רוני נאק
בזירת הטנדרים המקומית יש שחקנים בודדים. ביניהם מתבלטים שניים: האחד זה הטנדר שכולם רוצים, השני זה הטנדר שכולם רוכשים. והכוונה היא כמובן לטויוטה היילקס שעדיין מהווה עבור רבים ברירת המחדל בתחום – ואילו השני זה איסוזו דימקס המוביל את מכירות הסגמנט הזה בפער עצום.
• בינתיים מיצובישי טרייטון PRO
לאחרונה חשפה טויוטה אירופה את הגרסה המעודכנת של טויוטה היילקס – די במפתיע יש לציין. זהו הדור השמיני של הטנדר שהוצג כפי שאנו מכירים אותו – ועתה הגיע המועד למתיחת הפנים ולטפל בנקודות החולשה של טויטה היילקס הנוכחי. אז מה אתם חייבים לדעת?
- יותר כוח: מנוע דיזל 2.8ל' עם 202 כ"ס וכ-50 קג"מ (150 כ"ס ו-40.8 קג"מ כרגע)
- יותר נוח: כיול מתלים חדש, בושינגים (תותבי מתלה) מעודכנים וטענה לטיפול עדיף במהמורות.
- יותר מקושר: מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' וקישוריות מעודכנת
- יותר מתקשר: מערכת היגוי מעודכנת לספק חיבור חיובי יותר לנהג ודיוק משופרים.
- יותר מעוצב: מרכב וחזית מעודכנים וגווני צבע חדשים – למי שחשוב.
עוד סיפרה לנו טויוטה על חבילת אבזור חדשה "invincible" (בלתי מנוצח בשפת הנצח) הקורצת פחות לאנשי העבודה ופונה לכיוון הפנאי והאדוונצ'ר. לכן תמצאו בו כנפיים מנופחות, שני סוגים של קשת בטיחות, כיסוי לארגז המטען, ריפודי עור, מערכת שמע JBL עם 800W ואפילו תאורת אווירה (בהיילקס!). לצד בחירת השם המבריקה (לדעתי האישית כמובן) לגרסה הזו של היילקס, לא ידוע האם היא כלל תגיע אלינו.
מי שעדיין חושב לעבוד עם טויוטה היילקס החדש – יכול להיות רגוע. על פי ההודעה לעיתונות הטנדר שומר על יכולת העמסה של 1.0 טונות וגרירה של עד 3,500 ק"ג. בנוסף גם פליטת המזהמים יחסית סבירה: רק 204 גק"מ.
לא נמסר האם יהיו שינויים/שיפורים בחבילת הבטיחות האקטיבית ובאילו גרסאות היא תופיע.
בהקשר המקומי – לאור המצב והגודש בנמלים – יש לצפות את ההגעה של טויוטה היילקס המעודכן לרבעון הראשון של 2021 (אולי טיפה קודם). המחיר? עוד מוקדם לדבר על זה אבל אין לצפות כאן לשינויים או בשורות של ממש.