יום שני , 10 פברואר 2025
מבחן דרכים טויוטה קאמרי XLE - רכב מנהלים מזוקק ובלי הסחות דעת. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים טויוטה קאמרי XLE

רוני נאק

זו הייתה אחת מנסיעות המבחן הארוכות יותר שביצעתי בחודשים האחרונים. פשוט לא רציתי לרדת מההגה של הקאמרי החדשה – עד כדי כך היא טובה. בין הסידורים בעיר, לפקקים של יום ראשון, נהגתי כ-800 קילומטרים – בתחילה ליעד בערבה ולמחרת בשפלת יהודה – כשאני נהנה מכל קילומטר שעובר מתחת לגלגלים של הטויוטה הגדולה הזו.

מבחן דרכים טויוטה קאמרי XLE – בסיס גלגלים של 282.5 ס"מ היום כבר לא נחשב לארוך במיוחד. המרחב הפנימי בכ"ז טוב מאד. צילום: רוני נאק

טויוטה קאמרי דור חדש

גם אם רשמית מדובר בדור חדש לגמרי של דגם מאחת השושלות הארוכות והחשובות של טויוטה, הרכב שאתם רואים בצילומים מתבסס על אותה פלטפורמת TNGA של הדור הקודם ושומרת על אותו קו גג ואפילו על הדלתות הקדמיות. שם מתחיל ונגמר הדמיון.

החזית קיבלה את הלוק המותגי החדש – וואטאבר טויוטה מכנה אותו, נדמה לי "ראש פטיש" תרגום אומלל ל-hammerhead שהוא בכלל כריש ואפילו לא אחד סימפטי. בלי קשר לפאלאברה השיווקית מדובר בלוק חדש שבעיניי מאד מוצא חן. אהבתי את שפת העיצוב הזו בטויוטה C-HR החדש ואוהב את הלוק גם כאן.

מבחן דרכים טויוטה קאמרי XLE – הפנים מעוצב מחדש עשוי היטב ועשיר במערכות סיוע לנהג, בטיחות אקטיבית ואבזור נוחות. צילום: רוני נאק

 

פנים הקאמרי חדש לגמרי, דיגיטלי למשעי וגם אם אפשר למצא פה ושם פינות דומות מאד לדור היוצא (נאמר המיתוג בבסיס מנוף ההילוכים), החוויה הנוכחית הרבה יותר מודרנית ו-UPSCALE ביחס לדור הקודם שגם הוא היה יותר מבסדר בשעתו.

לא אכנס לפירוט ארוך ומייגע של אבזור הנוחות הרב, מה גם שאצלנו – באתר הזה – לא סופרים אינצ'ים. כמו שמישהי אמרה פעם:" לפעמים גדול מדי זה פשוט גדול מדי". מה שכן אציין, זה את ממשק קארפליי האלחוטי ואת האנדרואיד-אוטו שאינו כזה. הגיע הזמן לעדכן. כבלים זה נחמד ברכב חשמלי ובמרתפים מסויימים לא ברכב מנהלים ברמה כזו.

מבחן דרכים טויוטה קאמרי XLE – גרסה זו כוללת ריפודי עור, חימום ואוורור למושבים. חלל נוח לנהיגה ועבודה. צילום: רוני נאק

 

עוד לגבי מרחב הנוסעים, בו תמצאו ריפודי עור מאווררים (בגרסת XLE ועם פאנלים מחומרים נוספים), על מושבים מרווחים, גדולים ומאד נוחים. עוד תמצאו שהאיכות הכללית גבוהה מאד. כל המשטחים מהודקים, נעימים ומוצקים למגע, המיתוג עם משקל נכון. רושם של איכות אינו רק "רושם" בקאמרי, אלא איכות-על-אמת שיש למצא היום בכלי רכב שהם Made in Japan.

 

הייבריד דור 5

טויוטה קאמרי החדש שומר על נוסחת ההיברידיות המוכרת של טויוטה. זו הגורסת, במילים שלי, שלכל רכב יש אוטונומיה משלו מעמדות הטעינה. כלומר לא להסתמך על תשתיות הטעינה לתחבורה ולחיים שלכם. בעיקר כזוכרים שמדובר בטויוטה הגלובאלית ובעובדה שיש לה מיליארדי לקוחות פוטנציאליים במדינות שבהן תשתית הטעינה גרועה אפילו יותר מזו שבישראל או שכלל אינה קיימת.

מבחן דרכים טויוטה קאמרי XLE – המערכת ההיברידית מעולה. כוח יש למכביר עם זמינות טובה מאד וצריכת דלק מופחתת ביחס לדור הקודם. כניסת המנוע לפעולה מורגשת מדי פעם רוב הזמן שקופה. צילום: רוני נאק

 

פסקה ארוכה שכל תכליתה לומר שההיברידי בטעינה עצמית של טויוטה חוזר גם כאן – עם "טוויק" חדש, יותר כוח ויותר חסכונית. מנוע בנזין 2.5ל' אטמוספרי עדיין עומד בלב המערכת עם מחזור אטקינסון ותפוקה של 186 כ"ס ו-22.5 קג"מ. אליו חוברת עתה מערכת חשמלי חזקה יותר המצוידת במנוע עם 136 כ"ס ו-21.1 קג"מ – טויוטה שדרגה את הסוללה לסוללת ליתיום-יון (כבר לא ניקל היידרייד כפעם). ההספק המשותף הוא 230 כ"ס, רמת ההנעה החשמלית גבוהה יותר בשילוב הזה, וגם אם טויוטה עצמה לא מציינת נתון מומנט רשמי – חיישני הישבן שלי מלמדים על תחושה של כ-40 קג"מ. תחושה המגיעה מהאופן שבו הרכב הזה זז.

 

בנסיעה

הבת הגדולה שלי, שרק לפני שבועיים קבלה רשיון נהיגה והצטרפה אליי לנהיגה, היא אולי נהגת חדשה אבל כנוסעת כבר עברה עשרות כלי רכב שחלפו בחניה שלנו. ובכן כבר במטרים הראשונים היא אמרה: "האוטו הזה חלק מאד". בתכלס לא הייתי יכול להגדיר זאת טוב יותר. הקאמרי עוברת ומגהצת שיבושים כמאסטר של כיול מתלים. נכון, אין 100% אבל בהחלט קרוב מאד לזה. כיול המתלים יוצר נוחות טובה מאד בעיר ויותר מזה שיוט נוח ונינוח מאד מחוץ לעיר.

מבחן דרכים טויוטה קאמרי XLE – חישוקי גלגל גדולים יותר, פנסי LED מאחור ואבזור נוסף לגרסה הבכירה. צילום: רוני נאק

 

הנדסת האנוש מעולה, התפעול של המיתוג בתא הנהג ועל גלגל ההגה מאד אינטואיטיבי ועל מסך המולטימדיה יש תכל'ס – רכב. לא תמצאו בו אנימציות של פנדה עם בעיות גסטרו, קורמורנים עם תאווה לדגמלוח או איזה קשקוש מיותר אחר. כיוון פתחי המיזוג ידני, כיוון מראות הצד מהצ'ופצ'יק הזה שעל הדלת ואפילו בקרת האקלים ומתגי האורות הם מתגים פיזיים. זה מעצבן אותי שאני אפילו צריך לציין זאת. הכנסת "הכל" לתוך תפריטים במסך עצום – זה לא העתיד – זה פשוט מסוכן ואני שמח שטויוטה נמנעת מזה.

בחזרה לנהיגה. מאחרי ההגה תמצאו משקל נכון, היגוי מדויק ואפילו כירורגי ביחס למה שיש במכוניות רבות אחרות, לבלמים נשיכה חזקה ורמת בלימה איתנה המשקפת גם את המשקל העצמי של הקאמרי. רק 1570 ק"ג – מאות קילוגרמים קלה יותר מכל רכב סדאן-חשמלי בממדים דומים. התנהגות הכביש כיפית וטבעית והרכב מרגיש קליל בזכות המשקל העצמי הנמוך והמומנט הרב של היחידה ההיברידית היוצר תאוצות ביניים מפתיעות בעוצמתן – גם לא במצב "ספורט".

מבחן דרכים טויוטה קאמרי XLE – לא צריך עמדות טעינה ואין חרדות טווח. צילום: רוני נאק

 

צריכת הדלק הרשמית היא 20.4 ק"מ/ל' בגרסת XLE שנבחנה. אנו לא הצלחנו להגיע לנתון הזה. כן ראינו 19 ק"מ/ל' בתוך העיר ו-17 עד 17.5 ק"מ/לי מחוץ לעיר בתנאי נהיגה בריאים של שיוט מהיר, קטעים דינאמיים, חימום למושב הנהג ומיזוג לנוסעת. כשמשאבת הדלק בתחנת פז בעין חצבה קפצה, הראה מחשב הדרך טווח נסיעה של 780 ק"מ, זאת ממיכל של 50 ל'. נייס למרות חישוב של 15.6 ק"מ/ל'.

 

מה פחות?

האמת לא הרבה. כבר ציינו את הצורך בכבל כדי להתממשק לאנדרואיד אוטו. הכניסה הנמוכה עשויה בכל זאת להפריע למי שהברכיים שלו כבר מתלוננות. בנוסף, מאחור, תא המטען אמנם גדול ונרחב אבל הפתח שנפתח כשמשכיבים את השורה האחורית הוא צר מאד. משהו שפגשנו גם בעבר בסדאנים דומים.

בנוסף, העיצוב החדש יוצר חרטום ארוך ונמוך וקל מאד (קל מדי?) לחכך את תחתית הפגוש הקדמי במדרכה גבוהה. אפשר להתלונן על העדר של גג שמש – אבל כמי שלא חובב את האביזר הזה בכל מקרה – לי זה לא הפריע.

מבחן דרכים טויוטה קאמרי XLE – לתא המטען נפח של 493ל ומתחת לרצפתו הפתעה! גלגל חילופי בגודל מלא! צילום: רוני נאק

סיכום

באתי בלי ציפיות ולבסוף החזרתי את המפתח למגדל טויוטה בתל אביב בלב כבד. לטעמי טויוטה קאמרי החדשה היא יורשת ראויה לשושלת מכובדת ומאד חשובה ליצרנית. חסכונית מתמיד, מאובזרת היטב ועשויה במדויק ביפן. ומעל לכל מדובר במכונית ממש ממש טובה. לא "מחשב על גלגלים" וממש לא "מסך גדול פלסטיק זול". מכונית שלא הייתי מתנגד שתתפוס את החניה שלי מתחת לבניין. מה שמביא אותנו למחיר. מתחיל ב-215 אלפי שקלים לגרסת LE ו-230 אלפי שקלים לגרסת XLE שנבחנה. לטעמי מדובר לא רק ברכישה של רכב טוב אלא גם בקניה של שקט נפשי ל-5 שנים אפילו שהאחריות היא ל-3.

Check Also

הדולפין של BYD מתעדכן

הספק טעינה גבוה יותר, מעט יותר אבזור "טק" וגווני צבע חדשים. BYD דולפין מתעדכן ובעיקר מתייקר

2 comments

  1. חבל שלא מייבאים את הדגם XSL וחבל שמורידים את כל האבזורים של הדגם XLE גג נפתח , צג על השמשה ועוד הרבה אשר תמצא רק אצל היבוא מקביל

  2. וביבוא המקביל הוא עולה 290.000 שח

    מה שמסביר למה חסר איבזור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *