רוני נאק
טויוטה חשפה את הדור הרביעי של רכב הפנאי הגדול שלה (גדול אצלנו, בינוני בארה"ב) – טויטה היילנדר. על פי טויוטה מדובר ברכב כל-חדש המביא לדבריה עיצוב נועז ואבזור אקסטרה על בסיס בטוח ואיתן מאי פעם. זמינות הרכב ללקוחות בצפון אמריקה לגרסת הבנזין היא מחודש ינואר כאשר הגרסה ההיברידית תהיה זמינה החל מהחודש – פברואר.
אנו טורחים להזכיר את הדגם הזה – מכיוון שהוא מיובא לכאן לסירוגין על ידי חברות היבוא המקביל. כך שלא מן הנמנע שנראה אותה גם אצלנו, בהינתן התנאים המסחריים הנכונים.

הבסיס הוא פלטפורמת TNGA-K החדשה אשר מוכרת לנו מטויוטה ראב-4 החדש, טויוטה קאמרי ולקסוס ES. זו בעיקרה פלטפורמת הנעה קדמית עם אופציה להנעה כפולה. היצע המנועים לא מאד השתנה ועדיין מדובר במנוע V6 גדולי נפח – 3.5 ל' המפיק 295 כ"ס ויחידת הנעה היברידית עם מנוע 4 ציל' בנפח 2.5ל' יחד עם שני מנועים חשמליים לתפוקה משותפת של 243 כ"ס. תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים בגרסת הבנזין ו-רציפה בהיברידית. ההנעה הכפולה כוללת ניתוב מומנט על פי דרישה לגלגלים האחוריים. בגרסה ההיברידית ההנעה האחורית היא חשמלית באמצעות מנוע ייעודי המותקן שם למטה.

בתחום הבטיחות טויוטה שילבה את הדור העדכני של ה-TSS שלה. זהו מערך הבטיחות האקטיבי אשר כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון דינמי של סטייה מנתיב, קורא רמזורים, החלפת אורות אוטומטית ועוד.
כצפוי חבילות הנוחות עשירות מאד. זה מתחיל ממסך מולטימדיה עצום בגודל 12.3אינץ' עם ממשק מלא לסמארטפונים, רדיו לווייני ועוד פיצ'רים רבים כמו תאימות ל-WAXE ו-ALEXA של אמזון. סידור המושבים מתאים ל-7 או 8 נוסעים. יש בקרת אקלים תלת אזורית, מושבים עם הזחה חשמלית, ריפודי עור, דלת תא מטען חשמלית ועוד רשימת אבזור ארוכה בכל אחת מ-5 רמות האבזור השונות.
המחירים בארה"ב מתחילים ב-34,600 דולר ועד ל-50,200 דולרים לגרסה ההיברידית כפולת ההנעה ברמת אבזור פלטינום.
