רוני נאק
מעטים המקרים שבהם אנו נחשפים לרמות השכר בתעשיית הרכב. אצלנו מדובר לרוב בחברות פרטיות שנתוניהן נסתרים מהעין – ורק בודדות כמו למשל קבוצת קרסו ודלק מוטורס – הן בורסאיות ושכר הבכירים גלוי לכל (תחשבו 7 ספרות ולא בנמוך).
בכל מקרה, עובדי VW שמחו השבוע כשהודיעו להם כי בעקבות "שנת 2019 מוצלחת" הם יקבלו בונוס של 4950 אירו. כל אחד מהם ובסך הכל מדובר ב-100,000 עובדים (סה"כ 495 מיליון אירו). זאת כחלק מהסכם של חלוקת רווחים בין ועד העובדים של שישה מפעלים וחטיבות משנה בגרמניה – להנהלת הקבוצה. אחת הסיבות שצוינו בהודעה לעובדים היא "עמידה ביעדי היצור" שההנהלה הציבה לתפוקה של הגולף 8 החדשה. יעדים אשר דרשו מהעובדים מאמץ חריג כדי לעמוד בהם.
עם כל היופי שבדבר – זה בכל זאת עושה קווטצ' להנהלה להשתחרר מסכום נאה כזה. ובאותה הודעה על הבונוס היא מספרת לעובדים על הקשיים הצפויים בעתיד הקרוב. הם מציינים בעיות במערכות האלקטרוניות בגולף 8 וכן בעיות תוכנה ברכב החשמלי ID3 אשר בפיתוחו הושקעו מיליארדים – ועתה מתעכב. כך לפי ההודעה בעלון לעובדי VW בגרמניה.