יום ראשון , 22 ספטמבר 2019
ראשי » חדשות » לוגו חדש ל-VW
לוגו וגם סמל חדש ל-VW. דו-ממדי, צבע אחד קל יותר דיגיטלית ומבשר את השינוי שעבר על הקונצרן. צילום: VW
לוגו וגם סמל חדש ל-VW. דו-ממדי, צבע אחד קל יותר דיגיטלית ומבשר את השינוי שעבר על הקונצרן. צילום: VW

לוגו חדש ל-VW

רוני נאק

על VW כמותג עוברת תקופה מאתגרת בלשון המעטה. עם ירידה מהותית במכירות – השתת תקנות זיהום אוויר קבוצתיות ותקן WLTP אשר מגבילים אספקה לשווקים. בל נשכח קניבליזציה ממותגים אחרים בקבוצת VW, סקודה מלמטה ואאודי מלמעלה, הנוגסים בעוגייה. כל זה על רק משקעי פרשת דיזלגייט בה התגלה כי ננקטו צעדים מכוונים לרמות את בדיקות זיהום האוויר – צעדים שגרמו למותם של אלפים ברחבי העולם וגררו קנסות בערך של תקציב של מדינה: 33 מיליארד דולרים.

אבולוציית הסמלים של VW. החדש דומה מאד לזה של שנת 1945 - גם אז הם עברו "שינוי". צילום: AMS
אבולוציית הסמלים של VW. החדש דומה מאד לזה של שנת 1945 – גם אז הם עברו "שינוי". צילום: AMS

עתה VW היא בעיצומה של התעוררות חשמלית וירקרקה. ציניים יאמרו שהיא נעטפת בעלה תאנה חשמלי. אבל לצד זאת אי אפשר להתעלם מהיקף ההשקעה העצום בחישמול מלא של כל קו המוצרים העתידי של היצרנית – וכן זה תקציב של מדינה נוספות. ואין כמו קו פרשת מים כדי להציג לוגו חדש. כזה שיסביר לעולם ש"אנו עדיין VW אבל לא בדיוק אותו הדבר".

הלוגו הפשוט והדו-ממדי יחליף את זה שהוצג בשנת 2000 ויצר רושם עמוק ותלת ממדי ונראה כאילו הוא מואר מצד שמאל למעלה. למעשה הלוגו החדש דומה מאד לזה ש-VW השתמשה בו מיד אחרי מלחמת העולם השנייה – למעט טבעת היקפית עבה יותר בלוגו החדש. הלוגו החדש מתאים לעידן הדיגיטלי בו רצוי שלקבצים יהיה משקל נמוך כדי שיעברו במהירות ולא יעיקו על עמודי האתרים עם גווני כחול מתחלפים, אפקטים תלת ממדיים וכדומה כפי שהיה בעבר. בנוסף יש ללוגו מראה רטרו שעשוי לדבר ללקוחות רבים וגם – למי שבכלל ישים לב לזה – לבשר על עידן חדש לפחות מבחינתה של VW.

צפו גם בזה

ב.מ.וו X1 מעודכן מגיע היום לאולמות התצוגה. החל ב-249 אלפי שקלים ויש מלא אופציות בקטלוג. צילום: BMW

ב.מ.וו X1 מעודכן החל ב-249,000 שקלים

עם הרבה אופציות - ב.מ.וו X1 מתעדכן בלוק ובמפרט האפשרויות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 − one =