יום חמישי , 25 אפריל 2024
הדמיה ראשונית של לנדקרוזר פראדו 2022. הקו שמרני למדי ועם שינוי חיובי בשטח השמשות וזווית החזית הזקופה יותר. איור:BCJ

כך יראה לנדקרוזר 2022

רוני נאק

מיפן מגיעה אתמול הדלפה-ספק-ספקולציה לגבי הדור הבא של פראדו (שאצלנו מוכר כלנדקרוזר). הדור הנוכחי כבר קיבל יותר מתיחות פנים ממתמודדת ממוצעת בבית האח הגדול והוא נמצא איתנו כבר 11 שנים מסוף 2009. הדיווח מארץ השמש העולה מספר על כך שהפראדו ישמר את שלדה הסולם, יהיה מצויד במתלה עצמות עצה כפולות בחזית וסרן חי עם קפיצי סליל וזרועות רדיוס מאחור. די דומה למה שקיים היום למעט השלדה עצמה שתהיה כל-חדשה ומשותפת ללנדקרוזר 300 וכנראה שגם לטונדרה בארה"ב אשר הפיתוח של שניהם מתקיים במקביל.

הדמיה ראשונית של לנדקרוזר פראדו 2022. מאחור מזכיר את 4RUNNER מהשוק האמריקאי. איור:BCJ

ההגעה לשווקים צפויה להתרחש ברבעון האחרון של 2022 (עם סיכוי סביר שיגיע אלינו כדגם 23'). לפי מקור בטויוטה יפן הקו של הפראדו הבא ימשיך את זה הנוכחי. זאת אומרת שיהיה רכב כל-חדש אבל ישמור על הצביון של משפחת לנדקרוזר ובכלל זה על יכולת שטח אמיתית ושימושיות של SUV רב-מושבי. ככזה הוא לא יהיה מצויד בשלדה אחודה (כמו הפאג'רו זצ"ל) אלא ימשיך כאמור עם שלדת סולם שעליה מרכב. טויוטה מבינה את השימוש הכפול לו זוכה הרכב הזה: מצד אחד רכב כביש ספק-פאר ומצד שני כלי שטח קשוח במדינות עולם שלישי. ככזה טויוטה מחזקת את המרכב ומניחה אותו על שלדה סולם עדכנית ומחוזקת.

טורבו-דיזל 2.8ל' עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ ישולב בתחילת היצור של הפראדו הבא. בהמשך יוחלף בדיזל 3.3ל' חזק הרבה יותר. צילום: טויוטה

מבחן דרכים טויוטה היילקס 2.8ל'

לגבי מערכת ההנעה, על פי ההדלפה, הפראדו יושק בתחילה עם מנוע הטורבו-דיזל 2.8ל' שאנו כבר מכירים ועם אותה התפוקה: 204 כ"ס ו-51 קג"מ. כאן כנראה שלא יהיה שינוי בתיבת ההילוכים שתישאר אותה אוטו' 6 הילוכים הנוכחית.  ייתכן כי עד אז טויוטה תעביר אותו מקצה שיפורים נוסף גם לאור האפידמיה של חיישני מסת האוויר אותה חווים באוסטרליה. אבל החדשות המשמעותיות נוגעות ליחידת הנעה היברידית חדשה. מדובר במנוע טורבו-בנזין 4 ציל' בנפח 2.4ל' שייכנס לנעליים הגדולות של ה-V6 בנפח 4.0ל' הנפלא. הצפי הוא לתפוקה משולבת של מעל ל-300 כ"ס וכ-55 קג"מ ואולי אף נראה שילוב של תיבת ההילוכים עם 10 הילוכים שרגע משרתת את לקסוס. צריכת הדלק של יחידת הנעה כזו בתוך הפראדו עשויה לעמוד על כ-11.0 קילומטרים לליטר. עוד ידוע כי טויוטה מפתחת מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 3.3ל' אשר עשוי למצוא עצמו בתא המנוע של לנדקרוזר פראדו 2022. למנוע הזה תהיה תפוקה של כ-250 כ"ס ומעל ל-60 קג"מ. ייתכן כי גם הוא (ואולי היילקס?!) ייהנה משירותיה של תיבת 10 הילוכים אוטומטית.

גרסת GR של טויוטה לנדקרוזר 300. מעל 500 כ"ס וכ-70 קג"מ. עם פנים שרק אמא יכולה לאהוב. איור: BCJ

עוד מיפן הגיעה הדמיה של גרסת GR ספורטיבית ללנדקרוזר 300 הגדול (עתיד להיות מושק בקיץ 2021). יחידת ההנעה תהיה דומה מאד לזו שב-LS500 של לקסוס. מנוע בנזין V6 בנפח 3.5ל' עם שני מגדשי טורבו עם תפוקה משותפת יחד עם מנוע חשמלי תגיע לכ-500 כ"ס וכ-70 קג"מ. תיבת הילוכים אוטו' עם 10 הילוכים. עד כמה זה נכון, או בכלל חכם, להפוך 300 ל"רכב ביצועים לכביש" זה נושא שלם לדיון אחר. העיצוב גם הוא משהו שרק אמא יכולה לאהוב. אבל עוד חזון למועד. 

Check Also

סיטרואן C3 איירקרוס מקבל 7 מושבים

מה זה קטן ועם 7 מושבים? סיטרואן C3 איירקרוס. כך לפחות מבטיחה היצרנית לגבי הדור הבא של הדגם אשר עתיד להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

One comment

  1. שלום אני רואה ביוטיוב שבאוסטרליה
    מציגים את פראדו 2022 עם מנוע 2.8 עם
    201 כ"ס ו 50 ק"ג מומנט, כנראה שזה אחרי הטיפ שלהם בבעית חדירת החול למנוע.
    הבנתי ממוסך היבואן כאן שגם בארץ זה קרה , בעיקר אצל קבלנים שעובדים באזורים של חול פודרה, כאן מתקינים להם פילטר אויר כמו של אופנועי שטח סםוג מרוסס בשמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × 2 =