יום שישי , 2 מאי 2025
אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה
אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה

אקורה MDX במירוץ לעננים


תומר הדר

אקורה, חטיבת היוקה האמריקאית של הונדה מתכוננת בשיא הכוח למרוץ אל העננים – PIKES PEAK. למי שלא מכיר, פייקס פיק הוא מרוץ קצר יחסית, באורך של פחות מ-20 קילומטרים שמתקיים בקולוראדו מעל 100 שנים – אך מה שמיוחד בפיק אינו האורך אלא הגובה: מדובר במרוץ שמטפס על הר בגובה של כמעט קילומטר וחצי, כלומר מתחילים במזג אוויר אביבי נעים, או קצי מעיק, ומסיימים למעלה בחורף, מה שאומר שהתנאים עלולים להשתנות במהלך המרוץ – וסביר להניח שישתנו.

אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה
אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה

• רכב חדש החל מ-549 שקלים בחודש בלבד

כדי להתמודד עם הבלאגן באופן משכנע, אקורה החליטה להציג בנבחרת הפייקס פיק שלה שני רכבי כביש שטח שינסו להתמודד עם הפסגה: MDX אחד ו-RDX אחד.  MDX הוא דגם היברידי (כן, היברידי) שמנוע ה-3.5 ל' שלו עבר הגדלת נפח קלה ל-3.7 ליטרים כדי להפיק 400 כוחות סוס ביחד עם מערכת ההנעה ההיברידית – עליה נאה ביחס ל-321 כוחות הסוס של ה-RDX הסטנדרטי. התיבה היא אוטומטית כפולת מצמדים ותא הנוסעים עבר כמובן הפשטה מכל אבזור.

אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה
אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה

לצד ה-MDX בחרה אקורה להכניס גם RDX- אחיו של ה-MDX. הפעם הונדה בחרה במתכון מוכר – כלומר מנוע 2.0 ל' המוגדש שמוכר היטב גם בישראל מהסיוויק טייפ R. המנוע זוכה לתגבור צנוע יחסית- 350 כוחות סוס במקום ה-300 הרגילים הודות למגדש גדול. גם כאן יש כלוב התהפכות, מתלים ספורטיביים והפחתת משקל הודות  להרבה אבזור פנים שהלך לפח.

Check Also

רנו קליאו החל ב-124,990 שקלים

הסופרמיני לבית רנו חוזרת לאולמות התצוגה בגרסת אבזור אחת ומחיר שמתחרה בחשמליות הקטנות. שנה אחרי עדכון הדגם שעודכן ב-2019

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *