-----------------------------------
יום שלישי , 19 מרץ 2024
זו תיבת הילוכים ידנית. בואו נפעיל אותה עם רובוט. מה כבר יכול לקרות?

מתכון לאסון

 

 

 

הרומן של עולם הרכב עם הגיר הרובוטי מסתיים תמיד בפרידה קשה וכואבת לשני הצדדים, האם משהו הולך להשתנות הפעם?
31/03/2022 11:03

זה היה אחד מימי הקיץ החמים האלה שתל אביב מרגישה כמו הפנים של סאונה עם תרמוסטט מקולקל. מהימים האלה שבהם המשקפיים מתכסים באדים ברגע שפוסעים מהמזגן לרוחב, מהימים האלה שאתה לא רוצה לראות את הרכב שלך מתדרדר במורד רחוב המסגר ואתה, בדיוק מוזג טחינה לפלפל שבלב ברור לך שהוא מיותר לגמרי ולא תורם להורדת הכרס. ואז הטויוטה שלך חוצה בעצמה את רחוב המסגר ונעצרת בגדר ההפרדה שאז הייתה שם בין הנתיב הדרומי לצפוני. בעסוש.

לטויוטה קורולה ההיא, הייתה תיבת הילוכים רובוטי. ולתיבה הרובוטית של טויוטה לא היה מצב P (פארקינג) הנועל את תיבת ההילוכים ומונע מהגלגלים לסוב. הכל היה תלוי באחיזה של בלם החניה (בלם היד) שהשיפוע בשיתוף כוח המשיכה, בין הפלפל לכביש הראשי הכריע אותו. במזל האירוע הזה הסתיים עם מאותת שמאל שבור, מבוכה גדולה לנהג ויותר מדי טחינה שהגיעה למדרכה. הרבה יותר מהרגיל שנוזל.

בעיה בגיר רובוטי

הסיפור האמיתי של תיבת ההילוכים הרובוטית החד מצמדית היא שזה לא באמת עובד טוב

שני רובוטים ועל הרצף

תיבת ההילוכים הרובוטית נולדה מהלחץ הרב שיש על יצרניות הרכב להפחית פליטת מזהמים ולצמצם עלויות יצור. בזמן שתיבות הילוכים ידניות הן בעלות מבנה פשוט למדי, מכילות יחסית מעט רכיבים והן לפיכך קטנות וקלות. לעומתן, תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית היא דבר מורכב ביותר, כוללת מעברי שמן רבים, עדינים וקטני-קוטר, אופן פעולתה הסתמך בעבר על לחצי שמן וכיום משלב מערכות פיקוד אלקטרוניות ה"מדברות" עם מערכות ניהול המנוע ומערכות אחרות (כמו מתלים אקטיביים) במכוניות שוות יותר. בנוסף, הן מחייבות גם שימוש ב"ממיר מומנט" המחבר את המנוע לתיבה. תפקיד ממיר המומנט הוא לשמש כתחליף למצמד (קלאטצ') של הרכב הידני. חסרונו העיקרי הוא בזבוז רב של כוח מנוע הנדרש כדי להזיז את הנוזל שבתוכו. יעילות פחותה בנוסף למורכבות ומשקל רב משמעותם המיידית היא צריכת דלק ויחד איתה גם פליטת מזהמים רבה (יותר).

תיבות ההילוכים הרובוטיות החד-מצמדיות הן ניסיון של יצרניות הרכב ליהנות משני העולמות. מצד אחד ליהנות מעלויות היצור המופחתות, הפשטות המכאנית והמשקל הנמוך של תיבת ההילוכים הידנית. מצד שני לשווק ללקוחות "תיבה אוטומטית" הדורשת מהנהג רק לשים ב-"D" ולנסוע. טכנית העניין הזה בוצע על ידי הלבשת מערכת מכאנית (הידראולית או חשמלית) שבכל החלפת הילוך תבצע הפרדת מצמד ושילוב להילוך גבוה או נמוך יותר פלוס התאמת סל"ד המנוע להילוך החדש. המערכות הראשונות אפשרו רק העברת הילוך ללא צורך במצמד – כאשר העניין הפך לנפוץ יותר באמצע שנות ה-90' כשמחשבים החלו להעביר עבורנו את ההילוכים יותר במדויק. להלן "רובוט".

הסיפור האמיתי של תיבת ההילוכים הרובוטית החד מצמדית היא שזה לא באמת עובד טוב. זה עובד. בכל זאת יצרניות רכב רבות ומפוארות כמו פרארי, אסטון מרטין, ב.מ.וו ואחרות הוכיחו שניתן להביא את המערכות האלה לרמה טובה – במחיר הנכון. לעומתן המותגים העממיים דרשו יותר מדי שינוי של הרגלי הנהיגה המוטמעים בנו כדי לגרום לעניין הזה לרדת בגרון אם תרצו.

רובוט מחסל מכירות

התוצאה הייתה כמעט תמיד אסון שיווקי. בישראל אנו מכירים, אם כי מעדיפים לשכוח, את הטויוטה קורולה עם ה-MMI שלה, אלפא רומיאו עם תיבת סלספיד, סמארט שלקוחות לא הסכימו לסיים בה נסיעות מבחן, כל דגמי המיני של קבוצת VW ובהם סקודה סיטיגו, סיאט מי, סוזוקי סלריו ואחרים. כל אחד מאלו היה פיאסקו קטן בזכות עצמו ובעיקר בזכות תיבת ההילוכים הרובוטית שחיסלה את חווית הנהיגה.

אפילו טויוטה הגדולה (שנראה שהיא חסינת כל) עשתה "אחורה פנה" ונטשה את הרובוטית החד-מצמדית לטובת תיבת הילוכים רציפה. רבים אחרים פנו בדרך של תיבות ההילוכים הרובוטיות כפולות המצמדים (חלקן עם מחלות ילדות טראומטיות למדי שחיסלו מוניטין טובים של דגמים – ראו ערך פורד פוקוס) וחכמות יותר השקיעו בפיתוח או רכש של תיבות פלנטריות מרובות יחסי העברה. כך שהיום תוכלו למצאו בשוק יד שניה מכוניות עם תיבות רובוטיות שהן הרבה יותר זולות ממקבילותיהן האוטומטיות הרגילות. מהסיבה העיקרית שחווית הנסיעה ברובוטית חד-מצמדית פשוט לא נעימה. בעיקר זה נוגע לטילטולים לא נעימים בהעברת ההילוכים לנוסעים ולנהג שינוי גדול מדי של הרגלי הנהיגה מול תיבת הילוכים אוטומטית רגילה.

הקהל הישראלי אוהב תיבת הילוכים רציפה

הרובוט של היום

כיום תמצאו מכוניות עם תיבות הילוכים רובוטית חד מצמדיות בקטגוריות רכב הנגישות והזולות יותר. זאת לאחר שרבים נדדו לתיבות כפולות המצמדים שהתבגרו והתפתחו. בין המכוניות שיתנו לכם חוויה חד-מצמדים אפשר למנות את דאצ'יה סנדרו למשל (שגם מתהדרת ברמת בטיחות "0"…), יונדאי i10 החדשה וקיה פיקנטו החדשה שמקבלות תיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית. דבר שעשוי בהחלט להשפיע על נפח המכירות של שני הדגמים החשובים האלה.

הולכים על רציפה

לא דיברנו על תיבת ההילוכים הרציפה. זו משתמשת ברצועה או שרשרת פלדה הנעה בין חרוטים הפוכים. עם הפיקוד הנכון מתקבלים אינסוף יחסי העברה בין שני הקצוות המוגדרים של המערכת. לתיבה הזו יתרונות רבים של משקל עצמי נמוך, ממדים קומפקטיים ויכולת להתאים בדיוק את יחס ההעברה לתפוקת המנוע. לאחרונה החלו יצרניות רבות גם ליצור "מדרגות" מלאכותיות באמצעות פיקוד חכם המדמה את הפעולה של תיבות מרובות הילוכים. החיסרון הוא לפעמים רמת רעש גבוהה בתאוצה. 

אז מי מנצל את היתרונות של תיבת ההילוכים הרציפה? בין היצרניות הבולטות תמצאו את סובארו בכל דגמיה וכן דגמים רבים בטויוטה, הונדה, ניסאן, שברולט, לקסוס, מיצובישי. כל אלו מנצלות את היעילות והאמינות של תיבת הילוכים רציפה כדי לספק לנוסעים בה חווית נסיעה מעולה וצריכת דלק נהדרת מבלי לשנות את הרגלי הנהיגה.

 
 
 
 

Check Also

BYD סיגאל – פחות מ-10,000 דולר

החלום מתגשם והמהפכה החשמלית ממשיכה להתפשט. BYD תוקפת היכן שיצרניות אחרות לא יכולות ומציגה רכב חשמלי קטן וזול בשם סיגאל

63 comments

  1. כתבה חלקית וחסרה.
    נכון תיבות רובוטיות חד מצמדיות הן רעה חולה, אבל בכל זאת פיאט500 נמכרת איתה באלפים…. ולא קשור שהייתי מעדיף תיבה ידנית ברגע.
    אבל הגיר הרציף הוא מחלה בפני עצמה…. בגלל רציפות הקשר בין הקונוסים, מתאפיינת הפעולה בסל"ד שעולה לשמיים, בעוד האוטו לא זז, עד שהוא כאילו מוצא את עצמו…ומי שכתב על אמינות הגיר, שכח, את השנים שהרצועה שבין הקונוסים השביתה סדרות ייצור שלמות.
    אני עדיין מעדיף גיר ידני טהור, ולמי שזה לא מתאים, יש לZF תיבת שמונה הילוכים עם בקרה מההגה, פשוט מעולה….

    • פיאט 500 רובוטית חד מצמדית בנסיעה במעלה מתון לחלוטין ועמידה בפקק תנועה . לא יכלה להתחיל נסיעה ממצב עמידה בגלל שהצג הודיע שהמצמד מחליק . הייתי צריך להמתין 5 דקות כדי הרכב יועיל בטובו לחזור לנסיעה. אני כנראה לא אנהג ברכב עם גיר רובוטי עד כמה שזה תלוי בי.

      • פיאט היא מכונית גרועה ללא קשר לגיר. לא סתם היא מופיעה בסקרי צרכנים במקום הנמוך ביותר במדד האמינות. נכתב מניסיון כואב מאד מהעבר.

        • סתם אתם אומרים !!
          עם פיאט 500 רובוטי משנת 2017
          רכב מעולה לשימוש עירוני .
          זריזה ( הגה מדהים במצב CITY) ,קומפקטית לחניות , מפנקת ( כל הבקרה מההגה), מזגן אחלה , טיפולים פשוטים .
          גיר רובוטי פשוט להפעלה ( לא לנהגי מרוצים) .

    • תגובה לא רצינית המחצינה חוסר ידע מובהק בענין גיר רציף. אני נוהג בטויוטה ראב 4 היברידית (2019) וקודם לכן נהגתי בראב 4 היברידית (2016).
      לשתיהן גיר רציף המזניק אותן כמו מכונית מרוץ ללא כל היסוס.
      מעולם לא היתה לי תקלה כלשהי בגיר.

    • מעניין מה אחוז הקוראים שחושבים שצריכים לכתוב "ממומן" בראש הכתבה הזאת. קוראים שלא בקיאים בנושא עוד עלולים לחשוב שזו כתבה נייטרלית. חחחח

  2. לא נוסיע על רובוטי לאחר תלאות בפיאט המזויינת שלי

  3. המיידע חלקי ולא ממצה. מזכירים הרבע משפט את נץהתייבות הדו מצמדיות המתקדמות של היום צץמבלי להיכנס לפרטים. מי שלא מכיר יחשוב שתיבות הילוכים רגילות ורציפות נותרו היחידות לבחירה. מן הסתם העורך היה צריך לתת את הדעת שהכתבה לא מושלמת ושהכותרת מטעה

  4. שיקה שולמן

    כל מילה בדולח.

  5. יואב אהרונוביץ

    פתחת צוהר קטן לכישלון הגדול של המצמד הרובוטי, בשנת 2017 קניתי ברלינגו רובוטי על חוויית הקנייה מהיבואן הנוראית אני מדלג. הרכב בנסיעה הראשונה אחרי 70קמ אחרי עצירה בהתחלת נסיעה החל לרטוט, וכך בהמשך בעיות בלי סוף כולל סיפורי מוסך על לימוד מצמד ,עד ל100000קמ ואז החלפת מצמד כוללת ועדיין בעיות בנסיעה עד לאיבוד האמון ברכב והכרה שיש להפטר בכל מחיר מהרכב, (הבעיות האחרות שהיו,והיו בשפע לא נגעתי בהן) ההרגשה שלי שהשילוב של המחשב של הרכב עם המצמד הרובוטי זהו חלק מהכישלון , שגם היבואן, המוסכים, מסרבים להכיר בו. או שזהו חוסר ידע מקצועי מוחלט ששורר במוסכים עלאק המורשים. הכתבה הזאת היא בנושא שלא נגעו בו, לא ירכוני הרכב, לא משרד התחבורה, מעלה מחשבות נוגות.

    • יש לי פיקסו סי 3 החדשה, טורבו דיזל, משנת 2013, 207 אלף ק"מ ללא ציוץ, ללא תקלה, נסיעה חלקה, כמעט 20 קמ לליטר, 18 וחצי עם מזגן, תענוג של רכב, ושלא יטמטמו אתכם, אפשר להשתמש בגיר לאבטחת העצירה ולא להסתמך רק על בלם יד, שלבו לדרייב, כבו מנוע והרכב מובטח מפני תקלת בלם כמו גיר רגיל. מעולה הרובוטי

      • אתה חמוד יש לך גיר רובוטי כפול עים מחליף הילוכים כמו בוולו אנחנו לא מדברים על תיבה כפולת מצמדים או כמו בסלנג רובוטי כפול

    • גיר רציף הוא בלתי נסבל
      רובוטי כפול מהשנה שנתיים האחרונות או אוטומט רגיל שקשה למצוא

    • קנית רכב צרפתי אל תתלונן

  6. יש לי רנו קולאוס 10 שנים עם גיר רצוף 4*4 מנוע 2500 0 תקלות בגיר מנוע ניסן .תענוג של רכב לא מורגש החלפת הילוכים חסכוני עבירות שטח מעולה הכל תלוי הנהג .

  7. בכל המשאיות של כל היצרנים יש גיר רובוטי עם מצמד בודד כולל משא כבד היברים מיכליות
    מאד מוצלח מצמדים מחזיקים מאות אלפי קילומטרים וכך הגירים
    שליטת המחשבים בגירים ובמנועים מונעות נזקים כתוצעה מטעיות נהגים

    • אתה בטוח שמדובר במצמד אחד ?אולי מדובר במצמד אחד עים שתי דיסקות חיכוך?תבדוק טוב איך בנוי מצמד בתיבת אליסון ואז תגיב אתה משווה מצמד
      למומנט ענק במשקל של 50 קילו עים גלגל התנופה למצמד פשוט במשקל 5 קילו,אז בוא תשווה למצמד בודד כפול דיסקיות של טרקטור גו'ן דיר מלפני 30 שנה,הוא גם יכול לגרור משאית וגם להחזיק 30 שנה

  8. התקלה ברובוטי לצרכן הפשוט מתחילה באנשי המכירות שאין להם מושג טכני או גרוע מסתירים מידע.
    אתה שואל שאלות טכניות על הכב הם לא יודעים מה להשיב. הם מוכרים כל רכב שאין לו דוושת מצמד כרכב אוטומטי. ומפילים בכך לקוחות תמימים שאין להם מושג.
    מצאתי את עצמי לא פעם מסביר לאנשי המכירות מה זה רכב רובוטי ושיפסיקו למכור שטויות המסקנה לפני שקונים רכב ומשקיעים הון תועפות צאו ולימדו את הרכב
    והדגם אותו אתם רוצים לקנות ואז תגלו אמיתות לא נעימות.

    • חחחחחה.כשמכרו את הקורולה רובוטית ץהמוכרים שיקשקו ביצים.היו מאוימים ושיקרו במצח נחושה.אם אחד מהם היה מצייץ.מיד פוטר.בידיעות אחרונות הוגדרה המכונית הרובוטית של קורולה כשנה לאחר הופעת.כתרמית השנה מתוך 10 התרמיות של צרכנים.הם רימו רבים רבים .אבל אכלו אותה בחברות ההייטק שלא רצו להחליף את הרכבים ישנים בה

  9. איסין

  10. יש טריק שמאפשר לנסוע בקורולה הרובוטית באופן נורמלי יחסית:
    – להעביר למצב החלפת הילוכים ידנית
    – לפני העברת הילוך להוריד את הרגל מדוושת הגז – כמו ברכב עם גיר ידני.
    – להחליף את ההילוכים מהפדלים על ההגה
    – לליוץ על גז אחרי החלפת ההילוך.

    צורת נהיגה כזאת דורשת יותר מעורבות מהנהג וזה בעצם כמו לנהוג ברכב עם גיר ידני ללא פדל קלאץ.

    אבל הנסיעה יותר חלקה כי אין רעידות בזמן החלפת ההילוכים.

    • היתי בעלים של טויוטה כזו.
      צודק זה אפשרי וככה עשתי. אבל זה לא כף…….
      היום עם קיה פורטה דיזל 7 הילוכים מצמד כפול ותענוג של אוטו.

    • ויקטור רוזנברג

      מי שרוצה לנהוג כמו שהצעת שיקנה רכב עם גיר ידני ויהיה מרוצה . היתרון של " כל תשומת הלב לכביש " של המערכות האוטומתיות והרובוטיותלמיניהן הולך לאיבוד עם נוהגים כמו שאתה מציע .

  11. הכתב ה"מומחה" שכח לספר לכם שכל המכוניות מתוצרת פולקסווגן, אאודי, סקודה וסיאט, מצוידות בתיבות הילוכים רובוטיות עם שני קלצ'ים כל אחת. לפני שנים היו בעיות עם הקלצ'ים בגלל שימוש בשמנים בלתי מתאימים לטמפרטורות הגבוהות בסביבה החמה בארץ. התיבות האלה מתפקדות היטב במליוני מכוניןת ברחבי העולם.
    הכתב מציג מידע סלקטיבי ומוטה.

  12. יש לי קיה ספורטאז דיזל רובוטית 2019 עד עכשיו ללא שום בעיה תודה לאל

    • ברגע שתיהיה בעמס תנועה רציני בעליות לירושלים, הרכב ידרוש ממף לעור בצד לזמן מסויים. הם טוענים שזה נורמלי (קיה/יונדאי). לא בטוח בכלל.

    • זה רובוטי כפול מדגם חדש, מודרני וללא תקלות
      אל תציג את זה כרובוטי פשוט

  13. הגרוע מכל שלא נותנים לנו יותר היזדמנות ליקנות רכבים
    עם גיר רגיל
    חסכוני ופשוט יעיל יותר לאנשים שמוכנים להיתעסק עם מצמד
    לכן יבוא אישי נהיה אופציה מבחינתי

  14. מוס אורן-פינס

    למי יש ניסיון עם הפג'ו פלאגאין 3008.
    על פי היצרן ניתן לנסוע מעל 65 ק"מ על חשמל.
    בפועל לא טוען יותר מ- 45 ק"מ.
    האם זו תקלה או הונאה?

    • כמה אתה צודק!!
      הדבר קרה לי ובמוסך אמרו שנכון פשוט התיבה התחממה מיד,וזה קורה
      אז פשוט צריך לתת לה להתקרר

    • כאשר יצרן כותב לך מדד מסוים כמו 65 ק"מ הוא בעצם מתכוון לתנאים אידיאליים כמו כביש מישורי
      לחלוטין,ללא עצירות ונסיעה במהירות קבועה ואידיאלית כמו לדוגמא 80 קמ"ש הוא בדר"כ גם כותב את התנאים האלו באותיות הקטנות!!

  15. דאצ'יה סנדרו באמת גרוטאה.
    אתה יכול לקנות מודל 2019 וזה מרגיש כמו אוטו חבוט ועקום מודל 1980.

  16. צודק לחלוטין. התיבה הרציפה חביבה על היפניות מסיהבה אחת – עלות נמוכה
    מתאימה לנהגים גריאטרים, שסותמים כבישים וצמתים עם תאוצה של עגלה עם סוס
    גיר רציף לא אמין יותר, ועלויות התחזוקה לא נמוכות משמעותית

  17. יש לי פיזו 107 שלמעשה זה מכלולים של טויוטה אייגו יחד עם סיטרואן C1 כולם אותו רכב מרכב מנוע וגיר
    אחלה רכב אחלה גיר רובוטי לא מבין מה העניין להיפך ההילוכים עוברים כאילו זה גיר רגיל ולכן זה כיף
    חוץ מזה הכותב בכלל לא התייחס לאמינות של גיר כזה בפרט בדגם שלי
    כמו כן צריכת הדלק יותר נמוכה וזה גיר רגיל למעשה עם כל המשתמע מכך
    מעניין שלוש היצרניות האלו מכרו המון רכבים כמו שלי וכולם עדיין נוסעים בכבישים תסתכלו ימינה ושמאלה
    בהצלחה לכולם נסיעה שקטה בטוחה ונעימה

  18. קשקוש של אינטרסנטים.
    מנסים להפחיד את הציבור הישראלי – ולהעביר אותו ממכוניות פופולריות שנמכרות בעשרות אלפים – למכוניות שחלקם במצב ירידה במכירות – או כאלה שהישראלים נטשו – כי רמת הביטחון הנסיעה נמוך מאוד.
    מילא זה היה כתוב בצורה נהירה.

  19. נהגת ותיקה

    רכב מידרדר כי אין לו P !?! תמיד משעינים גלגל על מדרכה שהרכב לא יזוז. אאלט זו גם עבירת תנועה .

    • בדיוק, והוא עוד לא מתפדח לספר את זה בגוף ראשון. שקודם ילמד לנהוג ואחרי זה ילמד אותנו על תיבות הילוכים.

  20. הגיר הרובוטי עם מצמד אחד נועד לעזור לנהגים באירופה וארהב. והכל תלוי בתרבות הנהיגה. למי שנהג באירופה. שם כשיש עומס תנועה תראה פקק של קילומטרים נוסע במהירות 30-40 קמש. בארץ כולם נדחפים. גז וברקס כל הזמן. אז זה פלא שתיסבלו מטילטולים בגיר רובוטי? כשנוסעים רגוע, חושבים קדימה ולא גז ברקס כל הזמן, הגיר הרובוטי מצויין וחסכוני, היה לי קורולה כזו עשתה 18-20 קמ לליטר כשנוסעים רגוע.

  21. לשים יותר מרבע מליון שקל על תיבת הילוכים רציפה ? ולשמוע את המנוע מתפוצץ בההצה ?זו בחירה רעה ושלא יספרו סיפורים ראה ערך לקסוס
    וטויוטה

  22. בקיצור גיר אוטומטי קלאסי רגיל הכי נוח ומהנה לנהיגה . הממירים החדשים חסכוניים בדלק עקב
    ביצוע נעילה בין המכלולים במהירות שיוט.

  23. כתב ניכבד…אתה כנראה לא מבין בגירים אוטמטים…היה גיר פריילוב בסאאב 96 שהיה נהדר…וישגם חצי אוטמטי כמו בחיפושית של פעם…ומה לעשות יש אותם עדין אצל אספנים…

    • ערן ,,,ב סאאב שמו פריילוב(מצמד חד כיווני) בגלל מנוע שתי פעימות ,,אשר היה סובל מחוסר. שימון בשטח הררי (ירידות) וזאת על מנת למנוע הצעת סיבובי המנוע ,ללא שמן(השמן היה בדלק,תערובת) לאחר מכאן השתמשו ברעיון גם במנוע 4 v am purs ,,,,אך לא הייתה בלימת מנוע בירידות ,,,,אגב היו עוד כמה פטנטים למצמדים ,,,דאשבו (סיטרואן) היה קלף צנטריפוגלי ,כמו קטנועים של היום

  24. יש לנו פיאט 500 2017 ומרוצים עד השמים . גיר רובוטי מעולה לאנשים רגועים . תפסיקו להשתולל . הכביש זה לא מסלול מרוצים .

  25. זו הסיבה שרוב רובם של הרכבים הפרטיים באירופה הם בעלי גיר רגיל, שילוב של חווית נהיגה, וגם פחות כואב בכיס.

  26. כתבה מגמתית ומוטה. אכן גיר רובוטי חד מצמדי הוא אסון. אבל למה להקדיש חצי כתבה לגיר כזה? היום גירים כאלו כמעט נעלמו וניתן למצוא אותם רק במכוניות זולות או ישנות. 95 אחוז מהגירים הרובוטיים היום הם דו מצמדיים ואחרי מחלות ילדות כמו לכל דבר חדש אחר , הן פועלות באופן מעולה וחלק. וזאת האמת שהכתבה מנסה לקבור.

  27. הכתבה מאד מטעה.
    הגיר הרובוטי החד מצמדי הוא בעייתי מאד.
    הגיר הדו מצמדי הוא נפלא, הרבה יותר טוב מהחד מצמדי, וגם בו יש לעיתים בעיות.
    הגיר הרציף, נכון להיום – הוא עדיין עמוק בתוך מחלות הילדות. כל אחד מוזמן לבדוק בגוגל את הבקורות על הונדה – יצרנית ותיקה של גירים משובחים, בדגמים שלה עם גיר רציף. שומר נפשו ירחק.
    אם כבר בתיבות הילוכים עסקינן – למה לא ללכת על העתיד שהוא כבר פה: המכוניות החשמליות.
    אין גיר, אין מצמד, לוחצים – ונוסעים. אין כמעט בכלל טיפולים, עלות ש"ח לקילומטר – שבריר מהעלות של רכב בנזין או דיזל.
    מי שחייב לשמוע את המנוע כדי להרגיש שהוא נוהג – יבחר DSG או תיבה אוטומטית. הן הגיעו לאיכות מצויינת.

  28. יש לי פיאט פנדה 2007 אותו הגיר רובוטי כמו של פיאט 500 ,נוסעת בסדר גמור..אז נכון שבעליות צריך להוריד הילוך לפעמים כדי לתת לה פוש..אבל סך הכל חווית נסיעה טובה..הכל עניין של הרגל..
    בכלל 50% מהרכבים באירופה הם גיר ידני הישראלים מפונקים..רוצים רכב שיאיץ במהירות כאילו הם במירוץ ראלי ואחכ מתפלאים למה אנחנו מקום ראשון בתאונות דרכים!!

  29. מחמוד אבולטיזאק

    יש במשפחתי 2 סיאט מיי עם גיר רובוטי חד מצמדי,
    אחת שנת 2014 עם 80,000 קמ והשנייה 2018 עם 40,000 קמ
    אין שום בעיות ברכב ולא בגיר !!!
    רכב עירוני מצויין וחסכוני למרות שכבר לא מיובא כבר לארץ

  30. ולא דיברנו על הבעיות של הגיר הרציף

    רק גיר הדראולי מיושן ואמין!!!!

  31. "טילטולים לא נעימים בהעברת ההילוכים לנוסעים ולנהג שינוי גדול מדי של הרגלי הנהיגה מול תיבת הילוכים אוטומטית רגילה."

    שטויות במיץ עגבניות

    ומה רע לשנות הרגלי נהיגה של בטטות? מה כבר יקרה?
    (סתם תהייה)

    היות והכותב בוחר באלמוניות כנראה יש לכך סיבה.
    הקורולה הרובוטית היתה (ועודנה) מכונית מצויינת, (לתקופתה) אמינה מאד וחסכונית.
    היבואן נבהל מהקהל שרצה רק אוטומטי וקנה מאזדות כמו לחמניות.
    עובדה היא שעדיין אפשר לראות המון רובוטית על הכבישים (מודל 2008-2009) בעיקר אצל תושבי הפזורה שיודעים להעריך.

    הפיקנטו החדשה היא סבבה לגמרי, הרבה יותר חסכונית מזו שקדמה לה, ואין שום נידנודים ושאר שטויות שכותבים אלו שכנראה נוהגים כמו שהם כותבים.

  32. התיבה הרובוטית החד מצמדית היא רעה חולה שהחלה בקורולה שגם עשתה שם רע למושג.
    כיום יש תיבות כפולות מצמד מעולות כמו של רנו .אין קפיצות בין
    העברת הילוכים ,העברת ההילוכים היא מהירה,אין התדרדרויות צריכת דלק מעולה ואמינות.
    התנהגות היא כמו של תיבה אוטמטית לחלוטין רק שהנצילות גבוהה בהרבה בהשוואה
    לתיבות אוטמטיות ומתבטא בצריכת דלק לאין שיעור הרבה יותר טובה.
    בתיבות הרציפות אין את הקפיצה בין העברות ההילוכים כי מדובר בשינוי יחסי העברה
    באופן לינארי.
    החיסרון שלהן תאוצה איטית ועצלה.
    נראה שהכתבה מאוד מגמתית ולא ממש מתייחסת למצב באופן אובייקטיבי.

  33. ומה על הגירים הרובוטיים הדו-מצמדיים, כמו של מכוניות הפורמולה? אלו שמעבירים הילוך במאיות השניה?

    מה עם הרנו פלואנס (דיזל, המודל שמשמש המון מוניות) ובו גיר רובוטי – אמין מאין כמותו?

    אני חושב שהכתבה קצת מגמתית, ומשקפת את נטיית ליבו של הכותב, יותר מאשר את העובדות והמציאות.

  34. שורה תחתונה . אי אפשר להתחרות ברכב חשמלי .אז תפסיקו להמציא שטויות ברכב בעירה ואל תחשבו שתיבה מסוג כלשהו תעבור לרכב חשמלי . זה לא יקרה . זה כמו לחבר פיל לגלגל ולקוות שזה ייסע בסדר .

  35. השטות הגדולה ביותר היא שאין אפשרות למנוע מהאוטו לאבד בלימה בחנייה. בגיר הרובוטי שלי בסיטרואן פיקסו 3 החדשה יש לי 215 אלף קילומטר, נוסעת בלי ציוץ, אם רוצים למנוע "בריחת" הרכב בחנייה בשיפוע כל שצריך לעשות זה להשאיר במצב הילוך קדימה אם חונים בעלייה או רברס אם חונים בירידה לפני שמכבים מנוע. אחרי הכיבוי הגיר נשאר משולב כמו בגיר רגיל ואין חשש בכלל מ"בריחת" האוטו. הייתי מצפה ממי שמתימר להבין בגיר רובוטי לכתוב את זה. מבחינת צריכת דלק הפיקסו שלי עושה 20 לליטר בחורף ללא מזגן ו 18.5 בקיץ עם מזגן. עם גיר אוטומטי הייתי יורד ל 14 בקושי. על 215 אלף קילומטר זה אומר יותר מ 4,000 ליטר חיסכון שבמחיר נגיד של דיזל ממוצע של 6 שקל מצטבר ל 24,000 שקל. אפשר לקנות כמה דברים ב 24,000 שקל. פשוט מגוחך מה שאנשים מקשקשים על הפלפל ברחוב – סתם בלבלה מטופשת. ממליץ על גיר רובוטי טוב – נסיעה נעימה, קצת פחות נעימה בהילוכים הראשונים, מעבר מ 1 ל 2 אחרי זה אין הבדל מאוטומטי. לעומת זאת, שתי הידיות הקטנות ליד ההגה מאפשרות להוריד ולהעלות הילוך בנגיעת אצבע – ממש מעולה כשמגיעים לרמזור ורואים מרחוק שהוא אדום – פשוט נוגעים בידית של הורדת הילוך נגיעה קלה ויורדים מ 6 ל 4 בשתי נגיעות – חוסכים בלמים ודלק. תודות לידיות האלו בלמים אצלי מחזיקים פי 2 כמעט ממכונית אוטומטית שבה רוב הבלימה נעשית עם הברקסים. כאן המנוע בולם מצוין, מקטין צריכת דלק ושחיקת בלמים.

  36. המנוע והגיר לרכב הוא כמו לפני 100 שנה. דבר לא ישתנה. אולי בורג אחד. הגיע הזמן לפיתוח דגם חדשני ויעיל. הבעיה : שיצרני הרכב לא רוצים לשנות. כי הם שולטים עלכם. ועושים מיליארדים. האם אתם יודעים שלפני 50 שנה היתה חברה בארה"ב שפיתחה מנוע חשמלי. והיה מוצל מאוד. אבל יצרני הרכב הוותיקים חיסלו אותה מייד. לפני שיפגעו בחגיגה שלהם.

  37. כתבה שיש בו אי דיוקים מקצועיים. בתיבת ההילוכים הרובוטי של קארולה .שהינה עם מצמד אחד. אין צורך בפרקינג. בכיבוי משארים את ברכב בהילוך ראשון והתפקוד שלו בדיוק כמו גיר ידנית. שכן המצב הנורמלי שלו זה מצב מחובר כמו בתיבה רגילה ויש בימה של המנוע. ממיר מומנט לא רק כעין מצמד לשם כך מספיק מצמד הידראולי. ממיר מומנט כשמו נותן עוד מומנט לרכב. גבר המאפשר פחות הילוכים ללגיר האוטמטי. כן היום עקב פיתוחים יש פחות הפסדים לגיר. כן בגיר רציף גם יש ממיר מומנט ובחלקם גם מערכת פלנטרית כמו בגיר אוטמטי רגיל

  38. אני נוהג בטיוטה יאריס של עבודה 3 נהגים 24 שעות 200000 ק"ם ושום תקלות.

  39. סוזוקי, סוברו, טויוטה, הנדה, ניסן, שברולט, לקסוס, מיצובישי,
    משתמשות בגיר רציף, אבל המגיבים החכמים פה כנראה מבינים יותר מהייצרנים.

  40. גיר רובוטי פותח בפררי לפורמולה 1 לייצר העברת הילוכים מהירה יותר כי כידוע יש לו מצב ידני ומצב אוטומט
    גיר רציף זה ממש לא מציאה משעמם כמו טויוטה קורולה

  41. מה לגבי גיר רובוטי דו מצמדי שיש ביונדאי i20 החדשה? האם מומלץ??
    שוקלת לקנות רכב כזה
    (ולהחליף את ה i10 שלי עם הגיר רובטי חד מצמד מזעזע). דואגת שחווית הנסיעה ב i20 תהיה כמו ב i10 עם חוסר האצה, תקיעות וכל מה שמלווה בגיר רובוטי חד מצמד..האם דו מצמדי שונה??

  42. יש לנו יונדאי i20 2019
    הגיר הלך ב74000 ק"מ.
    כשהיינו בפקקים רציניים הגיר התחמם וגרם לאוטו לרעוד,וזה היה ב60000 ק"מ.

    חשבנו שזה חד פעמי…

    בקיצור הגיר הלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × five =