רוני נאק
החדשות הטובות הן שבניגוד ליצרני רכב רבים אחרים, טויוטה ממשיכה לייצר את ה-4X4 הקשוח שלה, לנדקרוזר פארדו. זה עתיד להיחשף כשנה אחרי ההצגה של לנדקרוזר 300 החדש אשר אמורה להתקיים בקיץ הקרוב.
החדשות הפחות טובות, לפחות בשבילנו, זה שהדור החדש של הקרוזר יגיע לשווקים רק כדגם 2023. מה שאומר, בתכל'ס, זה שעדכון המנוע האחרון (2.8ל' עם 204 כ"ס) יהיה כנראה האבולוציה האחרונה של ה-150 כפי שאנו מכירים אותו.

ובכן דיווחים מיפן מלמדים על כך שטויוטה מתכוונת לחשוף את הדור הבא של פראדו לקראת סוף 2022 וזה יהיה מצויד גם עם מערכת הנעה בנזין היברידית. על פי המקור הדור החמישי של רכב השטח כבר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים ועתיד להביא לשוק מראה חדש, דור חדש של מערכות הנעה ויותר טכנולוגיה.
הדור החדש של לנדקרוזר ישתמש באותה פלטפורמת TNGA-F המשרתת את ה-300 החדש ומאפשרת שילוב של שורת מושבים שלישית. בין המנועים החדשים שיוצגו תהיה מערכת הנעה היברידית עם מנוע בנזין 2.5ל'. מנוע הדיזל 2.8ל' ששולב לאחרונה בלנדרוזר אצלנו (וכבר צבר בחו"ל מוניטין לא טוב) יוחלף ככל הנראה במנוע דיזל חדיש ונקי יותר. אפשרות נוספות (שמאד מוצאת חן בעינינו) היא שילוב הטורבו-דיזל V6 המפיק 271 כ"ס ו-65 קג"מ שיהיה בספינת הדגל ה-300.

לצד השימור של שלדת הסולם והסרן החי מאחור ישולבו בלנדקרוזר הבא מערכות סיוע מהדור האחרון. אלו ישפרו מאד את ההיגוי, הבלימה והאחיזה בכביש ובשטח. זאת לצד העדכון המתבקשים בקישוריות והמולטימדיה בקבינה.
לגבי העיצוב של המרכב, הדיווחים מתארים "עיצוב אגרסיבי יותר מה-300" עוד חזון למועד לגבי איך שהדבר הזה הולך להיראות.

מחזור החיים של משפחת פראדו היה באופן עקבי באורך של כ-7 שנים. אולם הדור האחרון (מזוהה כ-J150) כבר עכשיו מציין 11 שנים ויגיע לבר מצווה עד להגעת המחליף. זה ממש עתיק בקצב החידוש המהיר עד היסטרי של דגמים רבים בתעשיית הרכב.
אם הדיווחים מיפן אכן יתבררו כנכונים וההפצה העולמית תתקיים בשלהי 2022 אנו נהייה צפויים ליהנות כאן מהלנדקרוזר פראדו החדש במהלך 2023. בהעדר מתחרים לא תהיה סיבה לטויוטה למכור אותו בזול.
