רוני נאק
כפי שצפינו בתערוכת האביזרים והשיפורים (SEMA) הקרובה, במרכז ביתן טויוטה יככבו לנדקרוזר ו-4RUNNER החדשים. בשני המקרים מדובר ברכבי קונספט שקבלו השראה מדגמי עבר איקוניים של אותו הדגם – וזה נחמד כי בעבר כדי לנסוע בשטח, היה צריך מתלים ארוכי מהלך, צמיגי שטח גדולים ופגושי פלדה. היום צריך OTA להוריד את הקובץ העדכני ביותר של בקרת המשיכה. בקיצור: רכב גבוה עם צמיגי שטח גדולים ובלי גג ימשוך הרבה יותר תשומת לב.
טויוטה לנדקרוזר – שהנה ממש עוד רגע יושק בישראל במחיר שצפוי להיות גבוה משמעותית מקודמו – מקבל קונספט ROX שזה ראשי תיבות של Recreation Open eXperience נוגע בנוסטלגיה של הדגם האייקוני הזה. לדברי יוצריו, טויוטה צפון אמריקה, ה-ROX משלב את החוויה של נסיעה בקרוזר פתוח עם העידן החדש של חוויות השטח.
• לאיזה רכב חשמלי יש את מערכת ההנעה הטובה ביותר?
בעיצוב הרכב נעשה שימוש בגווני צבע היסטוריים, כמעט 50% מהמרכב יוצרו במיוחד לקונספט ואף הודפסו חלקי פנים עמידים במזג אוויר – כדי שיחליפו חלקים עמידים פחות. הרבה מאד מגיע מקטלוג TRD של טויוטה וזה מתלים, הגבהה של 4 אינץ' (אסורה בישראל), מפשק גלגלים מורחב ב-8 אינץ', זרועות רדיוס מורחבות מאלומיניום (מניח שמבחירה דקורטיבית ולא הכי עמידה בעולם האמיתי) ועוד. טויוטה לא ציינה האם נעשה שינוי במערכת ההנעה – זו בארה"ב היברידית-בנזין (אצלנו נהנה מהדיזל 2.8ל' 204 כ"ס המוכר).
מהצד השני של המעבר תמצאו את טויוטה 4Runner החדש שגם הוא הולך לכיוון הרטרו עם קונספט SURF של הדור הראשון של הרכב. זה כזכור לבטלני החוף המזדקנים, היה היילקס/טאקומה עם גג פיברגלאס סגור שניתן היה להסרה מהירה. זה גם מה שעומד במרכז רכב התצוגה הזה של טויוטה.
כמו אותו 4ראנר משנות ה-80' גם זה הנוכחי עם מנוע בנזין 4 ציל' אלא שהפעם הוא מספק 278 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים (דרך אגב, טויוטה לנדקרוזר וטויוטה 4ראנר חולקים את אותה פלטפורמת סולם, מערכות הנעה ועוד).
אנשי טויוטה עשו עבודת פחחות רבה כשהפכו רכב עם 4 דלתות לכזה עם 2 דלתות – כדי להתאים לקונספט ההיסטורי. יצרו גג מתפקד שניתן להסרה בקלות ולבסוף להטיח ברכב את מלא קטלוג הגודיז' של TRD וגם צמיגי שטח 37 אינץ', רצפת עץ ושני גלשני גלים.