יום חמישי , 25 יולי 2024
יונדאי מפתחת יחידת הנעה היברידית חדשה המיועדת לדגמיה הקטנים. צילום: רוני נאק

יונדאי מפתחת מערכת היברידית לרכבים קטנים

רוני נאק

עיתונות הרכב הקוריאנית כמרקחה! בלב הסערה הצהרה של ראש חטיבת התכנון והכספים של הקבוצה אשר אמר בכנס לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2024 את הדברים הבאים:" הייתה לנו מערכת היברידית רק לדגמים בינוניים וגדולים, אבל עכשיו אנחנו מפתחים מערכת HEV (זה הייבריד) שאפשר להתקין על מכוניות קטנות". לי סונג-ג'ו הוסיף ש:"אנחנו מתכננים שתהיה לנו מערכת שתוכל לצייד את כל הדגמים בהיצע עם אופציה היברידית". בכנס לא נמסר מה יהיה המפרט הטכני של היחידה ההיברידית החדשה.

יונדאי קונה הייבריד. זינוק בביקוש העולמי לדגמים היברידיים. צילום: רוני נאק

 

• יונדאי אלנטרה הייבריד מתעדכנת

מכאן אנו למדים שיונדאי, בעצמה מחוייבת לפיתוח של דגמים חשמליים, מכירה בדרישה הגוברת בשוקי העולם לדגמים היברידיים קומפקטיים – בין השאר גם כתגובה לחוסר העניין של הלקוחות ברכב חשמלי 100% ולמלא את הפער שנוצר. בנוסף, לאור הרווחיות הטובה יותר שיש לרכבי בעירה פנימית והיברידיים ביחס לרכב חשמלי, זו גם עשויה להיות דרך טובה לצמצם הפסדים שנגרמו מהשקעות הענק של יצרנית הרכב בהקמת תשתית היצור ושרשרת האספקה הנדרשת ליצור של דגמיה החשמליים.

נכון להיום המערכות ההיברידיות של קבוצת יונדאי מתבססות על מנוע ה-1.6ל' טורבו כאשר הספק המנוע החשמלי וקיבולת הסוללה משתנה לפי הצורך בין הדגמים השונים – לפי משקל וייעוד. בנוסף, דגמים כמו יונדאי אלנטרה ויונדאי KONA מקבלים מנוע 1.6ל' אטמוספרי עם מנוע חשמלי.

רבת המכר בישראל, יונדאי אלנטרה הייבריד, הנהגים יודעים להעריך רכב חסכוני ללא חרדות טווח. צילום: רוני נאק

 

בזכות יחידת הנעה היברידית-קומפקטית חדשה, ליונדאי תהיה עתה האפשרות להשיק יותר גרסאות ודגמים היברידיים, ברמות מחיר עממיות, שיהנו מצריכת הדלק הנמוכה והפחתת זיהום האוויר.

גם בצד השני של קו המוצרים, בדגמיה הגדולים יותר כמו בדור הבא של יונדאי פאליסייד, יהיה היצע של מערכת הנעה היברידית. זו, לפי המקור הקוריאני, תהיה על בסיס מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5ל'.

נכון לרבעון הראשון של 2024, מכירות דגמי הייבריד העולמיות של יונדאי עמדו על 98,000 יחידות, עלייה של 17% בהשוואה לשנה. ככל שמכירות הייבריד עולות, גם הרווחיות משתפרת. עד כה, הרווחיות של כלי רכב חשמליים פחותה מזו של מנועי בעירה פנימית, אך הרווחיות מדגמי הייבריד עלתה לרמות דומות של אלה הלא מחושמלים כלל. גם מחיר המכירה הממוצע גבוה בכ-15 עד 20% מזה של מנועי בעירה פנימית. בנוסף, כך יונדאי, אחוז רב יותר של רוכשי הייבריד בוחרים את חבילות האבזור הגבוהות יותר ובכך משפרים עוד יותר את הרווחיות של יצרנית הרכב.

Check Also

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק P200

רענון מעודן מן הפנים ומן החוץ ויחידת הנעה טורבו-בנזין מעניינת החזירה אותנו לחיקו של הריינג' הקטן המעודן והרלוונטי יותר מתמיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

thirteen + eighteen =