יום רביעי , 8 מאי 2024
ARGO עוברת לדפי ההיסטוריה מיליארדי דולרים של השקעה נמחקים. האם זה רק תרגיל של פורד כדי להימנע מתשלום מיסים? צילום: ARGO

פורד ו-VW יורדים מנהיגה אוטונומית

רוני נאק

פורד ופולקסווגן השותפות ב-ARGO AI העוסקת בפיתוח טכנולוגיה של נהיגה אוטונומית, עתידות לסגור את ההזנק ולפטר או לספוג את כל עובדיו. כך סיפרו מקורבים המעורים בנושא.

בדו"ח הרבעוני של פורד ציינה החברה כי ARGO לא הצליחה למשוך משקיעים חדשים וספגה בשל כך ירידת ערך בשיעור של 2.7 מיליארד דולרים. פורד תלתה את ההפסד הרבעוני הגדול של 827 מיליון דולרים בשל כך.

ימים טובים יותר. מימין מנכ"ל VW דיס, במרכז מנכ"ל ארגו סלסקי, משמאל מנכ"ל פורד לשעבר האקט. החברה הגיעה לשווי שוק של מעל ל-7 מיליארד דולרים. צילום: ARGO

ARGO נוסדה ב-2016 במטרה לפתח טכנולוגיות חדשות לנהיגה אוטונומית. מאז היא הצליחה לגייס כ-3.6 מיליארד דולרים בעיקר מפורד ומפולקסווגן.

פולקסווגן מבחינתה הודיעה כי תמשיך פיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית עם שותפותיה באירופה וסין, בוש והורייזן רובוטיקס.

האם המהלך הזה של פורד נועד לספוג את ההפסד של הזנק כושל ולהמשיך הלאה או שמדובר בסך הכל בתרגיל חשבונאי כדי להציג הפסד ולחמוק מתשלום מיסים?

ARGO חבילת החיישנים המורכבת הדרושה לרכב אוטונומי. נחלת ההיסטוריה? צילום: ARGO

כך או אחרת, תחום הנהיגה האוטונומית (נהיגה רובוטית) שעד לא מזמן כולם ראו בו את "העתיד" הולך ונדחק לתחתית סדרי העדיפויות של יצרניות הרכב המתמודדות עדיין עם קשיי אספקה, מחירים מאמירים של חומרי גלם והובלה וגם כוח עבודה שלא ממהר לחזור לקווי היצור.

Check Also

טיזר לחשמלית הקטנה של קיה EV3

אח קטן למשפחת דגמי EV החשמליים לבית קיה. לצד ה-EV6 היקר, ה-EV9 היותר יקר שעתיד להגיע בקרוב לישראל - קיה EV3 עתיד לתת פתרון זול יותר למי שירצה קיה חשמלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 + 2 =