תומר הדר
מי מכיר את סימה? אז נכון, השם בהחלט מעיד על נוכחות של מורה ללשון, או ספרות, אך סימה הוא גם שמה של תערוכת שיפורי הרכב הגדולה בעולם, הצפויה להיפתח בלאס וגאס ממש בימים הקרובים.
באנגלית קוראים לזה SEMA, מדובר בראשי תיבות של יצרני ציוד מיוחד. פעם, לפני שנים רבות, יצרני הרכב לא ממש שמחו ללכת יד ביד עם המשפרים והעדיפו לשמור על תדמית מצוחצחת ורחוקה ככל האפשר מן הדראג סטריפ השכונתי, אך השנים האחרונות הביאו שינוי: בלי שיפורים אין יחודיות, בלי יחודיות אין מכירות. אז יצרני הרכב ניגשו לקולנוע, צפו בכמה סרטי מהיר ועצבני וחזרו עם רכבים משופרים כמו שצריך. ראו ערך יונדאי: ב- SEMA הקרובה הנערכת בלאס וגאס (כמובן, כאילו..) יונדאי מציגה טוסון. כן, טוסון. רגע, לפני שתעברו עמוד, זה טוסון משופר. יונדאי חברה לסדנה ששמה ואקאר כדי לייצר את הטוסון ספורט. מה הופך טוסון לספורט? או. שימו לב: חישוקי 20 אינץ', חצאיות, ספוילר קדמי מפלצתי וכמובן גם דיפיוזר מאחור.
עוד? קבלו: עור טלה בפנים, פוד מיוחד לשעונים וכמובן מערכת שמע שמיועדת לגרום דימומי עור תוף. וכעת למנוע: אטמוספרי ליסינג? מה פתאום: המנוע האטמוספרי מקבל מגדש של BOOSTEC שמזין אוויר צונן הודות לאינטרקולר של מישימוטו, מערכת יניקה פחות מוגבלת ביכולותיה ומערכת פליטה מהממיר המאפשרת פליטה מכובדת לנוכח יכולות היניקה המשופרות. הספק? 175 כוחות סוס ל-1.6 ל'. זה לא מטורף, אבל זה יפה יותר מהמקור, גם בפנים ובטח שגם מבחוץ.