מצוידת בממלכה המאוחדת עם חישוקי גלגל 18 אינץ' (אופציה ל-20), מטען פנימי של 7 קו"ט (אפשרות ל-11 קו"ט מסוף 2022) ויכולת לקבל טעינה מהירה של עד 150 קו"ט. עוד באבזור תמצאו מושבים קדמיים מחוממים, משטח טעינה אלחוטי, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, שמשות פרטיות (שזה אומר "כהות"), תאורת הגעה, עזיבה, ריפודי מושבים משולבים בד ועור סינטטי, תאורת אווירה והכי חשוב מסך מולטימדיה צבעוני 12.3 אינץ' עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד וגם 6 רמקולים (מזכיר שזה לפי גרסת MOTION בממלכה המאוחדת).

נצפה להשקה הרשמית ולנהיגה בטויוטה BZ4x המסקרנת – כדי לתת לכם עוד תובנות על הרכב הכה חשוב לענקית התעשיה היפנית.

 

צפו גם בזה

מבחן דרכים סוזוקי S-Cross

עדכון עמוק, על פני השטח, לרכב הפנאי מסוזוקי מתווסף ליחידת הנעה מוכרת, חבילת בטיחות אקטיבית ושומר על הטעם המוכר של המוצר והמחיר? סוזוקי S-CROSS מתעדכן

12 comments

  1. מה ההגיון במחיר הזה, בהתחשב בביצועים (=מנועים זולים יותר, מערכות אנרגיה חלשות יותר), בתחרות ובטווח שכיום כבר לא ייחודי?

  2. קיצור
    ראב 4 החשמלי
    לפחות שיורידו את המחיר של הפלאג אין עכשיו

  3. עושק הציבור

    עולה 40 אלף ש"ח יותר ממה שצריך לעלות

  4. מדהים איך בארץ רכב שעולה 43k$ לצרכן בארה"ב קופץ למחיר של 230 ואני בטוח שליוניון הרכב עולה פחות מ 43k$ עד מתי נמשיך להיות פראיירים

    • נראה לי שאתה קצת מרחף.יש בארץ מס קניה ומעמ למעלה מ120%.כך שהרכב היה צריך לעלות 80 אלף דולר

  5. יקר מדי לא פרופורציונאלי לתמורה.

  6. כמה נחסוך בדלק בשנה 8000₪ ב5 שנים 40000₪
    לעומת קורולה שעולה 140000 נשלם על bz עוד 100000₪
    רכב חשמלי יהיה אטרקטיבי בעוד 5-10 שנים שהמחירים יהיו שפויים…

  7. סמי ברקוביץ

    ולא לשכוח שמחייבים לבצע טיפולים כאשר אין באמת טיפולים בחשמלי. כלומר כל 15000 ק"מ צריך לשלם 1000שח תמורת כוס קפה וחדר המתנה. ובנוסף ביצועים של סוס ועגלה. עדיף טסלה. טווח, ביצועים, כושר גרירה, טכנולוגיה ואין טיפולים. אמנם עולה יותר אבל עדיפה למי שיכול.

  8. חחחח 450 קמ מוצהר , 380 ופחות בפועל
    ותאוצה של קיה פיקנטו

  9. אני מניח שהמחיר שהיבואן משלם ליצרן על דגם זה הוא $43000 בהמרה לשקלים והוספת מס קניה לרכב חשמלי
    וכמובן מע"מ ובהנחה שרווח היבואן 15% הגעתי בערך 195000 ש"ח

  10. רכבים חשמליים לא משתלמים היום. ה bzrx הוא כמו קורולה רק חשמלי… ב 230 אלף לא מקבלים אפילו מושבי עור …
    אתן דוגמא דווקא מרכב אחר שבדקתי:
    קיה סורנטו 2.5 ל דגם מפואר עולה 240k… דגם יפה, מרווח ומאובזר… אז לתומי אמרתי בואו נבדוק כמה יעלה החשמלי אולי כדאי . התשובה הייתה 315k לפחות. כן 75k יותר מהרגיל. 75 אלף זה שווי הדלק שאני מבזבז ב 5 שנים… החשמל לא חינם כך שכנראה רק אחרי 7 או 8 שנות שימוש אראה רווח כלשהו… ואני לא מחזיק שום רכב 7 שנים ועוד לא אמרנו כלום על הטרחה שבחיפוש טעינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.