יום ראשון , 5 מאי 2024
DS 7 קרוסבק - רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS
DS 7 קרוסבק - רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS

DS מציגה: כביש שטח יוקרתי ראשון

תומר הדר

לקראת פתיחת תערוכת פריז בשבוע הבא, DS, מותג היוקרה של PSA, חברת האם של פיז'ו וסיטרואן מציג רכב כביש שטח גדול ראשון: DS7 קרוסבק. על פי נתוני DS, הDS7 משתרע על-4.57 מטרים ולגובה של-1.62 מטרים. רוחבו של DS7 הוא-1.89 מטרים.

DS 7 קרוסבק - רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS
DS 7 קרוסבק – רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS

בפנים, הDS7 מצויד במאפיין חריג למדי: צמד מסכי-12 אינץ' המשמשים לשליטה בפונקציות העיקריות של הרכב כגון מערכת הקישוריות – DSCONNECT, פונקציות הניווט והמולטימדיה. בין היתר מדגישים בDS  שאפילו שעון הרכב הפנימי עוצב במיוחד עבור הDS על ידי יצרנית השעונים BRM שעיצבה שעון המסתובב ב-180 מעלות עם התנעת הרכב. היצע המנועים כולל גרסה בכירה, המצוידת במנוע בנזין מוגדש המוכר מפיז'ו וסיטרואן המפיק-225 כוחות סוס, שפועל בשילוב עם צמד מנועים חשמליים המעלים את ההספק הכולל ל-300 כוחות סוס ומאפשרים ל-DS7 לנסוע כ-50 קילומטרים בכוחו של חשמל בלבד. גרסה זו שבDS  מכנים E HYBRID מצוידת בתיבה אוטומטית בעלת שמונה מהירויות ומסוגלת להיטען משקע ביתי.

DS 7 קרוסבק - רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS
DS 7 קרוסבק – רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS

לצד גרסה בכירה זו יוצעו גם מנועי הבנזין הרגילים של סיטרואן בתצורות שונות שהספקן נע בין-180 ל-225 כוחות סוס, כמו גם מנועי טורבו דיזל שהספקם נע בין-130 ל-180 כוחות סוס. מערכת המתלים של הDS7 כוללת מאפיין מיוחד: באמצעות מצלמה המותקנת בחזית הרכב יודעת הDS7 "לקרוא" את פני הדרך שלפני הרכב- ולכייל את מערכת המתלים בהתאם, שבריר שניה לפני שהרכב מגיע לשיבושי הכביש.

DS 7 קרוסבק - רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS
DS 7 קרוסבק – רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS

מבחינה טכנולוגית, הDS7 מצויד במערכת בעלת תכונות אוטונומיות,שבחברה מכנים CONNECTED PILOT . המערכת משלבת בין בקרת שיוט אקטיבית לבקרת סטיה מנתיב המשמרת את הרכב בנתיב הנסיעה ללא מגע ידי נהג. המערכת פעילה עד מהירויות-130 קמ"ש ומסוגלת לזהות גם סימוני דרך מטושטשים או משובשים.

Check Also

יונדאי מפתחת מערכת היברידית לרכבים קטנים

ענקית הרכב יונדאי מזהה היטב את ההאטה במכירות הרכב החשמלי וממהרת למלא את החלל עם דגמים היברידיים שיתבססו על מערכת היברידית חדשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen + one =