יום שלישי , 26 מאי 2020
ראשי » מגזין » האם תערוכות הרכב מתו?
מדוע מאבדים עניין בתערוכות הרכב? צילום: רנו
מדוע מאבדים עניין בתערוכות הרכב? צילום: רנו

האם תערוכות הרכב מתו?

רוני נאק

תערוכת הרכב של פרנקפורט עתידה להיפתח השבוע – ב-14 לספטמבר ויום קודם לכן לעיתונות. זו תמיד הייתה מתערוכות הרכב החשובות ביותר באירופה ועם עניין רב גם לשוק הישראלי אשר מקבל מכוניות בתקן אירופאי. פעמים רבות ביקרתי בתערוכה אשר סיפקה דרך יוצאת מהכלל להיפגש אישית עם האנשים אשר ממש יוצרים את המכוניות: מעצבים, מהנדסים, אנשי שיווק ופרסום וגם קולגות רבות מרחבי העולם. ופרנקפורט תמיד הייתה הגדולה שבהן – מאלו שבסוף היום הרגליים כואבות ממש, והראש מלא במידע חדש ומלהיב.

אלא שהשנה תערוכת פרנקפורט כבר עושה כותרות אבל לא בדרך טובה. ואת העין מושכת הרשימה החסרה של יצרני רכב רבים שבחרו לא להשתתף בחגיגה: טסלה (עם מודל 3 שמאד רלוונטית לאירופה), ניסאן, פיאט, פיג'ו, וולוו, אינפיניטי ומיצובישי.

מדוע מאבדים עניין בתערוכות הרכב? צילום: אלפא
מדוע מאבדים עניין בתערוכות הרכב? צילום: אלפא

בתערוכת פריז – בספטמבר שעבר – נרשמה ירידה של 14% במספר המבקרים חלק מזה קשור לאיומי טרור בבירת צרפת. אבל גם בדטרויט עברו בקופות 9,000 מבקרים פחות מאשר בשנה שעברה. השנה פרנקפורט פותחת את שעריה לראשונה אחרי סקנדל דיזלגייט – האם החרם הוא ערכי?

לא בטוח – תערוכות כמו CES תופסות את מקום תערוכות הרכב כשיצרנים בוחרים לחשוף טכנולוגיות חדשות – ושימוש נרחב בפלטפורמות דיגיטאליות מנגיש את המידע לעיתונאים ולציבור לעיתים שבועות רבים לפני התערוכה – אם בדליפות אמיתיות או ב"דליפות" מתוזמרות יח"צ מתוחכם.

תערוכת רכב היא כלי שיווקי לכל דבר וככזה עליה לספק תמורה להשקעה – עולם הרכב נמצא בתקופה של שינוי – בממדים רבים – ויהיה מעניין לראות לאילו כיוונים התהליכים הללו יקחו את כולנו.

מדוע מאבדים עניין בתערוכות הרכב? צילום: SEMA
מדוע מאבדים עניין בתערוכות הרכב? צילום: SEMA

צפו גם בזה

מיני קופר חשמלית

מיני קופר חשמלית החל ב-239 אלף שקלים

אחד האייקונים הקטנים אך הוותיקים של עולם הרכב מקבל מערכת הנעה חשמלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − eleven =