שבת , 27 אפריל 2024
הנה בניין המטה של פורשה בשטוטגארט - מכאן יצא צ'ק של 599 מיליון דולרים לבית המשפט כקנס על שילוב מנועי דיזל מזהמים בדגמי פורשה. צילום: פורשה
הנה בניין המטה של פורשה בשטוטגארט - מכאן יצא צ'ק של 599 מיליון דולרים לבית המשפט כקנס על שילוב מנועי דיזל מזהמים בדגמי פורשה. צילום: פורשה

קנס עצום לפורשה

רוני נאק

פרשת דיזלגייט עדיין לא הסתיימה וגם הספיחים האחרונים שלה גדולים וחשובים מספיק כדי לעשות כותרות בעיתוני אירופה – זאת בעיקר בשל הרמת המסך המביכה אשר חשפה את העדפת VW את שורת הרווח על פני אריכות ימים ללקוחותיה. ובכן בית המשפט המחוזי של שטוטגארט (מקום מושבה של פורשה – כזכור חטיבה השייכת ל-VW) קבע קנס בשיעור של 535 מיליון אירו (599 מיליון דולרים) לפורשה על כך ש"מחלקת הפיתוח התעלמה מחובתה החוקית, וזו הובילה למכירות של מכוניות דיזל באירופה וברחבי העולם מבלי שאלו עמדו בתקנות זיהום האוויר".

פורשה קאיין - אחד הדגמים שבהם שולב מנוע דיזל מזהם ושווק (בהצלחה רבה) ברחבי העולם למרות זאת. צילום: פורשה
פורשה קאיין – אחד הדגמים שבהם שולב מנוע דיזל מזהם ושווק (בהצלחה רבה) ברחבי העולם למרות זאת. צילום: פורשה

ההודעה לעיתונות של פורשה

פורשה לכשעצמה לא פיתחה את מנועי הדיזל – אותם היא מקבלת מ-VW – אבל המנהלים והבכירים בחברה נכשלו בכך שלא פיקחו על הטמעתם בדגמי פורשה שונים. לאור זאת התובעים בגרמניה ממשיכים לאתר מנהלים ומהנדסים אשר היו מעורבים בתרמית הגדולה. תרמית אשר מאז חשיפתה בשנת 2015 עלתה לקבוצת VW כ-30 מיליארד אירו. והכיס עוד עמוק.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 + 18 =