רוני נאק
אפילו אם טויוטה בעצמה הייתה מתכננת קמפיין הדלפות כזה היא לא הייתה מצליחה לעשות עבודה טובה יותר מבלוגרים וסקרנים ברחבי העולם. ריכוז מידע שכבר צף לו אי שם ברשת מכמה מקורות מאפשר לנו לקבל תמונת מצב גדולה יותר על הלנדקרוזר הגדול ואולי רמזים עבים לקראת מה שמחכה לנו עם הדור הבא של הפראדו שגם יומו לא ירחק. ממש לקראת ההשקה שתהיה בעולם כנראה בחודש יולי הקרוב – זה מה שאנו יודעים.
אז הנה המימדים: האורך הכללי עומד על כ-498 ס"מ, הרוחב 199 ס"מ והגובה 194.5 ס"מ. בסיס הגלגלים 285 ס"מ שזה ארוך אבל לא סופר-ארוך. קיבולת מיכל הדלק היא 80 ל' ועוד 30 לרזרבה. משקל המותר להעמיס על הגג (לא מצוין האם סטאטי או דינאמי) הוא 100 ק"ג. להזכירכם מדובר בפלטפורמת TNGA חדשה אשר תשמש את הדורות הבאים של הטנדרים וה-SUV של טויוטה. מאחר שמדובר בשלדה סולם ועליה מרכב, עכברי השטח יכולים לנשום לרווחה.
מערכת ההנעה זינקה זינוק משמעותי לפנים. מהחומר שהגיע אלינו אנו מזהים שני מנועים חדשים: טורבו בנזין V6 בנפח 3.5ל' עם תפוקה של 409 כ"ס ו-65 קג"מ. טורבו דיזל V6 בנפח 3.3ל' עם תפוקה של 302 כ"ס ו-72 קג"מ. הורדת הכוח לגלגלים נעשית בעזרתה של תיבת הילוכים אוטומטית עם 10 הילוכים. ההנעה כפולה קבועה ויש גם LOW שאת היחס שבו עוד לא איתרנו.
זה משמח לראות שטויוטה לא מזניחה את עולם השטח ולא מתפשרת בתיכנון של ספינת הדגל מובילת המותג שלה. האם הקרוזר 300 הזה לצד מכוניות כמו יאריס GR עושות את טויוטה לקצת יותר מגניבה? האם הפראדו (המחליף שיהיה ל-150 הנוכחי בן ה-13) גם כן ייהנה מהפלטפורמה הזו ואם כן האם אותו דיזל מופלא וחזק יגיע גם לחופינו?