שבת , 4 דצמבר 2021
ראשי » חדשות » טויוטה לנדקרוזר פראדו 2023
הדמיה נוספת של הדור הבא של לנדקרוזר פראדו. יש חדשות רעות וחדשות טובות. צילום: BEST CAR

טויוטה לנדקרוזר פראדו 2023

רוני נאק

חרושת השמועות ופיסות המידע שמגיעות מיפן ומשוקי רכב אחרים בעולם, מצליחה לשמור על אש קטנה את הסקרנות הרבה לגבי מה אנו עומדים לקבל בצורה של הדור החדש של לנדקרוזר פראדו. העניין הופך להיות הרבה יותר מהותי, במימד של ניהול המלאי ליבואן, כשאספקת הפארדו הנוכחי (סדרה 150) מתעכבת מאד ועומדת, על פי מקורות פנימיים, על כשנה. קרוב מאד למועד ההשקה של הדור החדש שיחליף את ה-150 הנוכחי שכבר חוגג בר-מצווה. בהחלט פז"מ מכובד לדגם ליבה, ותדמית כה חשוב לטויוטה ואחרון רכבי השטח הראויים בישראל.

אז חוץ מההדמיה החדשה שצצה ברשת בימים האחרונים, מה שאנו כן יודעים כבר לומר זה שלא הרבה באמת ישתנה. וזה דווקא דבר טוב למי שרוצה בכל זאת רכב שטח אמיתי, עם יכולת להתמודד עם אתגרי עבירות והוא פתוח לשינויים כמו ערכות מתלים, צמיגי שטח ועוד אבזור שטח הכרחי למי שמעדיף לבלות את זמנו בבוש – כמונו.

שלדה חדשה עם מוטות מייצבים נתיקים. צילום: טויוטה

הבסיס לפראדו החדש תהיה פלטפורמה TNGA עדכנית שכבר מתגלגלת על הדיונות של המפרץ הפרסי מתחת למחלפות המהודרות של הלנדרוזר 300 החדש. עבורנו זה אומר שלדת סולם, מתלה קדמי נפרד עם עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל ומאחור סרן חי עם זרועות רדיוס. שזה סידור נפלא והכי טוב שניתן לבקש אחרי שני סרנים חיים.

טויוטה לנדקרוזר 300 נחשף

לגבי מערכת ההנעה יש חדשות רעות וחדשות רעות עוד יותר למי שמעדיף לשמור את זה הכי פשוט שיש. בחזית החדשות הרעות נתחיל עם זה שמנוע הטורבו-דיזל 2.8ל' הנוכחי (204 כ"ס ו-51 קג"מ) ימשיך וזה לא חדשות טובות מכיוון שהוא חלש, צמא ורווי בבעיות. בנוסף אליו תצטרף להיצע מערכת הנעה היברידית על בסיס מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 2.4ל' ומנוע חשמלי חזק לתפוקה משותפת של מעל ל-300 כ"ס וכ-60 קג"מ. תיבת ההילוכים החקלאית בת ששת ההילוכים (משותפת גם עם היילקס, דימקס, טרייטון וטאקומה) תוחלף ליחידה חדשה עם 8 הילוכים וההנעה הכפולה הקבועה תישאר כולל נעילת דיפ' מרכזית.

לתשומת לב אנשי השיווק. הנה השושלת המפוארת של הקרוזרים. גזור ושמור לקראת המצגת הבאה. צילום: טויוטה

תוספת הטכנולוגיה הכרחית לדגם כה וותיק וזו תכלול לא רק ממשק מולטימדיה חדש אלא גם בורר מצבי נהיגה "מולטי טריין", המאפשר לנהג לשנות את מאפייני הפקת הכוח, בקרת המשיכה ופעולת שרשרת ההנעה על ידי בחירה בסוג השטח שעליו הוא נוסע. עוד צפויה טויוטה לשלב בחלק מהגרסאות גם מוט מייצב מתנתק (כמו בקרוזר 300 הגדול). חלק מהשינויים הקוסמטיים יגיעו גם עם זינוק ברמת האיבזור וזו תכלול למשל פנסי LED מלאים, בקרת אקלים שם שלושה או ארבעה אזורים, 7 מושבים ועוד.

 

צפו גם בזה

מבחן דרכים ג'ילי ג'יאומטרי C

מכונית לא רעה, עם מחיר לא רע וטווח שימושי. מה עשה לנו את זה ומה פחות בג'ילי גיאומטרי החשמלית החדשה שרבים מכם עומדים בתור בשבילה. geely geometry

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *