יום חמישי , 28 מרץ 2024
אם יש לכם SUV או טנדר של טויוטה כנראה שהוא זמן רב אצלכם. צילום: טויוטה

טויוטה לנצח!

רוני נאק

כמה פעמים יצא לכם לראות מכוניות חדשות, או כמעט חדשות שעומדות למכירה? כאלה בנות שנה אולי שנתיים שכבר להוטות להחליף יד? אצלנו, חכמת הרחוב, אומרת שיש למכור את הרכב בתום תקופת האחריות שהיא לרוב שלוש שנים (למעט אצל VAG שם המוצרים כל-כך איכותיים ונטולי תקלות שהם בטוחים כי שנתיים יספיקו). באופן פרדוכסלי, בשלושת השנים האלה ירידת הערך היא גם החריפה ביותר. היא יכולה להגיע לכדי 50% או יותר אם בחרתם במותג ובדגם שלא מהמיינסטרים ולא זוכה לביקוש רב או שלוקה במוניטין גרועים. דוגמאות יש למכביר.

טויוטה פרייוס. אם בגלל החסכון, הירוק או האופי של הבעלים שלא מצאו עד לאחרונה תחליף. צילום: טויוטה

בעוד שאצלנו, בישראל, מכירות הרכב החדש נפגעו יחסית מעט, בעולם רשמו שווקי הרכב ירידות של עשרות אחוזים. מהעבר השני של המטבע, האנשים מחזיקים יותר זמן במכוניות הנוכחיות שלהם. השאלה היא כמה זמן? ובכן אתר iseecars.com האמריקאי בחן רשומות של מעל ל-660,000 מכוניות יד 2 למכירה משנתונים 1981 עד 2005, אשר נמכרו ב-2020. ויש לא מעט תובנות. ממוצע הסקר גילה כי כ-6% מהנסקרים מחזיקים ברכב שלהם 15 שנים או יותר.

טויוטה היילנדר נהנה מקשר ארוך טווח עם בעליו. צילום: טויוטה

בין עשרת הדגמים שבהם בעליהם אוחזים את הזמן הרב ביותר יש בעיקר SUV, שני טנדרים, מיניוואן אחד ומשפחתית אחת. כל המותגים מגיעים מיפן ומכולם אחד מתבלט בעיקר.

בין הקריטריונים להכנס לסקר לא נכללו: משאיות כבדות, רכבי עבודה מסחריים ודגמים שכבר אינם מיוצרים גם מותגי רכב אקזוטיים שלא מיוצרים בנפחים גדולים לא השתתפו בסקר המעניין.

טויוטה טאקומה – מוניטין אמינות משאיר את הרכב אצל הבעלים שנים רבות. צילום: טויוטה
  1. טויוטה פריוס – 13.7% מבעלי טויוטה פריוס החזיקו בה 15 שנים או יותר.
  2. טויוטה היילנדר – 12.4% זה בדיוק כפול הממוצע של הסקר וניתן למצא אצלנו את הרכב הזה ביבוא סדיר וכן אצל היבואנים המקבילים.
  3. טויוטה טאקומה – זה לא מאד מפתיע גם בהתחשב בגילאים של טויוטה היילקס כאן אצלנו ובזכות מוניטין אמינות יצוק בפלדה. בישראל קיים ביבוא מקביל.
הונדה CRV נשארת עם המשפחה בזכות רמת בטיחות ואמינות גבוהה. צילום: הונדה

4. טויוטה סיינה – המיניוואן שמגיע לישראל רק ביבוא מקביל או אישי. 11.5% שיעור עצום החזיק בסיינה מעל ל-15 שנים.

5. טויוטה טונדרה – הטנדר הגדול יותר של טויוטה. והטנדר פול-סייז האמריקאי היחיד שהגיע לרשימה זו. אצלנו? ביבוא אישי בלבד.

6. הונדה CRV – רב המכר של הונדה נהנה ממוניטין של בטיחות ואמינות מופלגת שהופכים אותו לבחירה עבור משפחות פרגמטיות רבות. למצא בישראל אצל היבואן הסדיר.

לסובארו פורסטר יש מעריצים רבים בזכות אמינות ויכולת יוצאת דופן להתמודד עם מזג אוויר קשה. צילום: סובארו

7. הונדה פיילוט – עם ממדים גדולים ותכונות מיניוואנים של הסעת נוסעים בנוחות. אלינו הדגם הזה לא מגיע.

8. סובארו פורסטר – קרוב ל-10% מרוכשי הפורסטר יחזיקו בו 15 שנים או יותר. גם האאוטבק נהנה מקשר ארוך טווח וניצב על 6.8% שזה מעל לממוצע הסקר אבל לא מספיק כדי להכנס לטופ טן.

9. טויוטה 4ראנר – עם מוניטין אמינות, יכולת שטח נהדרת הבעלים של 4ראנר אוהבים את רכב השטח הזה במשך שנים רבות. לישראל הוא מגיע בצינורות היבוא המקביל/אישי

10. טויוטה סקויה – עם שלדת סולם, שלוש שורות מושבים וממדים כשל ספינת חיל הים, הסקויה היא ה-SUV פול סוויז היחיד בסקר הזה. בו למותגים אמריקאים אין דריסת גלגל למרות שיש נציגים נחשבים מפורד ו-GM. גם סקויה הגיעה לישראל בטפטופים דרך יבוא אישי.

טויוטה סקויה התברג לרשימה לפני מותגי ארה"ב החזקים בסגמנט הזה. צילום: טויוטה

לסקר המלא: iSeeCars

 

Check Also

הרכב הנמכר באירופה – אינו חשמלי

האירופאים מפנים עורף לרכב חשמלי? דאצ'יה סנדרו העממית היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה מזה חודשיים ברצף, טסלה Y במקום השני ופולקסווגן גולף בשלישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 + twelve =