שבת , 20 אפריל 2024
טויוטה מספיק גדולה כדי להשקיע מאות מליונים בפיתוח EV ובמקביל לא לזנוח את ה-ICE. צילום: טויוטה

טויוטה משקיעה כ-400 מיליון דולרים במנועי 4 ציל'

רוני נאק

העתיד הוא אולי חשמלי אבל בינתיים צריך גם לתחזק את מנועי הבעירה הפנימית. טויוטה צפון אמריקה הודיעה כי תשקיע 383 מיליון דולרים בארבעה מפעלי יצור קיימים בארה"ב כשלב ראשון לקראת יצור של דור מנועי 4-צילינדרים חדשים המיועדים להנעה רגילה וגם ליחידות הנעה היברידיות.

טויוטה 4Runner – רכב שטח גיבור שתוכלו לרכוש גם בישראל. צילום: טויוטה

• מה לגבי הטויוטה היילקס הבא?

נכון להיום, דגמי טויוטה השונים המצוידים במנועי 4 צילינדרים, מיוצרים בנפחים של 1.8, 2.0 ו-2.5ל' בהתאם ליישומים השונים. נפחי מנוע שאנו מכירים היטב גם כאן בשורת דגמים מטויוטה ולקסוס ובהם רב המכר טויוטה ראב-4 ואחרים. טויוטה לא ציינה בהודעתה מה יהיו נפחי המנוע החדשים או אם בכלל יהיה שינוי מהותי ביחס למה שאנו מכירים כיום.

טויוטה BZ4X הדגם הכל חשמלי הראשון של טויוטה. עדיין לא יהיה נפחי או במחיר נגיש כמו קורולה או יאריס. צילום: טויוטה

יחד עם זאת נודע כי מדובר בבלוק מנוע חדש ובהתאם גם ראשי מנוע חדשים לצד הגדלה משמעותית של נפח היצור. נכון להיום מפעל המנועים של טויוטה באלאבמה מייצר כ-900 אלף מנועים בשנה וההשקעה החדשה תגדיל את השטח של מתקן היצור בכ-10%.

להורדת ההודעה של טויוטה

 

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 + 3 =