רוני נאק
הרכבים יעוצבו, יתוכננו וייוצרו בארה"ב עבור לקוחות אמריקאים. לשם כך, חברה נפרדת ועצמאית תוקם בארה"ב השנה, כאשר קבוצת פולקסווגן תעביר את מותג SCOUT (סקאוט – שהיה דגם של אינטרנשיונאל הרווסטר. לא בדיוק מותג עצמאי. אבל בואו לא נחפש דיוקים בהודעות יח"צ) שהיה מותג איקוני בארה"ב. עתה ידפוק נוכחות לתחום הרכב החשמלי.
לפי VW, אבות הטיפוס הראשונים אמורים להיחשף בשנה הבאה והייצור מתוכנן להתחיל ב-2026. מותג הרכב החשמלי "סקאוט" ייבנה על תפיסת פלטפורמה טכנולוגית חדשה מרחיבה עם היצע של טנדרים ו-RUV (רכבי פנאי) חדשים מעבר לתיק המוצרים החשמליים הקיים של קבוצת פולקסווגן – שהוא פחות אטרקטיבי לשוק האמריקאי.
הרברט דיס, מנכ"ל פולקסווגן AG: "לאחר התפנית המוצלחת של פולקסווגן בארה"ב, אנו מנצלים כעת את ההזדמנות כדי לחזק עוד יותר את מעמדנו באחד משווקי הצמיחה המשמעותיים ביותר עבור רכבי EV. חשמול מספק הזדמנות היסטורית להיכנס לסגמנט הטנדרים וה-R-SUV האטרקטיביים כקבוצה, מה שמדגיש את שאיפתנו להפוך לשחקן רלוונטי בשוק האמריקני".
הצלחה במגזרי R-SUV והטנדרים היא מנוף מרכזי להגדלת הרווחיות בארה"ב ולהשגת נתח השוק המיועד של עשרה אחוזים. קבוצת פולקסווגן ממשיכה אפוא להרחיב באופן שיטתי את נוכחותה באחד משווקי הצמיחה העולמיים המשמעותיים ביותר.
ארנו אנטליץ, סמנכ"ל כספים פולקסווגן AG: "החברה שנקים השנה תהיה יחידה ומותג נפרדים בתוך קבוצת פולקסווגן שתנוהל באופן עצמאי. זה מתיישב עם מודל ההיגוי החדש של הקבוצה – יחידות קטנות הפועלות בזריזות ובעלות גישה לפלטפורמות הטכנולוגיות שלנו כדי למנף סינרגיות".
והפיל שבחדר? זו העלות האסטרונומית של טנדרים ו-SUV חשמליים. המחירים של HUMMER החשמלי, הטנדרים מבית RIVIAN (השד יודע האם החברה הזו כלל תשרוד), וגם ההיצע של שברולט והצפי של הסייברטראק מטסלה. כולם (למעט פורד שחריגה כלפי מטה ועברה למכירה ישירה של EV) מחירם הנוכחי נושק או עובר את ה-100 אלף דולרים. אז על מה בעצם VW מסתכלת? כרגיל. על שורת הרווח בסגמנט שהוא לא רק גדול מאד בארה"ב אלא גם יכול לייצר תזרים מזומנים משמעותי הרבה יותר מקרוסאוברים חשמליים קטנים ומוגבלי טווח, שאינם אטרקטיביים כלל בארה"ב.