כשחושבים על תחבורה חשמלית לכולנו כמעט יש אפקט פבלובי וקופץ לנו שם אחד: "טסלה". זה לא בגלל שהמכונית שלהם היא החשמלית הכי טובה, או בגלל שהיא בעל הטווח הכי גדול או הביצועים הכי מדביקים. האפקט הזו נוצר בזכות מנגנון יחסי ציבור אדיר וגם בשל העובדה הפשוטה שהיו הראשונים לעשות זאת בגדול.
בעוד שבעולם המכוניות יש תקציבי עתק ולחץ משמעותי להפיק דגמים חשמליים חדשים הכי מהר שניתן. העולם הדו גלגלי נראה שלכאורה נותר מעט מאחור. יש לזה סיבות אובייקטיביות כמובן: החל מתקציבי פיתוח קטנים משמעותית ביחס למכוניות וכלה באתגרים הפיסיים של נשיאת סוללת הנעה גדולה.

יעילות באמצעות הטכנולוגיה
היתרון שקיים היום, בעידן הדיגיטלי, אינו מוגבל רק לשילוב של סוללה+מנוע חשמלי שמחוברים לשלדה, מושב וגלגלים והנה יש לכם כלי תחבורה חשמלי. העידן הדיגיטלי מאפשר הרכבה של חבילה טכנולוגית מאד מעניינת גם על הקטנוע החשמלי התכליתי ביותר. הכוונה היא לאפשרות שהסמארטפון יהיה גם המפתח של הקטנוע החשמלי, אפליקציה שנותנת בזמן אמת את המיקום של הכלי ומשמשת גם כמערכת אזעקה. בנוסף, האפליקציה מציגה סטטיסטיקות שונות לגביי מסלולי הרכיבה, היא מסוגלת לאסוף ולנתח מידע שימושי כמו למשל מהירות נסיעה, מסלולי נסיעה ויש לה אפילו יכולת שיש רק במכוניות החשמליות החדשות ביותר: עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) אשר משפרים את הביצועים והיעילות של הכלים ללא צורך לגשת למכונאי. ממש כמו בטסלה.

לכל זה אפשר בהחלט להוסיף פרמטרים נוספים של חסכון. אין צורך כלל לרכוש דלק יקר, עלויות הביטוח מופחתות (רק 1,907 שקלים לעומת 2,890 שקלים לפי מחירי הפול לרוכב עם וותק של שנתיים) וכמובן עלויות האחזקה והטיפולים משמעותית זולים יותר ביחס לקטנוע 125 סמ"ק מקביל.

הזמנות לעסקים וציים
כל זה טוב ויפה, ללקוח הפרטי. מי שבאמת יכולים להפיק תועלת אדירה הם העסקים. קחו לדוגמה את הקטנוע החשמלי הייעודי לעסקים של NIU – דגם חד-מושבי עם סבל ייעודי של עד 269 ק"ג (כולל משקל הרוכב). העברת צי של קטנועים מ-125 סמ"ק לקטנועים החשמליים האלה יכול ליצור חסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה לקטנוע! כולם יודעים כמה יקר הביטוח של קטנוע עסקי. במקרה של ה-NIU הפער יהיה 2,888 שקלים זול יותר (נתוני ה"פול" לביטוח שליחים) ליחידה!
עכשיו הכפילו את זה במספר הקטנועים שיש בעסק ותוכלו מהר מאד לחשב חיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה. ככל שה-NIU החשמליים יסעו יותר, כך גם יישאר לך, בעל העסק, יותר כסף בכיס שלא הוצאת על הרכישה, דלק, טיפולים וביטוח.

קטנוע שקט, שקט נפשי
פחות תקלות ותחזוקה זה לא רק חיסכון כספי, זה נותן יותר שקט לבעלי עסקים להתעסק בדברים אחרים כמו פיתוח עסקי, שיווק יעיל יותר וניהול הצוות בצורה הטובה ביותר. זמן הרי שווה כסף וזמן שלא מושקע בהתעסקות עם צי הקטנועים הוא זמן שבעל העסק יוכל להשקיע בפיתוח וצמיחה.

עוד בהקשר של קטנועי NIU נציין כי יש בהם כמה פיצ'רים מעניינים: מנוע חשמלי חזק של 4,600 וואט הניזון משתי סוללות ליתיום נשלפות. הטווח המירבי הוא 108 קילומטרים והמהירות המרבית היא 80 קמ"ש. טווח ומהירות מספיקים ויותר לעבודה בעיר ואף ליציאה לפרברים הקרובים. הסוללות הנשלפות מאפשרות טעינה בכל זמן ומכל מקום. בכל מקרה, השליחויות לא יעצרו לרגע בגלל טעינה.
גם השליחים נהנים על ה-NIU מהמנוע החזק, מערכות בטיחות מתקדמות כמו CBS (מערכת בלימה משולבת). יש לכלי הקשוח, בולמי זעזועים מחוזקים, לוח מחוונים דיגיטלי מתקדם עם תצוגת LED צבעונית וגם סבל חזק מקורי ומגני גומי לעמידות אקסטרה.
לזה כדאי להוסיף גם פן חברתי וסביבתי. אין רעש מנועים, אין עשן וזיהום אוויר. בהחלט דבר שכל השכנים בקרבת העסק יכולים להעריך וליהנות ממנו מיד.

• רוצים לדעת עוד?
ניהול צי חכם
רגע! יש עוד! לא רק זה, אלא גם שבעזרת כלים מתקדמים לניהול צי הקטנועים הוא יכול לקבל מידע שימושי מאד שאי אפשר היה לדעת אותו בעבר. מנהל חכם יודע שהמידע הזה הוא מכפיל כוח לכל דבר.
כל קטנוע NIU מצויד במערכת סלולרית פנימית מובנית, 5G מהדור המתקדם ביותר. למעשה מדובר בכלי עבודה שהוא מקושר באופן מלא ונותן מידע רב לניתוח ועיבוד של מנהל הצי. המידע המתקבל הוא מעבר למיקום חי של הקטנוע על המפה (גם בנסיעה כמובן), אלא מסוגל לספק טבלאות עם נתוני מהירות, מסלולים ואזורי חלוקה שבהם יש הכי הרבה או הכי מעט פעילות (מידע ממש חיוני למנהל השיווק בכל עסק), התראות על חריגות מהירות שיכולות ללמד על שליח בעייתי, אפילו צריכת הזרם במסלול מסוים שיכול ללמד על אופי הרכיבה של השליחים באותו קו ולתכנן מראש סוללות טעונות להחלפה מהירה כדי שלא להשבית קו. מנהל הצי יוכל לדעת אפילו כמה דלק הוא לא קנה עבור כל אותם קילומטרים עירוניים.
המערכת החכמה הזו יכולה לשמש לא רק לצי של קטנועים בפיצרייה אלא גם בהפעלה של רשת של קטנועים שיתופיים. ראשית לקבוע תחום פעולה באמצעות גידור GPS, אפליקציה המאפשרת את הפעלת הקטנוע ללא מפתח ואת כל מערך המידע שנותן מרחוק אפשרות לדעת את רמת הטעינה, בריאות הכלי וגם לעדכן מרחוק את מערכות ההפעלה. הייטק ממש.

המהפכה החשמלית כבר כאן
נכון שמכוניות חשמליות זה דבר שמצטלם נהדר. אבל מכוניות חשמליות לא יפתרו את בעיית הגודש בערים והן מאד יקרות ובעיקר לא ממש זמינות לרכישה גם אם תרצו בגלל בעיות אספקה רבות. הנמלים הפועלות של החיים בעיר הם השליחים, מפיצה ועד מסירה משפטית השליחים על קטנועים חשמליים ימשיכו לזרום בעורקים של העיר כשהם כבר לא מרעישים ומזהמים, עם עלויות אחזקה הרבה יותר נמוכות ועם מערכת ניהול מקושרת וחכמה שתייעל את העבודה עוד הרבה יותר. רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן.
תוכן מקודם
זאפ מeMOTO