יום שלישי , 19 מרץ 2024
DS 7 קרוסבק - רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS
DS 7 קרוסבק - רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS

DS מציגה: כביש שטח יוקרתי ראשון

תומר הדר

לקראת פתיחת תערוכת פריז בשבוע הבא, DS, מותג היוקרה של PSA, חברת האם של פיז'ו וסיטרואן מציג רכב כביש שטח גדול ראשון: DS7 קרוסבק. על פי נתוני DS, הDS7 משתרע על-4.57 מטרים ולגובה של-1.62 מטרים. רוחבו של DS7 הוא-1.89 מטרים.

DS 7 קרוסבק - רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS
DS 7 קרוסבק – רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS

בפנים, הDS7 מצויד במאפיין חריג למדי: צמד מסכי-12 אינץ' המשמשים לשליטה בפונקציות העיקריות של הרכב כגון מערכת הקישוריות – DSCONNECT, פונקציות הניווט והמולטימדיה. בין היתר מדגישים בDS  שאפילו שעון הרכב הפנימי עוצב במיוחד עבור הDS על ידי יצרנית השעונים BRM שעיצבה שעון המסתובב ב-180 מעלות עם התנעת הרכב. היצע המנועים כולל גרסה בכירה, המצוידת במנוע בנזין מוגדש המוכר מפיז'ו וסיטרואן המפיק-225 כוחות סוס, שפועל בשילוב עם צמד מנועים חשמליים המעלים את ההספק הכולל ל-300 כוחות סוס ומאפשרים ל-DS7 לנסוע כ-50 קילומטרים בכוחו של חשמל בלבד. גרסה זו שבDS  מכנים E HYBRID מצוידת בתיבה אוטומטית בעלת שמונה מהירויות ומסוגלת להיטען משקע ביתי.

DS 7 קרוסבק - רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS
DS 7 קרוסבק – רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS

לצד גרסה בכירה זו יוצעו גם מנועי הבנזין הרגילים של סיטרואן בתצורות שונות שהספקן נע בין-180 ל-225 כוחות סוס, כמו גם מנועי טורבו דיזל שהספקם נע בין-130 ל-180 כוחות סוס. מערכת המתלים של הDS7 כוללת מאפיין מיוחד: באמצעות מצלמה המותקנת בחזית הרכב יודעת הDS7 "לקרוא" את פני הדרך שלפני הרכב- ולכייל את מערכת המתלים בהתאם, שבריר שניה לפני שהרכב מגיע לשיבושי הכביש.

DS 7 קרוסבק - רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS
DS 7 קרוסבק – רכב פנאי של חטיבת היוקרה של PSA. נראה מעניין ומבטיח. צילום: DS

מבחינה טכנולוגית, הDS7 מצויד במערכת בעלת תכונות אוטונומיות,שבחברה מכנים CONNECTED PILOT . המערכת משלבת בין בקרת שיוט אקטיבית לבקרת סטיה מנתיב המשמרת את הרכב בנתיב הנסיעה ללא מגע ידי נהג. המערכת פעילה עד מהירויות-130 קמ"ש ומסוגלת לזהות גם סימוני דרך מטושטשים או משובשים.

Check Also

מאזדה: מזל שלא השקענו בחשמל

מאזדה רושמת שנת שיא ברווחיה בזכות השקת דגם חדש CX-90 והיצע של דגמים היברידיים. אחת הסיבות היא חיפוש של אלטרנטיבה לרכבים החשמליים שלא מעניינים בארה"ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 + 10 =