יום שלישי , 19 מרץ 2024
נועדה לפתור בעיות של שמנים. מערכת ניפוח מרכזית לאופניים עם משאבה בתוך הנאבה. מחיר? כ-500 דולרים. צילום: withecrow
נועדה לפתור בעיות של שמנים. מערכת ניפוח מרכזית לאופניים עם משאבה בתוך הנאבה. מחיר? כ-500 דולרים. צילום: whitecrow

נאבת משאבה – לאופניים

רוני נאק

מערכות ניפוח לגלגלים אינן דבר חדש בעולם הרכב. אלו כבר קיימות משנות ה-60' במשאיות זיל רוסיות, האמר H1 ובחלק מרכבי השטח היקרים יותר כמו מרצדס G קלאס כאופציה יקרה במיוחד.

וזה עושה שכל כשמדובר במשאית עם מערכת אוויר דחוס שממילא קיימת, או ב-SUV של אוליגרך שכבר לא נשאר לו מקום בגינה לקבור את כל המזומנים. אבל באופניים? בלי אלטנרטור, בלי מדחס אוויר, בלי מקום לשים כלום ועם חרדת משקל-יתר כשל מתבגרת בצפון תל אביב.

נועדה לפתור בעיות של שמנים. מערכת ניפוח מרכזית לאופניים עם משאבה בתוך הנאבה. מחיר? כ-500 דולרים. צילום: withecrow
נועדה לפתור בעיות של שמנים. מערכת ניפוח מרכזית לאופניים עם משאבה בתוך הנאבה. מחיר? כ-500 דולרים. צילום: whitecrow

עכשיו הכניסו בפייד אין את הצמיגים השמנים. אלו עם נפח אוויר עצום וטווח לחצי אוויר אשר משפיעים ישירות על חווית הרכיבה, האחיזה, העבירות ובכלל. וכדי לפתור בעיה שהתעשייה יצרה לגמרי בעצמה יש את whitecrow אשר מייצרת נאבה אחורית שהיא גם משאבה אשר מסוגלת לשנות את לחץ האוויר בצמיג תוך כדי דיווש.

נועדה לפתור בעיות של שמנים. מערכת ניפוח מרכזית לאופניים עם משאבה בתוך הנאבה. מחיר? כ-500 דולרים. צילום: whitecrow
נועדה לפתור בעיות של שמנים. מערכת ניפוח מרכזית לאופניים עם משאבה בתוך הנאבה. מחיר? כ-500 דולרים. ,תהליך ריקון אוויר. צילום: whitecrow

זו מערכת סגורה שבה הנאבה היא משאבת אוויר אשר מרוקנת את נפח האוויר הגדול של הצמיג השמנמן ומעבירה אותו למיכל אוויר פנימי קטן (בצורת פנימית סביב החישוק) בוא הוא נשמר בלחץ גבוה מוכן להשתחרר בחזרה לחלל הצמיג בלחיצה על מנוף שעל הכידון.

נועדה לפתור בעיות של שמנים. מערכת ניפוח מרכזית לאופניים עם משאבה בתוך הנאבה. מחיר? כ-500 דולרים. צילום: whitecrow
נועדה לפתור בעיות של שמנים. מערכת ניפוח מרכזית לאופניים עם משאבה בתוך הנאבה. מחיר? כ-500 דולרים. ניפוח האוויר מתא לחץ גבוה לחלל הצמיג. צילום: whitecrow

בשיטה הזו ריקון האוויר מהצמיג מעט איטית יותר ודורשת דיווש אך הניפוח חזרה מהיר הרבה יותר. המערכת לא משתמשת כלל באוויר חיצוני ומשקלה על פי היצרן עומד על כ-350 גרם לנאבה ועוד 200 גרם למיכל שבתוך החישוק. תשמחו בוודאי לדעת שהנאבה מתאימה לצירי BOOST ולקסטות של 10 ו-11 הילוכים ולמעצורי דיסק. לקראת סוף השנה צפוי להיות גם דגם לגלגל הקדמי.

מעניין? כנסו לעמוד אינדיגוגו כדי להבטיח מערכת ניפוח מרכזי לאופני הפאטי שלכם. (כ-650 דולרים לגלגל קומפלט)

Check Also

קוריאנים עם כנפיים

סצינת שיפורי הרכב הקוריאנית מטורפת! כשלוקחים רכבים שלנו נראים רגילים ואפילו משעממים והופכים אותם למפלצות כביש מתוקות - זה עוד יותר פצצה לפנים. קוריאנים

One comment

  1. יגיע לישראל מתישהו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 + one =