יום רביעי , 24 אפריל 2024
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 פלאג אין. החל ב-255 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 פלאג-אין

רוני נאק

עם תאוצה שיכולה להביך אפילו את הסופרה המזדמנת. גרסת הפלאג-אין של טויוטה ראב-4 מרשימה בממדים רבים. יכולתה למשוך ולסחוט כל ליטר בנזין למקסימום וזאת מבלי להשאיר אותך על רכב אנמי וצמחוני, בהחלט יוצאת דופן. בנוסף לזה הוסיפו גם איכות יצור נפלאה, חבילת אבזור מכובדת ונוחות נסיעה מצויינת. המחיר אמנם גבוה מאד אבל יש תמורה רבה. טויוטה ראב-4 פלאג-אין בהחלט ראויה לעלי הדפנה שבראש פירמידת ה-SUV בישראל.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 פלאג אין. זמינות כוח ממכרת בכל טווחי המהירות. רעש ה-CVT מעומם היטב ו-NVH משופר מאד. צילום: טויוטה

עוד BOOST

את טויוטה ראב-4 אין צורך באמת להציג. ה-SUV שכולם רוצים ומוכנים לחכות לו חודשים ארוכים. אם רק הייתה אספקה נוספת בוודאי שהיינו נהנים מחברתם של ראב-4 רבים נוספים בפקקים. עתה מגיעה לישראל גרסת הפלאג-אין. היברידי נטען או PHEV. הבסיס הוא אותו בסיס: מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5ל' אלא שהפעם עם 2 מנועים חשמליים (פלוס גנרטור ליצור חשמל) המקפיצים את התפוקה המשותפת ל-306 כ"ס. כך שיש לכם 180 כ"ס ממנוע הבנזין, עוד 180 כ"ס מהמנוע החשמלי הקדמי ועוד 54 כ"ס מהמנוע האחורי. נתוני המומנט עומדים על 23 ו-27.5 בנזין וחשמל בחזית ועוד 12.3 קג"מ מהמנוע האחורי. טויוטה לא מספקת נתון מומנט משותף. היא כן מספקת זמן תאוצה של 6 שניות ל-100 קמ"ש וזמינות כוח של 60% כבר ב-60 קמ"ש המתורגמת לתאוצות ביניים מאד חזקות ותחושה "חיה" מאחרי ההגה. 

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 פלאג אין. מפלצת חסכונית. 306 כ"ס המון קג"מ (אין נתון רשמי) וכ-3 ליטר דלק ל-100 קילומטרים בעולם האמיתי. צילום: רוני נאק

הכוח לחשמל מגיע מסוללת ליתיום עם קיבולת של 18.1 קוט"ש המספיקים (לפי טויוטה) לטווח חשמלי על-מלא של עד 75 קילומטרים ובמהירות של עד 135 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית היא 1 ליטר (אחד) ל-100 קילומטרים. בפועל חווינו כ-3 ליטר ל-100 קילומטרים שזה גם "די בסדר". למערכת ההנעה ארבעה מצבים: הנעה חשמלית, הנעה היברידית, מצב אוטומטי ומצב טעינה שהתגלה כשימושי לטעינת הסוללה לפני הכניסה לעיר הפקוקה (במקרה שלי ירושלים הדחוסה).

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 פלאג אין. קוקפיט עשוי היטב ומהודק. המסך המזדקר – לא הפתרון הכי אלגנטי. צילום: רוני נאק

חווית נסיעה

כבר נהגנו בעבר בטויוטה ראב-4 ההיברידית. ההתרשמות הייתה "בסדר" וגם אם לא עפנו על הרכב, הרי שלא נרשמו פאשלות מהותיות. ה-PHEV נמצא על סקאלה אחרת במובנים של חבילת אבזור, חווית נהיגה, עבודת מתלים והיגוי. בהודעה לעיתונות המפורטת מאד של היצרן, יש רשימה ארוכה של שיפורים שנעשו במכונית. החל מבידוד אקוסטי משופר, כיול מדוייק יותר של המתלים ועוד רשימה ארוכה שבסופו של דבר תפקידה הוא לגרום לכם להרגיש טוב מאחרי ההגה. וזה הצליח.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 פלאג אין. 657ל' של נפח לתא המטען (עד לתקרה) וגם שקע כוח 220V שימושי. דלת תא המטען חשמלי. צילום: רוני נאק

טויוטה ראב-4 פלאג-אין היא ללא ספק הגרסה הטובה ביותר של הדגם. אם במובנים דינאמיים וצריכת דלק ואם בחווית הנהיגה, תחושת האיכות וההידוק הכללי של המכונית. בידוד רעשי הרקע מעולה, רעשי הרוח מינימאליים ופעולת תיבת ההילוכים הרציפה, נוכחת רק בעומסים ובשאר הזמן היא שקופה לגמרי. אהבתי את התצוגה העילית הצבעונית וכן את התפעול האינטואיטיבי של המולטימדיה והמערכות השונות.

ביצוע מצויין של הקרנת מידע שימושי על השמשה הקדמית. צילום: רוני נאק

עוד בתחום הנוחות אפשר לציין לחיוב את דלת תא המטען החשמלית, תאורת האווירה הכחלחלה.

אם יש דבר שהשרשים אותנו במיוחד היה המעבר החלק של הרכב בין מצבי ההנעה השונים. בעוד שאצל אחרים חיבור וניתוק המנועים מורגש (לפעמים מאד) כפולסים של עליה בכוח או של רעש רקע, טויוטה הצליחה ליצור מערכת הנעה שפעולתה כמעט שקופה לגמרי ועושה הכל ביעילות רבה כדי לחסוך דלק מבלי להודיע לנהג הודעות בסגנון :"שמע חבר אני עכשיו מחברת את המנוע החשמלי – בום". נכון לתאריך כתיבת המבחן הזה, מערכת ההנעה של טויוטה ראב-4 פלאג-אין היא הטובה ביותר שיש בשוק. עם קבלות של ביצועים ונתוני צריכת דלק.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 פלאג אין. ממוצע מבחן של 28 קילומטרים לליטר. צילום: רוני נאק

מה פחות?

המחיר גבוה החל ב-254,900 שקלים. אני ממשיך לקטר על צד המידע הרב-תכליתי שבמרכז לוח המחוונים שעמוס מדי בהמון פריטי מידע זעירים ומקשה על ההבנה מה מופעל, מי צירצר ולמה. בנוסף הייתי שמח לקבל אוורור למושבים דמויי העור (שנראים קצת צ'יפ) המחוממים וממשק מולטימדיה שנראה יותר הרמוני עם העיצוב והצבעים של הקבינה.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 פלאג אין. ההנעה הכפולה עובדת יפה בשבילים. מעט גמלוני בהצלבות ושטח יותר מורכב משביל מפולס. צילום: טויוטה

שטח בזהירות

מי שרוצה שטח כדאי לו לחשוב על טויוטה לנדקרוזר. ראב-4 מסוגל להתמודד עם שבילים ודרכי עפר כבושות ללא בעיה וכמובן עם כבישים חלקים בבוץ או שלג. ההנעה הכפולה מגיעה ממנוע חשמלי אחורי (54 כ"ס ו-12.3 קג"מ) המסוכנרן עם המנועים שבחזית. במצב TRAIL מערכת בקרת המשיכה מדמה פעולה של דיפרנציאלים ננעלים ומאפשרים לראב-4 למצא אחיזה בתנאים חלקלקלים או אם גלגל מונף לאוויר. מרווח גחון של 190 מ"מ אינו רב במיוחד וזוויות המרכב השטוחות ידרשו תשומת לב רבה שלא לתלוש פגוש יקר.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 פלאג אין. בורר מצבי נהיגה לכביש ולשטח. אדום זה לספורט וגם הצבע בלוח מחוונים מאדים. צילום: רוני נאק

 

Check Also

יונדאי נערכת למתקפת דגמים

מתקפה לכל רוחב חזית השוק. יונדאי ישראל נערכת לגל השקות נרחב מהקאספר הקטן ועד לפאליסייד העצום. מרכבים עממיים ועירוניים ועד דגמי N חדשים עם מאות כוחות סוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four − three =