יום שני , 29 אפריל 2024
בשורות רעות ללקוחות של רכב בנזין. צילום: רוני נאק

לקראת תקנות יורו 7 – התייקרויות גם בגזרת הבנזין

רוני נאק

ה-VDA בגרמניה (איגוד יצרניות הרכב הגרמני) מזהיר מפני הקשיים שבפניהם יעמדו רוכשי רכב חדש לקראת יישום תקנות זיהום האוויר החדשות, יורו 7. במאמר מוסגר, נספר לכם כי רבים מהם, ובוודאי משגרירי ה"אג'נדה הירוקה" לא חשבו שתעשיית הרכב כלל תגיע לתקן יורו 7 וכי רמת החישמול בשלב הזה כבר תהיה הרבה יותר משמעותית. אלא שהצהרות לחוד ומציאות לחוד ואירופה נמצאת בפתחו של יישום תקן זיהום אוויר עדכני ומחמיר יותר – יורו 7.

לדברי ה-VDA התקן החדש מחמיר "מעבר לכל פרופורציה" ומשמעותו היא שחלק מהדגמים לא יוכלו להמשיך להיות משווקים ואלו שכן יעלו הרבה יותר.

ביום רביעי, ה-9 לנובמבר, צפוי האיחוד האירופאי להציג את ההצעות לתקן יורו 7 החדש. דרישות התקן מיועדות להבטיח כי המכוניות החדשות יפלטו עוד פחות מזהמים וחלקיקים מסוכנים. ה-VDA מתאר את התקן החדש ככלי יעיל לשיפור איכות האוויר בערים. אבל…ה-VDA מדגיש כי על העדכון להיות מכוון יותר כלפי פתרונות טכנולוגיים.

מפלט חשמלי מעלויות הבנזין. אופציה שהולכת ומתרחקת בשל עלויות יצור שעולות ומס נסועה עתידי. צילום: רוני נאק

• שובה של משאבת האוויר המשנית

הפיתוח הטכנולוגי הנדרש כדי לצמצם עוד יותר את פליטת המזהמים משמעותו השקעה מצד היצרניות. מכאן הדרך להתייקרות נוספות של רכב חדש קצרה ביותר. לפי טיוטה שהתפרסמה לאחרונה, מכוניות פרטיות ומשאיות עשויות להתייקר באלפי יורו. בקיזוז הקלות שעשויות להיות למכונית בעלות "פליטה נמוכה" שעומדות בתקן יורו 7 החדש. העלות בשערי המפעל עשויה לזנק ביותר מ-300 אירו לרכב פרטי קטן ועד ל-3000 אירו לרכב מסחרי ואוטובוסים.

כמובן שאי אפשר להתעלם מהעלויות העצומות של טיפול רפואי בנזקים הבריאותיים הנגרמים מזיהום אוויר שמקורו בתחבורה. בישראל, כך לפי נתוני המדינה, מספר האזרחים שנפטרו כתוצאה מסיבוכים בריאותיים הקשורים לזיהום אוויר מתחבורה הוא פי 4 גדול יותר ממספר ההרוגים בתאונות הדרכים.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 − seven =