יום ראשון , 22 נובמבר 2020
ראשי » מבחני דרכים » מבחן רכב: טויוטה היילקס 2.8ל'
מבחן דרכים טויוטה היילקס אדוונצ'ר 2.8. חזק ומעודכן. צילום: רוני נאק

מבחן רכב: טויוטה היילקס 2.8ל'

רוני נאק

טויוטה היילקס היא ללא ספק אמת המידה לפי כל הטנדרים נמדדים. אפילו שאינה הפיק אפ הנמכרת ביותר בקבוצה יש להיילקס מקום של כבוד וסוג של ברירת מחדל למי שמחפש טנדר לעבודה, בפרט טנדר 4X4.


ובכן עתה החל השיווק של הגרסה המעודכנת של היילקס. עדכון המגיע כחמש שנים אחרי שהדגם עבר חידוש מלא. בין הפריטים הבולטים ביותר הוא מראה החזית שנראה עתה קרוב יותר ללוק המותגי של הענף האמריקאי במשפחה. אבל בעוד רשימת האיבזור והשינויים צנומה יחסית ברמות האבזור הנמוכות, הבשורה מגיעה ברמת "אדוונצ'ר" הבכירה.

חבילת אדוונצ'ר תתן לכם מערכות בטיחות אקטיביות, כולל שמירה אקטיבית על הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית וזיהוי תמרורים. או כפי שטויוטה מכנה זאת בקיצור TSS2. יש גם 7 כריות אוויר וכמובן שלל מערכות בקרת יציבות, משיכה ומניעת נעילת גלגלית. המעצורים עצמם לא שונו. קוטר צלחות הבלימה בחזית זהה וגם תופי הבלימה עדיין שם מאחור.

בתחום הפינוקים תקבלו רק בהיילקס אדוונצ'ר מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' וממשק אנדרואיד ו-קארפליי. תמצאו גם בקרת אקלים כמו נגיעות של עור על גלגל ההגה וידית ההילוכים.

מבחן דרכים טויוטה היילקס אדוונצ'ר 2.8. תא הנוסעים לא עודכן. המולטימדיה קיימת רק בגרסת אדונצ'ר היקרה. צילום: רוני נאק

יותר כוח

הבשורה אולי החשובה ביותר היא שלצד מנוע הדיזל 2.4 ל' 150 כ"ס יש לרוכשי גרסת אדוונצ'ר אופציה לבחור במנוע 2.8ל' עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ. זה אותו מנוע כמו בלנדקרוזר המעודכן ויחידת הנעה שסוגרת את הפה לכל המלינים על המחסור בכוח של ה-2.4ל'. ולא רק המנוע הוא כמו בקרוזר, גם תיבת ההילוכים האוטומטית, על ששת הילוכיה, מגיעה משם.

ההנעה כפולה כמובן עם מתלה נפרד בחזית וסרן חי על קפיצי עלה מאחור. יש תיבת העברה עם אופציות להנעה אחורית, הנעה כפולה לשטח בלבד (אין דיפ' מרכזי) וגם LOW שימושי וקצר. אנשי השטח ישמחו לגלות נעילת דיפרנציאל אחורית מקורית.

בורר טרנספר חשמלי. יש LOW שימושי, אין דיפ' מרכזי כמו בטרייטון. נעילת דיפ' אחורית ובקרת אקלים כחקל מחבילת אדוונצ'ר. צילום: רוני נאק

נהיגה

בכביש הכוח של יחידת ההנעה מורגש מאד. אם זה בזינוק מהמקום אבל, ובעיקר, בתאוצות ביניים. זמינות הכוח ועוצמתו הרבה יותר טובים ממה שהיה בעבר וזה נותן להיילקס מימד דינאמי משופר וגם יכולת לכסות מרחקים ארוכים במהירות ונוחות יחסית. ב-100 קמ"ש מד הסל"ד יהיה על כ-1800 סיבובים. רמת NVH טובה לז'אנר, ונוכחות של רעש דיזל רק בתאוצה ומאמץ. צריכת הדלק המשולבת במבחן עמדה על כ-9.9 קילומטרים לליטר.

פרק נסיעת השטח חשף יכולת רבה מאד בתוואי טכני. הודות לבקרת המשיכה היעילה ובהמשך עם ה-LOW הנהדר (בקרת המשיכה מתנתקת אוטו' עם השילוב ל-LOW). נהיגת שבילים מהירה עדיין חושפת אופי "טנדרי" וקופצני. לא מפתיע. יחד עם זאת השינויים שבוצעו במתלה החזית מורגשים בהחלט לטובה. מרווח הגחון של 31 ס"מ הוא ברכה. בקרת המשיכה עובדת עתה נהדר ויעילה וגם מצב POWER של ניהול המנוע נותן זמינות כוח נהדרת כשצריך פרץ מהיר להיחלץ מקרקע רכה.

מבחן דרכים טויוטה היילקס אדוונצ'ר 2.8. מיגון אספיר לכל הגחון כולל קורת רוחב שאספיר הוסיפה כדי לשפר כיסוי. צילום: פז בר

פחות

האדוונצ'ר עם מנוע 2.8ל' הוא הכבד בהיצע. מה שמשאיר יכולת נשיאת מטען מירבית (עם הצוות ברכב) של 790 ק"ג בלבד. דבר שכדאי לקחת בחשבון אם אתם עובדים על גבול המשקל המירבי של הטויוטה הזו. אותו כנ"ל אם אתם מתכוונים להגיע למשקל הגרירה המירבי (והשאפתני) של 3,500 ק"ג. מה שלא ישאיר לכם הרבה ספייר לנוסעים וציוד על הטנדר עצמו.

עוד דבר שהציק לנו היה איזו הפרעה אלקטרומגנטית שיצרה רעשים במערכת השמע כל אימת שכיוונו את מראות הצד. בטח משהו שניתן לפתור בקלות ותקלה מאד לא אופיינית לדור הזה של מכוניות.

מבחן דרכים טויוטה היילקס אדוונצ'ר 2.8. משטח יכנס לרוחב הארגז. תוספת משקל המנוע (+20 ק"ג) בא על חשבון משקל העמסה. צילום: רוני נאק

סיכום

עם תג מחיר של 275,000 שקלים טויוטה היילקס היא היקרה בקבוצה. מצד שני עם שמירת ערך אגדתית ונחשקות רבה יהיה זה הימור בטוח שערך הגרט שלה יהיה גבוה משל האחרות. למרות השינויים הוא עדיין "טנדר באופיו" וקשוח למדי במונחי NHV של פרטיות או רכבי שטח מודרניים. יחד עם זאת יכול היילקס החדש (עם מעט שיפורים) להפוך לרכב טיולים ומסעות רב-יכולת. עם כל האמור כאן, בחודשים הקרובים צפויה קבוצת הטנדרים הזו לעבור טלטלות ושינויים משמעותיים ביותר. בתוך הסערה הזו (ולמרות המחיר הגבוה) היילקס נשאר כאי של שלווה בטוחה.

צפו גם בזה

הטנדר הבא מניסאן יהיה חשמלי?

מו"מ עם סטראטאפ בתחום חושף תכניות עתידיות לפיקאפ חשמלי. ויש לזה השלכות גם למיצובישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − ten =