רוני נאק
אבן דרך משמעותית או תעלול יח"צני? שפטו אתם האם עלינו רמה בהגדרה של נהיגה רגועה.
מעט רקע: נסיעת המבחן עם ה-ID.7 Pro S החדשה הושלמה בדצמבר על ידי נהגי Volkswagen Driving Experience על מסלול המהירות האיטית בנרדו (איטליה) בטמפרטורות סביבה של חמש עד 15 מעלות צלזיוס. ההקפה באורך של 12.5 קילומטרים מאפשרת – כך לפי VW – לדמות ביעילות מגוון רחב של תרחישי תנועה אמיתיים ומבחני סיבולת. המהירות הממוצעת במהלך המבחן הייתה 29 קמ"ש, התואמת למהירויות טיפוסיות של שעות העומס בערים הגדולות. מהירות שאליה הגיעו הבוחנים בהסתמך על מדד התנועה העדכני של ספקית הניווט TomTom, נתון זה נע בין 22 קמ"ש (המבורג) ל-31 קמ"ש (אמסטרדם).

רכב המבחן קבע צריכת אנרגיה מרשימה של 9.2 קוט"ש/100 ק"מ. כמובן שהפולקסווגן החשמלית, ID.7 Pro S, הוא סדרתי וסטנדרטי היישר מקו היצור במפעל הרכבים החשמליים באמדן. הדגם הזה מצויד בסוללה עם קיבולת של 86 קוט"ש ו-VW טוענת שהרכב מתוכנן לספק יעילות מירבית וטווח נסיעה רב (טווח WLTP רשמי של 709 ק"מ).
לצד מקדם גרר של 0.23Cd הרכב מצויד במנוע חשמלי עם מומנט מרבי של 55 קג"מ וזה מאפשר ל-ID.7 לצרוך בין 16.2 ל-13.6 קוט"ש/100 ק"מ (WLTP) עוד VW אומרת שהרכב למרות האופי החסכוני שלו עדיין מאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות ספורטיביות במידת הצורך. ה-ID.7 Pro S גם נהנה מלגימה של הספקי טעינה מרשימים: טעינת DC של עד 200 קילוואט. בהספק טעינה הזה ה-VW מוסיף עוד 244 קילומטרים לטווח הנסיעה תוך 10 דקות בלבד. עוד בהספקי DC גבוהים, הסוללה נטענת בין 10 ל-80 אחוז תוך כ-26 דקות.
פולקסווגן ID.7 משווקת גם בישראל על ידי צ'מפיון מוטורס – המחיר מתחיל ב-322,900 שקלים כאשר גרסת PRO S שקבעה את השיא הנ"ל עולה 357,900 שקלים.