יום שלישי , 19 מרץ 2024
מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן
מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן

מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל

ניר בן זקן
קטגוריית רכבי הפנאי שלשה את גודלה בחמשת השנים האחרונות, כאלטרנטיבה למכונית משפחתית או מכונית מנהלים. ב-2013 מיצובישי אאוטלנדר היה היחיד שהציע 7 מקומות ישיבה בקטגוריה ובשל כך הפך ללהיט מכירות ומוביל הסגמנט כולו בשנתיים שלאחר מכן, מאפשר גם למשפחות ברוכות ילדים להיות חלק מאופנת הקרוסאוברים, במקום הבחירה האפרורית במיני וואן קומפקטי. אבל עכשיו הבלעדיות שלו הגיעה לסיומה.

610X141
ניסאן אקס טרייל, שהיה למעשה רכב הפנאי הראשון של ניסאן (עוד בשנת 2,000 מתבסס על פלטפורמה MS של מכוניות הנוסעים של החברה האלמרה והפרימרה) וניחן באוריינטציית שטח לעומת הקשקאי המפונפן, הפך בדור השלישי לקרוסאובר הגדול במשפחה, עם 7 מקומות כמחליף הקשקאי 2+ שיוצרו הופסק. האקס טרייל הושק כבר לפני שנתיים, אבל רק כעת הגיע לישראל עם מנוע דיזל בלבד (היחיד בהיצע שמשודך לתיבה אוטומטית) וזאת כחלק מהאסטרטגיה של היבואנית להציע מנועי דיזל במחיר אטרקטיבי יחסית. האאוטלנדר עבר מתיחת פנים לאחרונה והוא סוגר את השנה בצמרת המכירות עם יותר מ-5,000 יחידות (מקום שני בטבלה אחרי קיה ספורטאז' וראשון מבין דגמי 2.0 ליטר), גידול של 29 אחוזים לעומת שנה שעברה. האם מלבד אובדן הבלעדיות יש ל"יהלום היפני" סיבות לחשוש?

מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן
מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן

באולם התצוגה
העיצוב החיצוני של האקס טרייל כמעט זהה לקשקאי, בעיקר בחזית עם יחידות תאורה מחודדות משוכות לאחור ומשולבות לד, גריל V בולט, תפיחות על מכסה המנוע, בתי גלגל מודגשים עם פסי הגנה מפלסטיק שחור וצמד פסי גגון מסיביים. האחוריים לעומת זאת נראים מעט מגושמים. מתיחת הפנים של האאוטלנדר שיפרה את המראה האנמי של קודמו בזכות גריל ניקל בולט, פגוש קדמי עם פתחי אוורור מוגדלים וגימור שחור מבריק במרכזו, יחידות תאורה מחודדות ומשולבות לד, פסי פלסטיק שחור סביב לבתי הגלגל ולספי הדלתות, ופנסים אחוריים גדולים. למרות השיפור, הוא עדיין נראה בולבוסי ופחות נאה בהשוואה.
גם סביבת הנהג של האקס טרייל מוכרת מהקשקאי; עיצובה נאה ומודרני, הפלסטיקה איכותית ברובה ותאורת פנים מסוג לד תורמת לתחושה יוקרתית. תפעול הפקדים מגלגל ההגה ומסך המגע אינם אינטואיטיביים ומתגי כיוון המראות מיושנים. המושבים נוחים למדי, תנוחת הנהיגה מצוינת אך מרווח הברכיים של הנהג מצומצם וגם קורה A רחבה פוגעת בשדה הראיה בפניות שמאלה.

סביבת הנהג של האקס טרייל מוכרת מהקשקאי. עיצובה נאה ומודרני, הפלסטיקה איכותית ברובה ותאורת פנים מסוג לד תורמת לתחושה יוקרתית. צילום: ניר בן זקן
סביבת הנהג של האקס טרייל מוכרת מהקשקאי. עיצובה נאה ומודרני, הפלסטיקה איכותית ברובה ותאורת פנים מסוג לד תורמת לתחושה יוקרתית. צילום: ניר בן זקן

לאאוטלנדר עיצוב פנים שבלוני וגם הפלסטיקה פחות איכותית, אבל הוא אינטואיטיבי יותר לתפעול בזכות קונסולה מרכזית שפונה לכיוון הנהג ושטחי החלונות הגדולים יוצרים תחושה אוורירית של ישיבה גבוהה ושולטת. לא אהבנו את זוויתו האופקית של ההגה, את המושבים שמספקים נוחות ותמיכה בינוניים, תא הכפפות הקטן שנפתח על ברכי הנוסע והיעדר תא אכסון למשקפי שמש. גם כפתור בקרת היציבות נמצא בסמיכות מטרידה למתג מחשב הדרך ועשוי לגרום לניתוקה בשוגג.
לשניהם ספסל אחורי בעל כיוון למרחק ולזווית המשען, אבל מושבי האקס טרייל נוחים יותר ויש גם פתחי יציאת מיזוג. למרות שלאקס טרייל בסיס גלגלים גדול יותר (270.5 ס"מ, 3.5 ס"מ יותר מאאוטלנדר) מרווח הרגליים מצומצם במעט, אך המרווח לראש עדיף. המושב האחורי של האאוטלנדר פחות נוח וגם אין פתחים למיזוג, אבל מלבד מרווח הרגליים העדיף, שטחי חלונות גדולים יותר מקנים תחושה אוורירית. היתרון המרכזי של ההאוטלנדר הוא שורת המושבים השלישית שמאפשרת לאכלס גם נערים מתבגרים (1.67 מטר) לנסיעות בין עירוניות קצרות. שורת המושבים השלישית של האקס טרייל צפופה יותר ממיניוואנים קומפקטיים ומתאימה בעיקר לזאטוטים וגם שטחי החלונות שלה קטנים למדי ומעצימים את התחושה הקלסטרופובית. בתפוסת נוסעים מלאה לאקס טרייל נפח תא מטען עדיף במעט (135 ליטר לעומת 128 ליטר) אך כששורת המושבים השלישית מקופלת הוא מתקשה להרשים (445 ליטר לעומת 769 ליטר לאאוטלנדר) וגם בעל מפתח צר יחסית.

לאאוטלנדר עיצוב פנים שבלוני וגם הפלסטיקה פחות איכותית, אבל שורת המושבים השלישית מרווחת משמעותית. צילום: ניר בן זקן
לאאוטלנדר עיצוב פנים שבלוני וגם הפלסטיקה פחות איכותית, אבל שורת המושבים השלישית מרווחת משמעותית. צילום: ניר בן זקן

אקססוריז
האקס טרייל מוצע בשתי רמות אבזור, ב"אסנטה" הבסיסית (ב-185 אלף שקל) בולט בהיעדרו מסך מגע המוצע כאופציה בהתקנה מקומית (10" עם מצלמת רוורס בעבור 5,100 שקלים). הרשימה כוללת מערכת שמע עם שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, בקרת שיוט, חיישני גשם, תאורה (דינמית) וחניה מלפנים ומאחור, מראות מתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים מושחרים, חלון שמש פנוראמי, חישוקים קלים בקוטר 17" ו-6 כריות אוויר. אבזור הבטיחות כולל זיהוי תמרורים, התראה על אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב, ובלימה אוטונומית המגבירה את עוצמת הבלימה במצבי חירום. רכב המבחן בגרסת "טקנה" (ב-200 אלף שקל) מוסיף מסך מגע מקורי בגודל 7" עם מערכת מצלמות היקפית, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חישוקים קלים בקוטר 19" ומערכות בטיחות נוספות הכוללות התראה על עייפות, התראה על עצמים בשטחים מתים, זיהוי הולכי רגל וחניה אוטומטית במקביל או במאונך.

מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן
מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן

האאוטלנדר המחודש מוצע בלא פחות מ-8 רמות גימור. גרסת "איסנטייל", הבסיסית בהיצע 7 מקומות (ב-168.5 אלף שקל), כוללת מסך מגע בגודל 7" עם מצלמת רוורס, בלוטות', USB ושליטה מההגה, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, משוטים להעברת הילוכים מההגה, חיישני גשם ותאורה, מראות מתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים מושחרים, חלון שמש, מפתח חכם, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-7 כריות אוויר. רכב המבחן בגרסת "פרימיום" (ב-178.5 אלף שקלים) הוסיף ריפוד עור למושבים, אלה הקדמיים מחוממים וזה של הנהג מתכוון חשמלית, חיישני חניה אחוריים וחישוקים קלים בקוטר 18".

מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן
מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן

על הכביש
בחזית האקס טרייל מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 130 כ"ס בעוד מנוע האאוטלנדר נותר כבעבר בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 150 כ"ס. האאוטלנדר מוצע גם עם מנוע טורבו דיזל אך מחירו, 228 אלף שקלים, גבוהה בהרבה. בשני המקרים תיבת ההילוכים רציפה וההנעה לגלגלים הקדמיים (האאוטלנדר מוצע גם בגרסת הנעה כפולה, באקטרייל תוצע גרסת הנעה כפולה בסוף השנה).
למרות שלפי דף הנתונים האקס טרייל אמור להיות מהיר יותר ביציאה מהמקום (11.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, עשירת שניה מהר יותר ממתחרו) דווקא האאוטלנדר הקדים אותו, בעיקר בשל משקל עצמי נמוך ביותר מ-200 ק"ג. בתאוצות הביניים מ-80 ל-120 קמ"ש המדמות עקיפה, יתרון המומנט ורצועת כוח רחבה יותר של האקס טרייל (32.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד לעומת 19.9 קג"מ ב-4,200 סל"ד באאוטלנדר) מעניקים לו את היתרון. האאוטלנדר מצליח לסגור את הפער רק לקראת מהירויות תלת ספרתיות גבוהות ועובר להוביל.

מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן
מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן

תיבת ההילוכים הרציפה של האקס טרייל בעלת אופי פעולה טבעי כמעט כמו תיבה אוטומטית קונבנציונאלית, מהירת תגובה וכוללת גם מצב S המחדד אותה יותר ומסייע לשמור את המנוע בתחום הכוח היעיל. זו של האאוטלנדר כיולה מחדש במתיחת הפנים, אך אופי פעולתה גס יותר, בעיקר תחת לחץ בו היא מעלה את המנוע לטורים גבוהים שמפיק רעש צורמני.
למרות שמנוע האקס טרייל שקט יחסית ללוגמי סולר, הוא רועש בהשוואה, בעיקר בנסיעות עירוניות או בתאוצות חזקות, אך גם בשיוט הוא נוכח יותר (2,200 סל"ד ב-110 קמ"ש, 100 סל"ד יותר מאשר במיצובישי). באאוטלנדר בולטים רעשי רוח וצמיגים. נוחות הנסיעה באקס טרייל מצוינת, גם ספיגת שיבושים במהירות נמוכה וגם השמירה על ריסון במהירות גבוהה. למרות שמיתליו כוילו מחדש ונוחות הנסיעה השתפרה לעומת הדגם הקודם, בהשוואה זו האאוטלנדר קופצני הרבה יותר; הן ספיגת שיבושים במהירות נמוכה, והן השמירה על ריסון ברצף מהמורות ובמהירות גבוהה. לאאוטלנדר רדיוס סיבוב טוב יותר (5.3 מטר לעומת 5.6 מטר) המקל על תימרונים באזורים צפופים.

מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן
מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן

לאקס טרייל אחיזת כביש גבוהה מאוד, זוויות גלגול מצומצמות ויציבות כיוונית מרשימה, ההגה מדויק יחסית ומשקלו טבעי. התנהגות הכביש של האאוטלנדר שופרה מעט, אך הוא נחות מהאקס טרייל; האחיזה נמוכה יותר, זוויות הגלגול גדולות יותר וההגה פחות מדויק ובעל לוחמת מומנט מחושית תחת האצה חזקה.
כצפוי צריכת הדלק של האקס טרייל הייתה טובה יותר; בין 15.3 ק"מ לליטר בשיוט ל-12.3 בעומס לעומת 12.3 ק"מ לליטר בשיוט עד 9.7 ק"מ לליטר בעומס לאאוטלנדר.

מחשבון
האאוטלנדר המחודש שיפר את מרבית נקודות החולשה של קודמו. העיצוב החיצוני מרשים ובולט יותר, תא הנוסעים מאובזר ואיכותי יותר, נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש שופרו במעט ועדיין הוא מתקשה להשיר מבט לקרוסאוברים האיכותיים בקטגוריה. עיקר היתרון שלו הוא תא הנוסעים המרווח והפונקציונאלי יותר ותג המחיר הנמוך ב-16,500 שקלים כך שהוא ימשיך להיות האלטרנטיבה האטרקטיבית ביותר עבור משפחות ברוכות ילדים כתחליף אופנתי למיניוואן.

לאקס טרייל עיצוב בולט ומודרני, תא נוסעים איכותי ומאובזר (להוציא את חסרונו של מסך מגע בגרסת הבסיס), מערכות בטיחות מקוריות, נוחות הנסיעה מצוינת והתנהגות הכביש טובה מאוד. מנוע הדיזל חסכוני, אם כי הפערים בצריכה עשויים להגיע לאלפיים שקלים בשנה (בחישוב של נסיעה ממוצעת של 20 אלף ק"מ) כך שהוא יתקשה להחזיר את הפער במחיר הקנייה במשך שלוש שנים של אחזקה, אבל עשוי לתרום לשמירת ערך עדיפה כמשומש. נקודת החולשה העיקרית שלו היא בסיבה העיקרית לבחור בשני המתמודדים; שורת המושבים השלישית הצפופה והמחיר הגבוה שמקרב אותו לקרוסאוברים 7 מקומות אמתיים כמו קיה סורנטו.
ניסאן לא מכוונת לציי רכב עם האקס טרייל ותתחרה בעיקר על ליבו של הלקוח הפרטי, כך שסביר שבסוף שנה הבאה אאוטלנדר עדיין יימכר במספרים גדולים יותר. אבל האקס טרייל, יוצא מנצח בהשוואה, פער המחיר בין השניים קטן מהפער באיכויות.

השתתף במבחן: מורן אינגל

מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן
מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס טרייל. מי הקרוסאובר 7 מקומות הטוב ביותר? צילום: ניר בן זקן

 

Check Also

ניסאן והונדה שוקלים להכנס יחד תחת שמיכה חשמלית

תחרות יוצרת מצוינות. הלחץ שענקיות סין מפעילה על שוקי אסיה מדרבן את ניסאן והונדה לשתף פעולה כדי להוזיל את עלויות הפיתוח של רכב חשמלי ולחזור להיות תחרותיים

25 comments

  1. רכשתי את האוטלנדר החדש .רכב מצוין ותפסיק לבלבל את המוח שהוא לא ברמה של הקרוסאוברים האחרים .הוא שם את הקיה ויונדאי בכיס הקטן .עשיתי נסיעות מבחן בכולם והחלטי שהוא ההכי טוב

    • אכן יש אמת בדבריך אך בוא נגיב בצורה ענינית ….

    • אתה חושב שהוא עדיף על הסנט פה דיזל כי אני בדרך לסגור עליו
      וזה כ 70 אלף יותר.

      • בהנחה שאתה לא פראייר בריבוע, אתה לא תזרוק 70,000 שקל נוספים עבור רכב קוריאני (סנטה פח) שנראה בדיוק אבל בדיוק כמו האאוטלנדר, מבחינת מרחב פנים. כמובן שמבחינת עיצוב חיצוני האאוטלנדר לוקח אותו בהליכה.

        לגמרי מצחיק לקרוא מה שהולך פה בטוקבקים, במיוחד אלה שכותבים שאקס טרייל יותר טוב מאאוטלנדר. ניפגש במוסך (בעצם לא ניפגש, כאחד שיש לו אאוטלנדר אני לא הולך לראות מוסך חוץ מטיפול 10,000)

        • האקסטרייל דיזל לא רואה מוסך חוץ מטיפול כולה שנה או 20000 קמ. הוא מצויןדרור דניאל

    • מסכים ב-200%.

  2. רכשתי את האוטלנדר החדש .רכב מצוין ותפסיק לבלבל את המוח שהוא לא ברמה של הקרוסאוברים האחרים .הוא שם את הקיה ויונדאי בכיס הקטן .עשיתי נסיעות מבחן בכולם והחלטתי שהוא ההכי טוב

  3. מה ההשוואה בכלל לאקס טרייל (קשקאיכס לשעבר) ששני המושבים האחוריים מתאימים בקושי לתינוקות? במושבים האחוריים של האאוטלנדר אפשר להעמיס שני מבוגרים בגובה מטר שמונים

  4. בעלי אקס טרייל

    כבעליו של אאוטלנדר בשלוש השנים האחרונות וכעת של האקס טרייל ברמות הגימור הבכירות, אני חייב לומר כי האקסטרייל נמצא ברמה אחת מעל האאוטלנדר. אמנם שני המושבים מאחור צפופים יותר אך גם באאוטלנדר אין שפע של מקום הכל נובע ממיקום גלגל חלופי בתוך הרכב בניסאן לעומת חיצוני באאוטלנדר.
    לגבי סל"ד בשיוט ב-110 קמ"ש באקס טרייל במצב D נמצא ב-2200 סל"ד אך העברה למצב ידני (טיפטרוניק) והעלאה להילוך 7 מורידה את הסל"ד ל-1750, דבר הגורם לחיסכון בדלק, ועדיין שומר הרכב במלוא רצועת הכח(מומנט).
    לגבי צריכת הדלק בתחנת דלק בכל תדלוק:
    אאוטלנדר בממוצע 1/10
    אקסטרייל 1/12.5
    והסולר תמיד יותר זול בכ- 30-40 אגורות אז מבחינה זו האקסטרייל עדיף משמעותית.

    שני הרכבים מצויינים בשורה תחתונה וכל אחד שיבדוק וייקח נסיעת מבחן ארוכה ויבדוק התאמה לצרכים.

    • היי
      האם אתה עדיין מרותה מ אקס טרייל דיזל? אני מתלבטת האם לקנות. מה לגבי מנוע מבחינת ראש ? המנוע לא חלש לאותו כזה כבד?
      אשמח לתגובתך, לילי

      • אלדה
        עדיין לא יכול להביע דיעה על הרכב !
        אבל מזהיר אותך עקב התנסות ,יחס החברה ללקוח ,הם לא סופרים אותך !ומועד אספקה שלהם לא אמין ! ושרות לקוחות רק לקישוט ! שימי לב !!

  5. כאחד שבעבר היה לי לתקופה של כחצי שנה אאוטלנדר וכיום נוהג על האקסטרייל אין מה להשוואות כלל.
    האאוטלנדר בקושי סוחב, מתאמץ קשות בכל עליה קטנה ומרעיש תחת עומס הצורה צורמנית.

    האקס טרייל אמנם מרעיש בעמידה או בנסיעה נינוחה יותר בגלל המנוע דיזל, אך המנוע נושם היטב, עולה עליות תלולות בקלות עם סיבובי מנוע נמוכים מ2.5. והיציבות של הרכב גבוהה בהרבה ביחס לאאוטלנדר.

    אז אולי המושבים בשורה השלישית צרים יחסית, עדיין מישהו שאמור לקחת בשורה השלישית רק ילדים זה לא אמור להפריע.

    אין בכלל מה להשוואות בין שני המכוניות! נקודה!

    • מעניין אם כך מדוע המכירות של האקסטרייל הן תשיעית מהמכירות של האאוטלנדר נכון ל08/2016 , אתה רוצה להגיד לנו שכל הצרכנים מטומטמים ולא יודעים להשוות בין הרכבים ?או שהם קונים בגלל העיניים היפות של נציגי מיצובישי?
      האאוטלנדר מוכיח כבר 4 שנים שבקטגוריית 7 מושבים הוא הרכב הטוב ביותר והמשתלם ביותר , נ.. קו… דה!!

  6. נשמח לחוות דעתכם לגבי רכב המתאים ל 7 נוסעים : 4 ילדים ו 3 בוגרים בשלב זה.

  7. אריה מורדכוביץ

    האוטלנדר שברשותי רכב נהדר חוץ מההגה החשמלי איום אין איזון חוזר וננעל כשהרכב בנסיעה מהירה

  8. הבעת מורת רוח של לקוח שניפגע מנציגות קרסו ממליץ לכל מכרי התרחקו מהחברה שאינה מכבדת לקוח ונוהגת בחוסר הגינות !

  9. לפני ב4 חודשים רכשתי את האקס טרייל לאחר התלבטות בין האאוטלנדר

    האקס טרייל רכב מאד נוח ויציב, בעניין 2 מקומות האחוריים, פשוט אין מקום נורמלי לרגלי הילדים, נסביר: יש מרחב אך רצפת הרכב כמעט בגובה המושב, עכשיו כשילד יושב שם רגליו עולים כלפי מעלה.
    משפחתי עדיין קטנה ואין לי שימוש במוקומות הנ"ל, אך אם הילד ישב על 2/3 כריות מושב קטנות, הוא יגיע למרחב טוב מאד.

  10. האם יש למישהו ניסיון עם X Trail 2.0 בדגם 4X4?
    איך הוא בשטח לעומת סובארו פורסטר?

  11. אוטלנדר 2015 דיזל 4×4 רכב מפנק וחסכוני

  12. לניסן יש בעיה אחת גדולה והיא חברת קרסו אחלה רכב חרא יבואן

  13. אני עומד לקנות אקסטרייל 2017 עם 95 אלף ק"מ
    איך הרכב מבחינת תקלות .נוחות.תמורה לכסף?. תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 + 18 =