יום שלישי , 16 אפריל 2024
יונדאי אלנטרה הייבריד מתעדכנת. החל ב-169,900 שקלים. צילום: יונדאי

4.4 ל' ל-100 ק"מ יונדאי אלנטרה הייבריד מתעדכנת

רוני נאק

כלמוביל, יבואנית יונדאי, החלה לשווק את האלנטרה הייבריד שעברה מסכת עדכונים עמוקה למדי. עוד לפני כן נספר לכם כי מדובר בסדאן המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל ויותר מזה – היא המכונית השניה הנמכרת ביותר בישראל עם מעל ל-8,000 יחידות שעלו על כבישינו בשנת 2023 (פער של עשרות אחוזים יותר מה"נמסיס"  – קורולה).

יונדאי עדכנה את המראה החיצוני עם חזית חדשה, עיצוב "כריש" אגרסיבי יותר ויחידות LED קדמיות שבגרסאות הבכירות הן אקטיביות ומונעות סינוור. אליהן מצטרפות גם נורת DRL חדשות וצרות וגם יחידות תאורה אחוריות LED. שפת העיצוב נותרה בגדול אותה שפה המגדירה את הדור האחרון של דגמי המותג ואפילו מקבלת חיזוק נוסף עם הארכה של 4 ס"מ למרכב שמגיע עתה ל-471 ס"מ מפגוש לפגוש.

הקוקפיט הדיגיטלי של יונדאי מקבל עתה עוד פיצ'רים ותגבור של מערכות סיוע אקטיביות. צילום: יונדאי

 

• גלו את פארק תמנע

בפנים תמצאו קוקפיט דיגיטלי מלא עם לוח מחוונים 10.25 אינץ' שניתן לשינוי והצגה של מידע רב. אפילו הגרסה הבסיסית – "פרמיום" משתדרגת עם לוח מחוונים בעיצוב חדש ודיגיטלי. ישנו כמובן ממשק מולטימדיה עם שיקוף קארפליי ואנדרואיד. גימור הפנים עולה קומה עם דיפוני דלתות רכים וריפודי עור בגרסאות הבכירות. אלה גם מקבלות מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים ואף כיוון חשמלי למושב נהג עם זכרון. בנוסף, האלנטרה הייבריד מקבלת איבזור נוחות כמו משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים רב-אזורית, תוספת של חיישני חניה, מפתח חכם עם תפקוד של התנעה מרחוק, גג שמש ופריחה של שקעי USB נוספים בחזית ומאחור.

בתחום הבטיחות נספר כי ביונדאי אלנטרה הייבריד נוספו 2 כריות אוויר צידיות למניין כולל של 8 כריות אוויר – וגם מערכות בטיחות שלא היו בעבר כמו מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בשטח מת, מניעת פגיעה ברכב חוצה מאחור, יציאה בטוחה שמתריאה מתנועה מאחור בעת פתיחת דלת וגם תזכורת לשכחת ילדים ואי חגירה מאחור. כל זה לצד ציון של 5 כוכבים במבחן של IIHS בארה"ב ומערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות נוספות רבות.

תא מטען גדול עם נפח של 474 ל' ויש גם דפיוזר אחורי ללוק הספורטיבי והחלקת זרימת האוויר לשיפור צריכת הדלק. צילום: יונדאי

 

בתחום ההנעה, יונדאי שומרת על המערכת ההיברידית המוכחת והאמינה שלה. עם "טוויק" זעיר כדי לשפר עוד יותר את החסכון בדלק (נתון רשמי של 4.4 ל' ל-100 ק"מ או 22 קמ"ל). התפוקה עומדת של 139 כ"ס ו-27 קג"מ ומגיעה ממנוע בנזין 1.6ל' אטמוספרי (מחזור אטקינסון) ומנוע חשמלי המוזן מסוללת ליתיום-יון פולימר (הסוללה מקבלת אחריות של 7 שנים או 150 אלף ק"מ). כבעבר הורדת הכוח היא דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 הילוכים כשעל החלק האחרון בשרשרת ההנעה ממונים חישוקי סגסוגת 16 אינץ' או 17 אינץ'. בנוסף, בורר מצבי נהיגה מאפשר לנהג מידה של שליטה במפות הניהול של המנוע ותיבת ההילוכים ולבחור בין נהיגה חסכונית, ספורטיבית או סתם ככה התנהלות אדישה.

המראה המעודכן, חבילות אבזור הנוחות והבטיחות המורחבות ויחידת ההנעה ההיברידית החופשיה מטרדת רשת הטעינה הציבורית – כולם יחד יוצרים רכב משפחתי היברידי – מאד רלוונטי גם לאור המחירים:

כמה עולה יונדאי אלנטרה הייבריד?

  • גרסת Premium מחירה: 169,900 שקלים
  • גרסת Supreme מחירה: 172,800 שקלים
  • גרסת Luxury מחירה: 179,990 שקלים

 

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × 4 =