יום חמישי , 22 פברואר 2024
מבחן דרכים טויוטה C-HR. דור חדש לרכב הפנאי המעוצב וההברידי החל ב-170 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים טויוטה C-HR הייבריד

רוני נאק

בדרך כלל, כפי שאתם כבר בטח מכירים, דור של דגם בעולם הרכב נמשך לרוב כשש שנים. אחרי שלוש שנים מגיעה מתיחת הפנים והעדכונים ואז עוד שלוש שנים אחרי כן מגיע דור כל חדש. הפעם הדור הראשון של טויוטה C-HR האריך ימים – בשנה –  מאז שהוצג באותו בוקר צונן של מרץ 2016.

הקונספט יוצא הדופן של הרכב (Coupe High Rise) היה פירוש מרתק עיצובית של קרוסאובר בתצורת מרכב קופה ספורטיבי למראה עם מרווח גחון מוגבה ורמזי SUV כפי שנדרש בימינו. עם סמל טויוטה על החרטום ומערכת ההנעה ההיברידית המוכרת של ענקית הרכב – ההצלחה המסחרית הייתה שם. לא בכדי על הדגם הזה נאמר "אם רק היו לי עוד 2,000 יחידות…".

מבחן דרכים טויוטה C-HR. אבולוציה נאה של הדגם. חישוקי 18 אינץ' וגג שחור ברמת ואז'ין. צילום: רוני נאק

אותו קונספט ביצוע חדש

הדור השני של טויוטה C-HR מביא את שפת העיצוב העדכנית של טויוטה לעולם הקרוסאוברים מקבוצה B. רמזים עבים למראה של BZ4 החשמלית תוך שמירה על אותם מרכיבי עיצוב שהפכו את הדגם לכה מזוהה – ומבוקש.

• הטויוטה היילקס שלכם הזדקן? שימו לו חזית של טונדרה!

בסיס הגלגלים לא השתנה ועומד על 264 ס"מ, יחד עם זאת סרחי העודף בקצוות שמעבר לגלגלים קוצרו והאורך הכללי ירד בכ-2.0 ס"מ. הגובה נותר כמעט ללא שינוי – כך שעדיין הדגם שומר על הפרופורציות והמידות המוכרות. הפלטפורמה – המעודכנת מאפשרת שילוב של דור חדש של מערכות ההנעה ההיברידיות מטויוטה (עם 140 או 197 כ"ס) וכן גם את הדור החדש והנרחב של מערכות הסיוע לנהג והבטיחות האקטיבית.

מבחן דרכים טויוטה C-HR. דשבורד וקוקפיט חדשים. מרמת הביניים, VISION, המסכים גדולים. צילום: רוני נאק

גם בתוך הרכב החוויה כל-חדשה עם קוקפיט דיגיטלי מלא, עיצוב חדש ומרווח יותר של הדשבורד והמושבים הקדמיים וכן שיפור מה במרווח במושב האחורי – בעיקר בממד הראש. לוח המחוונים הדיגיטלי במידה של 12.3 אינץ' והוא הרבה יותר נהיר ומסודר גרפית ממה שפגשנו בטויוטה בשנים האחרונות. לידו ממשק מולטימדיה 12.3 אינץ' נוספים עם חיבור חוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הממשק מאפשר שינוי הגדרות רבות ומצאנו שהוא עובד באופן מהיר וחלק מאד. כך גם מערכות הבטיחות האקטיביות שעובדות באופן עקבי ומתערבות בצורה בטוחה ולא היסטרית מדי.

מבחן דרכים טויוטה C-HR. שילוב חומרים סביבתיים ביצור וכן סוויטה מלאה של TSS3.0 מטויוטה. צילום: רוני נאק

עוד באבזור (של גרסת VISION – רמת הביניים – שהגיעה לבחינה) אפשר לציין בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מושב נהג מתכוונן לגובה, תאורת אווירה לבנה וגם פנסי ערפך LED קדמיים וחישוקי סגסוגת 18 אינץ' (המחיר 185 אלפי שקלים).

טויוטה – בעלת המודעות המוגברת לסביבה – שילבה חומרי גלם רבים ממקורות מתחדשים או ממוחזרים. זה בולט בעיקר בריפודי המושבים אבל קיים בכ-100 רכיבים שונים ברכב שחלקם גם מחוץ לשדה הראיה של הנהג (להלן "איזורי B"). האיכות הכללית טובה יותר ממה שהכרנו בדור היוצא של דגמי טויוטה רבים – וזו בעצמה בשורה טובה.

מבחן דרכים טויוטה C-HR. בסיס הגלגלים לא השתנה ונותר 264 ס"מ. זה מורגש במושב האחורי. צילום: רוני נאק

בהקשר מערכות ההנעה נציין כי קיימות שתי אופציות: 1.8ל' עם 140 כ"ס וכן 2.0ל' עם 197 כ"ס של גרסת GR הספורטיבית ברוחה (220 אלף שקלים). זה  הדור החדש של המערכות ההיברידיות מטויוטה – השמות דגש רב יותר על ההנעה החשמלית. זה אפשרי בין השאר בזכות מעבר משימוש בסוללות ניקל-היידרייד לסוללות ליתיום-יון בעלות קיבולת אנרגטית טובה יותר לאותה יחידת נפח. דבר זה בהחלט בא לידי ביטוי בנסיעת המבחן עם יכולת דינמית עדיפה וגם ממוצע צריכת דלק כולל (של מעל ל-600 קילומטרים) של 5.5 ליטר ל-100 ק"מ (18.2 ק"מ לליטר). עם מיכל דלק של 43 ליטרים בלבד אפשר בהחלט לנהוג כ-600 קילומטרים נטולי חרדת טווח.

מבחן דרכים טויוטה C-HR. פנסי LED וגם פנסי ערפל LED. העיצוב החדש מרהיב. צילום: רוני נאק

נהיגה

הרוח הספורטיבית של טויוטה C-HR באה לידי ביטוי היטב באופי שעובר לנהג דרך הנסיעה ברכב. היא מרגישה מהודקת ומרוסנת – עם כיול מתלים מהודק שמצליח היטב לא להתרסק או לחבוט בנוסעים. גם ההיגוי בעל משקל נכון (משתנה בתלות המהירות) והוא קל בעיר ומתקשח בהמשך אבל לעולם לא הופך לג'ויסטיק מנותק. לתחושה הספורטיבית תורם תא נהג שהוא עוטף ומחבק וכן קו שמשות גבוה.

תוספת הכוח והמומנט של יחידת ההנעה החדשה מורגשת היטב. בין אם זה בהתנהלות עירונית פקוקה וצפופה או בנסיעה בינעירונית – שם גם אפשר לבחור באחד מבין ארבעה מצבי נהיגה נחמדים המשנים לא רק את אופי הפקת הכוח של המנוע אלא גם את הגרפיקה של לוח המחוונים.

מבחן דרכים טויוטה C-HR. דלת תא המטען ידנית וזו מנגישה נפח של 388ל' שימושיים. המושב האחורי מתקפל 2/3. צילום: רוני נאק

להנעה החשמלית יש משקל רב מתמיד בתנועה בחניונים, בפקקים ואפילו בכבישים הפתוחים – למשל במורד ארוך – שבהם מנוע הבעירה הפנימית כבה אפילו במהירות בינעירונית.

מחוץ לעיר לטויוטה C-HR רייד נעים למדי. כאמור ריסון טוב של המרכב מבלי להתרסק. אין כאן רכות מתנדנדת – אלא הידוק הנוסך בטחון גם במהירות שיוט גבוהה. בידוד רעשי הרוח והכביש טובים מאד כאשר המנוע יהיה נוכח כשתדרשו ממנו כוח והמחט הווירטואלית בצד שמאל של לוח המחוונים תצביע על POWER. כך שלמרות האופי האורבני של הדגם הזה – לנהוג ליעד מרוחק תהיה חוויה נעימה מאד וגם חסכונית בדלק. להזכירכם רכב היברידי יהיה חסכוני יותר דווקא בעיר ופחות מחוצה לה – אלא שכאן הפער קטן מאד ובעיניי הישג נאה מאד למהנדסי טויוטה.

מבחן דרכים טויוטה C-HR. יש מצלמת חניה אם כי ללא קווי הנחיה אקטיביים וכן יש תזכורת למנוע שכחת ילדים במושב אחורי.. צילום: רוני נאק

 

מה פחות?

כמה דברים צצו שהטרידו אותי ברמות שונות. אין מגב לשמשה האחורית. לא דבר נדיר בעולם הרכב אבל כשהשמשה הזו יחסית אופקית – לוקח זמן לרוח לייבש את טל הבוקר. לא נסעתי בגשם.

ממשק אלחוטי לאנדרואיד וקארפליי. חסר – בכל זאת דור עדכני וקיים אצל מרבית המתחרים – משחרר לגמרי את השימוש בכבלים בתא הנהג.

מושב נהג שהוא עם בסיס קצר (אני 180 ס"מ) וגם לא יורד מספיק עמוק לטעמי. עניין אינדיבידואלי.

ציפיתים בטח שאתייחס למחיר. אבל אין באמת מה. אלה כוחות השוק והמחיר מבטא את רמת הנחשקות והביקוש למול ההיצע.

מבחן דרכים טויוטה C-HR. עדיין שונה ויוצא דופן בנוף הג'יפונים בישראל. צילום: רוני נאק

סיכום

טויוטה C-HR בדורה השני התבגרה באופן נאה ביותר. המראה החדש מדבר אליי יותר והוא מתוחכם ומסקרן יותר מאי פעם. גם פנים הרכב עלה מדרגת איכות ועיצוב נאים מאד. לצד זאת מערכת ההנעה ההיברידית החדשה מצוינת – לא פחות – ונותנת ביצועים עדיפים וצריכת דלק מופחתת וכמובן למערכת הבטיחות האקטיבית יש ערך רב ומציל חיים. עכשיו ארזו את כל זה בחבילה עם סמל טויוטה על החרטום. אז… תמצאו לי עוד 2,000 יחידות ומהר!

מבחן דרכים טויוטה C-HR. דור חדש לרכב הפנאי המעוצב וההברידי מגיע אלינו. צילום: רוני נאק

 

Check Also

הסבה לחשמל של ריינג' קלאסי

קח רכב אספנות קלאסי ונדיר עם מנוע V8 רועם וחלש והסב אותו להנעה חשמלית. חילול הקודש או תוספת זמן לקשיש הבריטי?

One comment

  1. אבי צוקרמן

    רק שיחזירו את המחירים השפויים ונשקול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 + 3 =