יום רביעי , 24 אפריל 2024
טויוטה מפתחת יחידת הנעה דיזל-היברידית. על בסיס דור מנועי דיזל חדשים. ישולבו ב-300 (בצילום) ובפראדו הבא. צילום: טויוטה

דיזל היברידי ללנדקרוזר והיילקס?

רוני נאק

טויוטה ממשיכה לחשמל לאיטה את כל קו הדגמים שלה והיא לוקחת את הזמן בעיקר עם דגמי השטח והעבודה. לפי דיווחים מחו"ל ענקית הרכב מפתחת מערכת הנעה דיזל-היברידית אשר עתידה לשרת את הדגמים הכבדים-יותר כמו רכבי השטח והמסחריות שלה: לנדקרוזר 300 והפראדו הבא ובהחלט שימצא דרכו גם להיילקס והלאה.

הפראדו הבא יהיה דיזל 2.5ל' היברידי. צילום: טויוטה

כפי שגילינו לאחרונה במבחן למרצדס GLE פלאג-אין, שילוב של מנוע דיזל עם יחידת הנעה חשמלית היא שילוב אידיאלי למכונית בעלות מסה ולמשתמשים שצריכים מומנט והרבה ממנו – למשל כאלו שבאופן רגיל גוררים, נושאים משקלים או נוהגים בשטח. למומנט המוגדל יש יתרונות רבים גם בעולמות של שיפורי ה-4X4 בעיקר כשמתחילים להגדיל קטרי צמיגים. המקור למידע מיפן (אתר הדלפות מוכר שכבר הוכיח את יכולתו בעבר) לא ציטט מפרט מדויק או נתוני תפוקה וכיוב' אלא רק שהמערכת הדיזל-היברידית תעשה את הבכורה העולמית שלה בין הכנפיים של הלנדקרוזר פראדו הבא. ההערכות הן שמנוע הדיזל יהיה בנפח 2.5ל' או 3.5ל' (לדגם ה-300 הגדול) זה לבדו מלמד על דור מנועי דיזל חדש שבאופק מהיצרנית שממשיכה להנשים את ה-2.8ל' הנוכחי – וסופגת לא מעט אש בשל כך. בשלב הזה לא ברור האם מדובר במערכת היברידית רגילה או פלאג-אין כפי שמוכר מהטויוטה ראב-4 הנפלא-אך-יקר.

המפתח להישרדות דגמים כמו היילקס בעולם המערבי יהיה חישמול. היילקס נמצא במקום הנכון במחזור החיים של הדגם לקבל את זה. צילום: רוני נאק

למערכת הנעה דיזל-היברידית יש משמעות רבה בעולם המסחריות. דגמים כמו הייאייס להובלה והיסעים בהחלט שיכולים ליהנות מיתרונותיה הרבים. טויוטה משתפת פלטפורמה עם סטלנטיס בדגמי המסחריות הקטנות – כך שבחזית הזו ככל הנראה שהדברים לא ישתנו. אחרי שפורד ופולקסווגן כבר איחדו כוחות ועתידות להציג בקרוב את הטנדר פורד ריינג'ר (שגם יגיע לישראל) ואת פולקסווגן אמארוק עם יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין. ברקע גם מתחילות לטפטף ידיעות על שיתוף פעולה דומה (ומתבקש) בין האחיות לשילוש מכורח, מיצובישי וניסאן על כך שהטריטון הבא יתבסס על שלדה ויחידות הנעה של נבארה וגם לאור הגיל הכרונולוגי המתקדם של טויוטה היילקס – אנו עתידים לראות בשנים הקרובות שטף של טנדרים בתקווה גם כפולי הנעה, חדשים ומעניינים יותר מתמיד.

 

Check Also

ג'יפ AVENGER היברידי מתון – החל ב-154,900 שקלים

סמלת מתחילה לשווק את גרסת הכניסה של ג'יפ אוונג'ר עם מערכת הנעה היברידית-קלילה. עכשיו במחיר השקה של מתחת ל-150 אלפי שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + fifteen =