רוני נאק
היום בערב תתקיים החשיפה העולמית של הלנדקרוזר 300 החדש. רכב הדגל של מותג טויוטה אשר מחליף את סדרה 200 (מוכר אצלנו כ-V8) אחרי שזה עמד בראש היצע ה-SUV של היצרנית במשך 13 שנים ארוכות.
ממה שידוע לנו עד עתה מדובר בדור כל-חדש (לא עדכון או מתיחת פנים) אשר מתבסס על פלטפורמת TNGA עדכנית. אנשי השטח יכולים לנשום לרווחה מאחר שמדובר בשלדת סולם ועליה מרכב. חבילת המתלים כוללת עצמות עצה כפולות לפנים וסרן חי מאחור עם זרועות עוקבות. קפיצי סליל בכל פינה או כריות אוויר לרכות ושינוי גובה. אגב, הפלטפורמה הזו בגרסאות שונות עתידה לשרת את הלנדקרוזר פראדו הבא (יוצג ככל הנראה בעוד כשנה) וכן טנדר טונדרה בצד האמריקאי של האוקיאנוס.
• מבחן דרכים טויוטה לנדקרוזר פראדו
מנועי V8 כבר לא נראה בלנדקרוזר הגדול (אלא אם טויוטה תפתיע עם גרסת GR פסיכית). את מקומם תופסים V6 בנזין ודיזל בנפח של 3.5 ו-3.3ל' בהתאמה. התפוקות נאות עם 409 כ"ס לבנזין ו-302 כ"ס לדיזל. בעניין המנועים (וזו פרשנות שלנו…) אפשר לזהות מגמה של מעבר ממנועים "under stressed" שהיו בעבר ל-V8 לטובת האמינות והעמידות' למנועים מודרניים יותר בעלי תפוקה רבה יותר ובעיקר עמידה בתקני זיהום אוויר. האם יהיו לזה השלכות בתחום האמינות? ימים יגידו. הכוח יורד למערכת הנעה כפולה קבועה, יש גם LOW, דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 10 הילוכים.
• מבחן דרכים טויוטה ראב-4 פלאג-אין
הרבה לא ידוע בשלב הזה על חבילות האבזור השונות ורמות הגימור. צפו לקבל את חבילת הבטיחות והסיוע האקטיבית TSS2 העדכנית של טויוטה. בנוסף אבזור נוחות רב, אולי תצוגה עילית לנהג, מערכת מולטימדיה עם שמע פרימיומי ועוד.