יום חמישי , 25 אפריל 2024
וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: וולוו
וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: וולוו

השינוי המטאורי של וולוו

רוני נאק

בתעשיית הרכב, כמו בחיים, אם לא מפתחים ומתקדמים אז הולכים אחורה – כי רק דגים מתים שוחים עם הזרם. ואם אני צריך לחשוב על מותג רכב אחד אשר עובר שינוי מאד מהיר – ומאד חיובי – זה יהיה מותג וולוו.

וכמעט התרגלנו לקבל בתדירות גבוהה, חשיפה אחרי חשיפה של דגמים רעננים בהיצע השוודי. דגמים אשר מדברים בשפת עיצוב חדשה – אשר מצליחה לגעת בלקוחות חדשים ברחבי העולם וכשהעיצוב מגיע גם עם חבילה טכנולוגית מתקדמת ואיכויות כמו של ואפילו טובות מאלו של מותגי פרימיום מוכרים – נתוני המכירות העולמיים מגבים זאת. בזמן מאד קצר (למעשה מרגע השקת הדור החדש של דגם הפנאי הגדול XC90) וולוו התבססה כשחקנית פרימיום חזקה ועם דימוי משתפר וכוח משיכה שלא היה לה במשך שנים.

וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: רוני נאק
וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: רוני נאק

אם נספור את "קו האפס" בהשקת ה-XC90 באוקטובר 2014, נמנה 8 דגמים חדשים שהושקו עד ליוני 2018 בו הוצגה ה-V60 בתערוכת הרכב של פריז. זה מספר ראוי ליצרן קטן שעבר חילופי בעלים (לשם השוואה, באותה התקופה, המותגים הגרמנים השיקו 10 דגמים חדשים כל אחד). בפחות מ-4 שנים וולוו העלתה על הכבישים שלושה רכבי פנאי – SUV – ארבע פרטיות ומכונית ספורט אחת תוך כדי השקת תת מותג "פולסטאר" הספורטיבי.

וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: רוני נאק
וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: רוני נאק

הזינוק הראשוני של 8% בין 2014 ל-2015 (ראו כוכבית בתחתית) היה מרשים והמומנטום נשמר בעיקר בזכות השקת הדגמים החדשים עד לעליה האחרונה של 7% בשנת 2017 ועם הצלחה גדולה מאד של רכב המנהלים S90 ורכב הפנאי הבינוני במידותיו XC60.

וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: רוני נאק
וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: וולוו

ושנת 2018 כבר נראית נהדרת ל-וולוו. ה-XC40 ששיווקו בישראל החל לאחרונה, רשם כבר 17,000 מכירות בין ינואר ל-מאי והשוונג נשמר עם השקת וולוו V60 בתערוכת ז'נבה (הדגם הזה לא יגיע אלינו) ובקרוב וולוו S60 כל חדש עתיד להביא את הפייט עם העיצוב והאיכויות החדשות (דינאמיות וחומריות) לרבי המכר של השילוש הלא קדוש מגרמניה. ולמרות שמדובר בסגמנט בירידה – לטובת רכבי הפנאי באשר הם – וולוו עתידה לנגוס גם בקבוצת הרכב הזו. אבל רק שישית מתמהיל המוצרים של וולוו החדשה יהיה סדאנים (פרייבטים כאלו עם תא מטען). שישית נוספת מורכבת מסטיישנים שאצלנו אין להם הצדקה שיווקית ועוד פלח של הצ'בקים. מול אלו 50% מתמהיל המוצרים מורכב מ-SUV או רכבי פנאי. וכבר היום יש אצלנו היצע של שלושה דגמים בשלוש קבוצות רכב ורמות מחיר שונות – בתזמון מאד נכון מבחינת הטעם של הציבור.

וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: רוני נאק
וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: רוני נאק

וולוו הפכה בזמן קצר מאד ממותג הנתפס כמבוגר העוסק רק בבטיחות, למתחרה ראוי וחזק לאאודי, מרצדס ו-ב.מ.וו. והיא מצליחה לעשות זאת עם חבילה אשר מביאה מה-DNA של יוצריה, עם זהות מובחנת ואיכויות אשר מגובות גם בטכנולוגיה ויכולת דינאמית מרתקת.

  • נתוני JATO
וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: וולוו
וולוו עם עליה מטאורית לא רק במכירות אלא בהיצע הדגמים, שיפור התדמית והחבילות הטכנולוגיות. צילום: וולוו

Check Also

יונדאי נערכת למתקפת דגמים

מתקפה לכל רוחב חזית השוק. יונדאי ישראל נערכת לגל השקות נרחב מהקאספר הקטן ועד לפאליסייד העצום. מרכבים עממיים ועירוניים ועד דגמי N חדשים עם מאות כוחות סוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one + 1 =