יום שלישי , 23 אפריל 2024
תמונה פותחת מגרש מכוניות
הטנרד החם של 2020 ליסינג פרטי מבית היבואן עם יתרונות רבים. צילום: GM

הטרנד החם של 2020: ליסינג מבית היבואן

זה מדהים עד כמה שונה היום שוק הרכב ממה שהיה רק לפני שנים ספורות. אם פעם כדי לקבל מפתח ליד של רכב חדש היה לכם מקור אחד להשיג אותו – אצל יבואנית הרכב – הרי שהיום מגוון האפשרויות לקרוע את הניילונים ממכונית חדישה גדול מאי פעם. חלק גדול מהשינוי בתפיסה מגיע מההבנה של רבים מאיתנו כי אין באמת סיבה לקנות מכונית חדשה אלא שעדיף הרבה יותר לשלם רק על השימוש בה.

הסיבות לכך רבות. אחת מהן היא אבדן ערך גדול מאד. נכון להיום כלל האצבע אומר כ-50% בשלושת השנים הראשונות. זה המון. יש כמובן דגמים שערכם נשמר יותר ואחרים שיצנחו אפילו יותר מזה. הסיבה היא היצף שוק היד השניה בכמויות עצומות של מכוניות – ותחרות בלתי אפשרית בין המוכרים הפרטיים לחברות הסחר הגדולות במכוניות משומשות אשר להן עוצמה שיווקית אדירה ויכולת לטייב מכוניות ואף להציע עליהן אחריות, מימון או ביטוח מוזלים. יתרונות יחסיים גדולים מאד מול המוכר הפרטי שעומד עם מפתח ביד וחיוך נבוך של "זה מה יש". אז כדי להיפטר מהכרכרה המשומשת אין למוכר ברירה אלא להוריד הרבה מהמחירון. אז ירידת ערך.

צילום פנימי מגרש מכוניות
עם היצע עצום של מכוניות יד 2 השוק רווי וירידת הערך חריפה. צילום: יח"צ

לשלם על השימוש

ואז נשאלת השאלה למה בכלל לשלם את המחיר המלא על הרכב? או לחילופין לקחת הלוואה מעיקה או מימון יקר של מאות אלפי שקלים בשביל מכונית שבואו נודה על האמת לא ממש בא לנו להיתקע איתה בפקקים. אז נוסעים פחות, אבל התשלומים ממשיכים. ולא רק התשלומים על הרכב אלא גם הביטוח והטסט. גם אם המכונית לא זזה כלל (לאחרונה החלו לצוץ מוצרי ביטוח המאפשרים חיוב עפ"י קילומטרים) התשלומים ממשיכים כאילו תפרתם 400 קילומטרים ביום.

ובכן היום אתם יכולים למצוא את אותה המכונית בכמה "חנויות" שונות. אוקיי. זו לא ב-ד-י-ו-ק אותה מכונית וייתכנו הבדלי אבזור אבל בגדול בהחלט שמדובר באותו מותג ואותו הדגם. אז איפה? המקום הראשון יהיה אולם התצוגה. קניה רגילה ומיסיונרית כמו שאתם מכירים. מקום נוסף עשוי להיות חברת ליסינג המוכרת חלק מהמלאי שרכשה מהיבואנית בהנחה גדולה כמכוניות "0 ק"מ". אותה חברת ליסינג גם תשמח למכור לכם את המכוניות המשומשות שלה או כאלה שחזרו מהשכרה. לאחרונה התרחב גם אפיק היבוא המקביל שפעילותו מתרחבת גם למותגים עממיים ולא רק בתחום הפרמיום. לכל אחת מה"חנויות" האלה יתרונות וחסרונות.

עתה יש אפשרות חדשה – כזו שבמידה רבה עוקפת את המתווך ומאפשרת ללקוח לקבל ליד מפתח של מכונית חדשה במסלול של ליסינג פרטי שבו הרכב רשום על שמו. ויש לזה יתרונות רבים. זה בדיוק הליסינג מבית היבואן שמציע את האפשרות לשלם רק על השימוש אבל המכונית נרשמת על שמכם ולא תרגישו כאילו הכסף "נזרק" על רכב שלא שלכם.

תמונה פנימית מגרש מכוניות
עם כניסה של יבואני הרכב לטרייד אין ולליסינג יש עתה יכולות לתת מענה במגוון רמות מחיר. צילום: יח"צ

ישירות מהיבואן

יבואני הרכב המובילים מציעים כבר תכניות כאלה – ולנו נודע ממקור פנימי כי היצע הדגמים עומד להתרחב ולהכיל את כל הדגמים שבליין. אז אם נקח למשל כדוגמה את יונדאי זו מציעה רכב חדש הרשום על שמכם. התשלום כולל שלושה טיפולים וניתן להרחיב ולכלול גם את הביטוח (שווה לחשוב על זה אם יש נהגים חדשים או צעירים בבית).

כמו בליסינג הרגיל יהיה עליכם לשלם מקדמה נוחה ונמוכה ואחריה תשלום קבוע למשך 36 חודשים. בתום התקופה יהיו לכם שתי אפשרויות: להחזיר את הרכב דרך הטרייד-אין לפי ערך שנקבע מראש בהזמנה או להישאר עם המכונית ולשלם את היתרה (במכה אחת או בפריסת תשלומים). היתרון המהותי הוא שהמכונית על שמכם ואתם נהנים מכל היתרונות של לקוחות כלמוביל ובהן רשת מוסכים ענפה וסופר-מקצועית עם כיסוי מלא בכל הארץ.

בנוסף אם אחרי השנה השלישי החלטתם למכור את המכונית אתם היד הראשונה. לא "יד שניה מליסינג" ולזה יש משמעות של עשרות אחוזים במחירון לוי יצחק. כך תחמקו מהמלכודת שבה נופלים רבים שקנו מכונית "0 ק"מ" אשר מגלים שהמכונית שלהם פשוט לא מעניינת את השוק או שהערך שלה הרבה יותר נמוך.

צילום פנימי כתבה מכונית פנאי יונדאי
הליסינג הפרטי מבית היבואן מתרחב להכיל את כל הדגמים שבהיצע. צילום: שטח

לחמוק ממלכודת

במצב בו יש האטה של מכירת מכוניות חדשות והמלאים גודשים את מגרשי הערובה קורה לא אחת שמכוניות מבלות חודשים ארוכים ואף שנים עד שהן עולות על הכביש. וכזה קורה יש סיכוי יותר מסביר שהן יהיו מכוניות "0 ק"מ" בחצר של חברת ליסינג או טרייד-אין גדול. וגם אם תאריך העליה על הכביש מלמד על שנת 2019 (שנת רישום הבעלים הראשון) הרי שתאריך היצור יכול להיות שנה או יותר אחורה. סוחר רכב ממולח ידע לזהות את שנת היצור של הרכב (קל מאד לפי קוד ה-VIN) ופעמים רבות מכוניות שהמוכרים שלהם משוכנעים שהן בנות שלוש עשויות להתגלות כבנות ארבע או אפילו חמש. וזו כבר מכה של ממש למוכר.

במסלול הליסינג הפרטי מבית היבואן אתם חומקים מהמוקשים האלה. מקבלים מכונית חדשה על שמכם ונהנים מתנאי התשלום, ביטוח וצ'ופרים נוספים באופן המנגיש לכם את הדור החדש, החסכוני והבטוח ביותר של המכוניות בישראל.

תוכן מקודם

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 2 =