יום ראשון , 22 יולי 2018
דף הבית » אופני הרים » בדקנו: פנימיות טובוליטו
בדקנו: פנימיות טובוליטו
פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: רוני נאק

בדקנו: פנימיות טובוליטו

רוני נאק

אז הייתה הפעם ההיא. בה רצינו לרכוב מים אל ים. הציר היה שונה מהרגיל – מיד מרדכי/ניצנים דור מזרחה, דרך יתיר, לערד ולסיום בים המלח. סיבוב רציני. אבל בפועל הגענו – בקושי רב – עד לשמורת פורה, שעל כביש תל-אביב באר שבע. והסיבה: פנצ'רים. המון פנצ'רים. כל איזור השפלה – בשבילים של מה שהיום נקרא "דרך שקמה" – היה מלא קוצי-סיכה מרושעים כאלה שננעצים בצמיגים, חודרים אותם ומנקבים את הפנימיות. אם אני זוכר נכון החלפתי כ-12 תקרים – בכמה פעמים גם הטלאתי פנימיות בפעם השניה והשלישית – והמסע נגמר כשאזלו הפאצ'ים בערכות התיקון, כל נוזלי האטימה לסוגיהם דלפו חסר תוחלת החוצה, והאמת שנפשית כבר לא יכולתי להריח או לראות פנימית מפונצ'רת נוספת. באסטה.

כמה עולה?  149 שקלים

איפה להשיג? כאן

פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: רוני נאק

פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: רוני נאק

מאז חלפו כמעט שני עשורים – והאובססיה שלי לעמידות בפני תקרים היא היום הרבה יותר קלה. מהסיבה הפשוטה שאני חולק אותה עם הרבה יותר רוכבי אופניים – יותר מתמיד. וכשמגיע מוצר חדש בתחום – ובאמתחתו בשורה – אני שמח לבדוק.

פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: יצרן

פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: יצרן

ובכן -TUBOLITO הגיעו ארצה. ומה הם אומרים? "יש לנו חומר חדש". והכל בעצם טמון בחומר הזה – חומר שמקורו מגיע דווקא מפיתוח של מערכות שמע באיכות גבוהה. החומר הטרמופלאסטי לא דומה בדבר לזה שממנו עשויה הפנימית השחורה המצויה. נסו לגעת, למשש, לצבוט או ללקק (אם זה עוזר לכם) – מדובר בחיה אחרת לגמרי.

פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: רוני נאק

פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: רוני נאק

במבט אפשר להבחין שאין תפרים או חיבורים – אותם פסים שלאורך פנימיות הגומי נעדרים כאן – כמו גם החיבור לצינורית הוונטיל. הכל רציף ואחיד. פתחו את האריזה ותופתעו כמוני עד כמה הפנימית דקה. לחומר יש ברק שנעדר מפנימיות הגומי אבל, ובעיקר, משקל זעום. רק 78 גרם לפנימית 27.5 ו-82 גרם לפנימית 29 אינץ' (לאופני הרים כמובן). האריזה הקטנה והמשקל הקליל איפשר לי לרכב עם שתיים ואפילו 3 פנימיות ספייר בתיק השלוקר ללא בעיות של מקום או משקל.

לגבי הג'יפה. אין ג'יפה. משתי סיבות. החומר לא מאפשר לדבק של הג'יפה לתפוס עליו. ושנית היצרן מצהיר על עמידות יוצאת דופן לתקרים – פי 2 לפי הפרסומים – וגם התנגדות להרחבת החור במקרה של נקב. ערכת תיקון מקורית של טובוליטו תאפשר בכל זאת לתקן תקרים בשטח.

פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: רוני נאק

פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: רוני נאק

הפנימית הראשונה מצאה דרכה לצמיג הקדמי של אופני ה-AM שלי אחרי שסנייקבייט חיסל את הפנימית הישנה אשר הטילה את מימי הג'יפה תוך 5 שניות ונאספה אל אבותיה. החלפת הפנימית בשטח לא הייתה יוצאת דופן או חריגה. רצוי לנפח מעט את הטובוליטו שייתפוס צורה ויכנס בקלות לחלל הצמיג. כן מצאתי שיש חיכוך רב בין הפנימית לדופן של הצמיג וזה הקשה על שחרור פיתולים בפנימית. מעט סיכוך וקללות בצרפתית והכל הסתדר.

מאז רכבתי עם ה-AM בעיקר במשולש בנשמן, בין סלעים, קוצים, דרדרות ודרופונים. ולא חוויתי תקר או ירידה בלחץ האוויר. אולי יש אפקט פלאסיבו קל כי נדמה לי שהצמיג יותר "סקווישי" (מושג מדעי בדקו אותי) בגלל תכונות החומר של הפנימית הזו.

פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: רוני נאק

פנימיות טובוליטו במבחן. משקל קליל, ועמידות בפני תקרים זה רק חלק מהסיפור. המחיר כ-149 שקלים לפנימית. לא זול. צילום: רוני נאק

פנימיות ה-29 מצאו דרכן לאופני המרתון שלי. זנב קשיח, ונסיכת קרבון אמיתית. 9.9 ק"ג של אספירציות EPIC שלא מומשו. הרכבתי את הפנימיות לקראת הסתערות על סינגל גבעת המורה. 16 ק"מ רצופים בעליה, וכל השאר לא. שם מצאתי לא רק את הקוצים והסלעים של הקיץ, אלא הרבה מאד גזם ושברי ענפים כתוצאה מניקוי נזקי שריפה גדולה. בצד של המורד הקצב מהיר והצמיג האחורי חוטף לא מעט. וגם הפעם אני לא יכול לדווח על תקרים או כשלים אחרים. בקטעים מאד מהירים – 60 קמ"ש לפי GPS – לא חשתי בחוסר איזון והגלגלים היו פיקס בכל האתגר הזה.

מבייקוויזר – היבואנית נמסר כי בקרוב יחל השיווק של פנימיות מחוזקות עוד יותר לשימושי שטח קשוחים במיוחד.

המחיר מתחיל מ-149 שקלים. לא זול. אבל בינתיים, מבחינתי, הוכיח את עצמו.

2 comments

  1. יש לאופנועים מידות 18/100 ו…21?

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6