יום שלישי , 16 אפריל 2024
לא סתם פרארי ישנה. 410 ספורט ספיידר עם מרכב סקלייטי והילת מירוצים מרשימה. המחיר כ-30 מיליון דולרים. צילום: RMS

פרארי ב-100 מיליון שקל

רוני נאק

רוצו מהר כי יש לכם רק עוד עשרה ימים עד לפתיחת אחת המכירות הפומביות החשובות ביותר בשנה של מכוניות אספנות נדירות. בתוך ההיצע הכולל כמעט 200 כלי רכב חשובים יותר או פחות, תמצאו את רכב ה-NASCAR של ג'ף גורדון, טסלה רודסטר מ-2010 לאנשי מאסק וגם שורה ארוכה, מרשימה ומאד יקרה של מכוניות מיגואר, מרצדס, בנטלי, אלפא רומיאו (עם יותר מ-130 כ"ס), מזראטי נדירות וכמובן דגמי פרארי רבים שמיעוטם יגיעו למכירה הפומבית במחיר שאינו בן 7 ספרות.

לא סתם פרארי ישנה. 410 ספורט ספיידר עם מרכב סקלייטי והילת מירוצים מרשימה. המחיר כ-30 מיליון דולרים. צילום: RMS

בתוך כל הטוב הזו יש פרארי אחת שהיא לכל הדעות ה"גביע הקדוש" של עולם האספנות, בטח ובטח בקוסמוס של פרארי ובין היחידות שעומדות למכירה עם 8 ספרות. הכוונה אינה ללוחית הרישוי (כי אין) אלא למחיר שבית המכירה מעריך בין 25 ל-30 מיליון דולרים (כ-99 מיליון שקלים). מה עושה את הפרארי הנדירה הזו לכזו מיוחדת? הנה ההיילייטס:

• אחד מאבות הטיפוס של פרארי עם מנוע "ביג בלוק" משנות ה-50 המשמעותיות ביותר.

• אחד משני ה-410 היחידים הרשמיים של פרארי במירוצים שצוידו במנוע 4.9 ליטר V-12 עם 24 מצתים (פלאגים).

לא סתם פרארי ישנה. במושב הזה ישבו, נהגו וניצחו כמה מאגדות המירוצים הגדולים ביותר: חואן פאנג'יו וקרול שלבי הם רק שניים מהם. המחיר כ-30 מיליון דולרים. צילום: RMS

• מכונית רשמית של צוות סקודריה פרארי בה נהג חואן מנואל פאנג'יו ב-1956 במירוץ 1000 ק"מ של בואנוס איירס.

• במכונית הזו נהג קרול שלבי בעונות המהותיות שלו 1956 ו-1957 כשנהג עבור מנהל הקבוצה הנודע ג'ון אדגר.

לא סתם פרארי ישנה. 410 ספורט ספיידר עם מנוע 12 צילינדרים בנפח 4.9ל' ו-24 מצתים. התפוקה כ-400 כ"ס. המחיר כ-30 מיליון דולרים. צילום: RMS

• קרול שלבי זכה ביותר מירוצים כנהג ב-0598 CM (מספר השלדה של הפרארי העומדת למכירה) מכל מכונית אחרת בקריירת המירוצים שלו, עם 8 ניצחונות ו-10 סיומות נוספות על הפודיום.

• כמו כן שזפו את מושב המרוצים הזה, ישבנם של נהגים האגדיים כמו פיל היל, יוג'ניו קסטלוטי, מאסטן גרגורי, ריצ'י גינטר, ג'ואקים בונייר, ברוס קסלר, ג'ים רתמן וצ'אק דייג.

לא סתם פרארי ישנה. 410 ספורט ספיידר עם מרכב סקלייטי והילת מירוצים מרשימה. המחיר כ-30 מיליון דולרים. צילום: RMS

• בין דגמי המירוצים המוצלחים ביותר של פרארי, עם השתתפות בכמעט 40 מירוצים בתקופתם והצלחה מתועדת של 11 ניצחונות ו-19 נקודות סיומות על הפודיום בין השנים 1956–1958

• המכונית שלמכירה נותרה דוגמה מקורית ביותר השומרת על המספרים התואמים מנוע, שלדה ומרכב.

פאלם ספרינגס 1956, קרול שלבי מאחרי ההגה רושם ניצחון נוסף ופרק חדש באגדה של פרארי. צילום: RMS

• אחד מכמה דגמי פרארי נבחרים עם מרכב שתוכנן ונבנה על ידי סרג'יו סקגלייטי. מצויד במיכל דלק מקורי שעליו רשם קרול שלבי בכתב ידו: "מר פרארי אמר לי שזו הפרארי הכי טובה שהוא בנה אי פעם".

• הרכב שיימכר מלווה בגביעים הראשונים (1956) והאחרונים (1958) בו זכה קרול שלבי, יחד עם לוחית הרישוי המקורית למירוץ נסאו משנת 1957.

כל זה כמובן קצה המזלג של ה"סיפור" של מכונית המירוץ האייקונית הזו. כמו תמיד במקרים האלה, לסיפור יש ערך לא פחות ואפילו יותר מאשר לברזלים של הרכב עצמו.

רוצים לבקר במכירה הפומבית? הנה הקישור

למעריצי מאסק יש גם טסלה רודסטר מודל 2010 עם 6500 מייל, יד ראשונה במחיר של כ-150 אלף דולר. אבן דרך בתולדות ימי המהפכה החשמלית. רק 2,450 יחידות יוצרו. צילום: RMS

 

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seven + 1 =