יום שישי , 6 יוני 2025
שברולו סילברדו מתעדכן עם מערכת יניקת אוויר חדשה אשר מבטיחה אוויר צונן וטרי לדוראמקס הגדול שמתחת. צילום: שברולט
שברולו סילברדו מתעדכן עם מערכת יניקת אוויר חדשה אשר מבטיחה אוויר צונן וטרי לדוראמקס הגדול שמתחת. צילום: שברולט

מנוע דורמאקס נושם לרווחה

תומר הדר

שברולט סילבראדו, בגרסת הדיזל, תזכה בשנה הבאה לשדרוג, הן של העיצוב החיצוני והן של הביצועים, הודות למערכת יניקה חדשה, שתותקן בכל דגמי הסילבראדו המצוידים במנועי הדורמאקס של GM.

610X141

לפי שברולט, מדובר במערכת שמיועדת לאפשר למנוע לשמור על טמפרטורות עבודה נמוכות גם בתנאי נסיעה קשים. במישור הוויזואלי, ההבדל הניכר ביותר בין הסילבראדו הנוכחי והדגם החדש, שיגיע ארצה בשנה הבאה, הוא פתח היניקה הענק שיותקן על מכסה המנוע.

שברולו סילברדו מתעדכן עם מערכת יניקת אוויר חדשה אשר מבטיחה אוויר צונן וטרי לדוראמקס הגדול שמתחת. צילום: שברולט
שברולו סילברדו מתעדכן עם מערכת יניקת אוויר חדשה אשר מבטיחה אוויר צונן וטרי לדוראמקס הגדול שמתחת. צילום: שברולט

לפי שברולט, 60% מנפח האוויר שמנוע הדוראמקס צורך יסופק כעת מן הסביבה הישירה שמחוץ לתא המנוע, כלומר המנוע יוזן באוויר קר, שמייעל את הפעילות. 40% נוספים מנפח האוויר יסופקו לסילבראדו באמצעות פתח יניקה שימוקם מאחורי הפגוש הקדמי. על מנת שהסילבראדו יוכל לתפקד היטב גם בתנאי גשם ושלג, פתח היניקה מתוכנן כך שיכיל "מלכודת מים" שתבטיח שהמנוע ישאב אוויר קר – ולא מים קרים.

Check Also

מבחן דרכים דאצ'יה דאסטר 4X4

דור שלישי וכל חדש של דאצ'יה דאסטר מגיע אלינו והוא מאד שונה מקודמו. על היתרונות והחסרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *