יום שלישי , 6 דצמבר 2016
דף הבית » חדשות » וידאו: פורד F150 ראפטור חדש
וידאו: פורד F150 ראפטור חדש
פורד רפטור חדש! 411 כ"ס, 10 הילוכים וכמעט 250 ק"ג פחות. מי אמר טיל קרקע חומוס? צילום: פורד

וידאו: פורד F150 ראפטור חדש

כתב: ניר בן זקן

גם האופטימיים ביותר בחטיבת הספורט SVT (ר"ת Special Vehicle Team) האמריקאית של פורד לא שיערו שה-F150 ראפטור יהפוך מבוקש כל כך כשנחשף בסוף 2008, הרבה מעבר לקצב היצור במפעל במישיגן שלא נפסק עד הורדת השאלטר מפס הייצור בסתיו האחרון. כעת האליפסה הכחלה מציגה היורש בתערוכת החשובה ביותר לקהל הבית בדטרויט.

הראפטור החדש מתבסס על הדור ה-13 של ה-F150 (הוצג בדטרויט לפני שנה) וחולק איתו שלדת סולם מפלדה בחוזק מתיכה גבוהה ומרכב אלומיניום שמביאים להפחתה של יותר מ-227 ק"ג בהשוואה לדור הקודם (ששקל 2,729 ק"ג בגרסת קבינה וחצי ו-2,816 ק"ג בגרסת קבינה כפולה). חלק מהדיאטה נובעת גם מהמעבר למנוע קטן יותר, 3.5 ליטר טורבו בנזין מסדרת "אקו בוסט", שיחליף את ה-V8 בנפח 6.2 ליטר. פורד לא פרסמה נתוני תפוקה וביצועים רשמים אבל הצהירה כי הוא יהיה חזק יותר מ-411 כ"ס של המנוע הקודם וכמובן הרבה פחות צמא לבנזין.

פורד רפטור חדש! 411 כ"ס, 10 הילוכים וכמעט 250 ק"ג פחות. מי אמר טיל קרקע חומוס? צילום: פורד

פורד רפטור חדש! 411 כ"ס, 10 הילוכים וכמעט 250 ק"ג פחות. מי אמר טיל קרקע חומוס? צילום: פורד

גם המשך שרשרת ההנעה חדשה לחלוטין וכולל תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים ותיבת העברה המציעה הנעה אחורית, כפולה קבועה בחלוקת כוח משתנה בין הציר הקדמי לאחורי על פי דרישה, נעילה לדיפרנציאל המרכזי והילוך כוח. לדגם החדש נוספה גם בקרת שליטה (Terrain Management System) המאפשרת בחירה בין שישה מצבי נהיגה המתאימים את שלל מערכות הרכב (מנוע, תיבת הילוכים, חלוקת הכוח בהנעה כפולה ורגישות בקרת המשיכה) לתוואי הדרך הנבחר והדיפרנציאל הקדמי הוא כעת מוגבל החלקה מסוג טורסן שיחד עם נעילת דיפרנציאל אחורית מלאה (כמו בדגם הקודם) יאפשרו הורדת כוח יעילה יותר לקרקע.

פורד רפטור חדש! יותר מ-411 כ"ס, 10 הילוכים. קוקפיט חדש ובורר מצבי נהיגה לכל סוג שטח. צילום: פורד

פורד רפטור חדש! יותר מ-411 כ"ס, 10 הילוכים. קוקפיט חדש ובורר מצבי נהיגה לכל סוג שטח. צילום: פורד

אבל העיקר בראפטור הם המיתלים, שבדומה לרכבי מירוץ טהורים, מקנים לו יכולת לנסוע בשטח משובש במהירות של כביש מהיר. היכולת המצויינת של הדגם הקודם הושבחה עוד יותר עם בולמי FOX Racing 2.5" מלפנים ו-3" מאחור המקנים מהלך מתלה נדיב של 28.4 ס"מ מלפנים ו-30.5 ס"מ מאחור.
העיצוב החיצוני מתבסס על זה של ה-F150 הנוכחי, אבל הוא נראה "ערוך ומוכן לקרב" בזכות גריל רשת שחור עם הכיתוב FORD, פגוש קדמי מסיבי, תפיחות על מכסה המנוע, בתי גלגלים רחבים המכילים צמיגי BFGoodrich AT מסדרת KO2 החדשה במידה XL של 35X12.5R17 בעוד לדלת ארגז נוסף פס שחור עם כיתוב שם המשפחה בענק (פורד מאוד גאים בראפטור מסתבר) וצמד צינורות מפלט.

פורד רפטור חדש! יותר מ-411 כ"ס, 10 הילוכים. קוקפיט חדש ובורר מצבי נהיגה לכל סוג שטח. צילום: פורד

פורד רפטור חדש! יותר מ-411 כ"ס, 10 הילוכים. קוקפיט חדש ובורר מצבי נהיגה לכל סוג שטח. צילום: פורד

גם תא הנוסעים שודרג בעיקר בכל הקשור לאיכות שנראית פחות "חקלאית" מבעבר עם מסך דיגיטאלי גדול במרכז לוח השעונים, צג מגע במרכז הקונסולה ונגיעות ספורטיביות בדמות הגה מצופה עור ואלקנטרה עם פס בחלקו העליון (כמו במכוניות מירוץ), משוטים להעברת הילוכים וגימורי מתכת וקרבון.
שיווק הראפטור צפוי להתחיל בארה"ב לקראת סוף השנה כדגם 2016 ולנוכח הביקוש שצפוי להיות גבוה מתמיד אם אתם רוצים אחד כזה בקרוב כדאי שתמהרו להזמין.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*