רוני נאק
אנחנו יודעים שטויוטה מצויינת בליצור מנועים שמחזיקים לנצח. על מוניטין האמינות שלהם באמת שאי אפשר לערער. אולם הגיל הכרונולוגי של חלק ממנועי בעירה פנימית רבים שמגיעים מיצרנית הרכב הגדולה בעולם, כבר מתחיל לתת אותותיו בעיקר במונחים של עמידה בתקני זיהום. נכון, טויוטה היא כרגע המובילה בתחום ההנעה ההיברידית ובכל זאת היכן שהבוכנה פוגשת תערובת רעננה, יש פער לסגור.
dynamic force
זו הסיבה שבשנים האחרונות מתחילים להגיע אלינו מנועים חדשים מסדרת "דיינמיק פורס". מנועים בתצורות של 3, 4 ו-6 צילינדרים שעתה משווקים בגרסאות היברידיות ולא היברידיות בדגמי יאריס, קורולה,קאמרי והיילנדר החדשים (ובהמשך דגמי לקסוס רבים כולל ה-NX החדש שיגיע מארה"ב). מבלי להיכנס לאכילת הראש של המכאניקה עצמה, אספר רק כי מדובר במנוע שהוא אנרגטית יעיל יותר, ומכאן חסכוני יותר ומזהם פחות. אחד המנועים האלה משמש את טויטה יאריס GR שהפכה (עבורי) לרכב השנה של העשור האחרון. והוא, נכון לעכשיו מנוע ה-3 צילינדרים בעל התפוקה החזקה ביותר בעולם והנעה 4X4 מפנקת במיוחד.
טויוטה עומדת בפני חידוש רוחבי של ליין דגמי ה-SUV הגדולים שלה. לנדקרוזר 300 עתיד להיות מוצג בקיץ הקרוב ואילו המחליף של הפראדו (אולי יקרא סדרה 180) עשוי לצוץ עוד שנה אחר כך. שניהם מבוססים על פלטפורמת TNGA משלהם. עוד מועמד רציני הוא טנדר היילקס שקיבל ממש לאחרונה מתיחת פנים ועדכון מנוע – כך שהאופק להיילקס הבא (הדור ה-N בריבוע של ארגז הפעולה הזה) מתחיל להתקרב.
להוריד מכאן את בקשת הפטנטים של טויוטה
squish bang
ולחדשות בהרחבה. טויוטה רשמה לאחרונה סדרת פטנטים שעתידים לשרת דור כל-חדש של מנועי דיזל. עם 4 ו-6 ציל' טורי. מדובר בטכנולוגיית דחיסה בלחץ גבוה מאד. טכנולוגיה הנדרשת כדי ליצור בערת דיזל נקיה ככל האפשר. זה אומר פחות עשן שחור והצתה טובה יותר של תערובת הסולר/אוויר. אם העניין אכן יוכיח כי הוא מסוגל לטפל ב-NOX באופן יעיל זה אומר שמנועי הדיזל העתידיים של טויוטה יוכלו להיפטר ממסנני החלקיקים ומנוזלי האוריאה הנדרשים לניקוי הפליטה. מסנני החלקיקים בעצמם היו מקור לא אכזב של צרות רבות ללקוחות וליצרנית. טכנולוגיה כזו יכולה בהחלט להיות game changer בתחום הזה.