יום שישי , 2 דצמבר 2016
דף הבית » חדשות » ניסאן ג'וק מתרענן ומוזל
ניסאן ג'וק מתרענן ומוזל
ניסאן ג'וק עובר סדרת עידכונים קוסמטיים מינוריים ואף נותר עם המנוע הקודם. צילום: ניסאן

ניסאן ג'וק מתרענן ומוזל

כתב: ניר בן זקן

מאז הגיעה ארצה בסוף 2010 היה הג'וק להיט מכירות בעיקר בזכות העיצוב הייחודי והיותו הראשון בקטגוריה שהפכה בחמש השנים האחרונות לאחד ממנועי הצמיחה הגדולים של היצרנים בעולם ושל היבואנים בארץ. הג'וק שנמכר ביותר משלושת אלפים יחידות בכל שנה שמר על מעמדו כרכב הפנאי הנמכר ביותר במשך שלוש שנים ברציפות ורק הגעת הקרוסאוברים הקטנים; שברולט טראקס, רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008 ובעיקר סוזוקי קרוסאובר גרמו לו לאבד את ההובלה, אם כי הוא הדרדר רק למקום השני ועדיין נמכר ביותר עותקים ממרבית מתחריו החדשים.

ניסאן ג'וק עובר סדרת עידכונים קוסמטיים מינוריים ואף נותר עם המנוע הקודם. צילום: ניסאן

ניסאן ג'וק עובר סדרת עידכונים קוסמטיים מינוריים ואף נותר עם המנוע הקודם. צילום: ניסאן

כעת נוחתת בארץ מתיחת הפנים (שהוצגה בעולם כבר לפני שנה) שאמורה לרענן את הדגם הוותיק. השינויים העיקריים הם בנגיעות עיצוביות כמו יחידות תאורה עליונות מסוג לד, סבכה קדמית בצורת רשת, מגן מפלסטיק שחור בולט לפגוש הקדמי בעוד זה האחורי זוכה לצמד תוספות דמוי פתחי אוורור וחישוקים שונים. בתא הנוסעים השינויים העיצוביים מורגשים עוד פחות ועיקר ההבדל הוא באיכות החומרים הבאה לידי ביטוי בעיקר בגרסאות האבזור הגבוהות. תא המטען לעומת זאת גדל בנפחו ב-103 ליטר ל-354 ליטר וגם מציע מחיצה אופקית במרכזו דבר שמטפל באחת מנקודות התורפה העיקריות של הדגם. גם תחת מכסה המנוע אין חדש וכבעבר יהיה זה מנוע 1.6 ליטר עם 117 כ"ס אך תיבת הילוכים רציפה חדשה בעלת יחסי העברה שונים האומרים לשפר את זמינות הכוח. באירופה משווק הג'וק גם עם מנוע 1.2 טורבו אך הוא מוצע עם תיבה ידנית בלבד דבר שימנע את הגעתו כמו גם RS ניסמו הספורטיבית שתוצע מעטה רק בהזמנה מיוחדת נוכח ביקושים נמוכים.

ניסאן ג'וק עובר סדרת עידכונים קוסמטיים מינוריים ואף נותר עם המנוע הקודם. צילום: ניסאן

ניסאן ג'וק עובר סדרת עידכונים קוסמטיים מינוריים ואף נותר עם המנוע הקודם. צילום: ניסאן

מבחן רכב ניסאן ג'וק נגד כל העולם

מסלול טיול עם יונדאי iX35

החדשות העיקריות נוגעות למחירים ולרמות האבזור. לגרסת הבסיס "אסנטה" ב-130 אלף שקלים (134,400 בעבר) נוסף גג שמש וכבעבר היא מצויידת במערכת שמע עם שליטה מההגה, USB ובלוטות' (אך ללא מסך מגע כמתבקש), בקרת שיוט, שמשות אחוריות כהות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, חישוקים קלים בגודל 16" ו-6 כריות אוויר. לגרסת "טקנה" ב-135 אלף שקלים (147,500 בדגם הקודם) רשימת אבזור מרשימה יותר כמו מערכת מצלמות היקפיות, התראה על סטייה מנתיב, על שטחים מתים והולכי רגל בנוסף למסך מגע כמתבקש בגודל 5.8", מפתח חכם, מושבים קדמיים מחוממים, חיישני תאורה וגשם ומראות מתקפלות חשמלית. עבור מי שהג'וק לא מספיק מוחצן יכול לבחור בגרסת עיצוב ייחודית המאפשרת בחירה בין ארבעה צבעים (שחור, צהוב, אדום ולבן) לדיפונים בתא הנוסעים, ובחלק מחלקי המרכב בעבור חמשת אלפים שקלים נוספים.
למרות שיפור האטרקטיביות הן במחיר והן ברמות האבזור כלל לא בטוח שזה יאפשר לג'וק לחזור לדומיננטיות ממנה נהנה בעבר אל מול התחרותיות בקטגוריה שהפכה גדולה מתמיד בעת האחרונה.

מורן סיטין, מנהלת מותג ניסאן, מסרה כי מתיחת הפנים תביא לגידול במכירות בהשוואה לאשתקד עם צפי לכ-3,000 יחידות בשנה הקרובה.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*