יום שישי , 26 אפריל 2024
קריאת תיקון בארה"ב למאות אלפי שיברולט סילבראדו - כשל חשמלי מכבה את מגבר ההגה...צילום: שברולט
קריאת תיקון בארה"ב למאות אלפי שיברולט סילבראדו - כשל חשמלי מכבה את מגבר ההגה...צילום: שברולט

שברולט סילבראדו: לפעמים אין הגה כוח

רוני נאק

חודשי הקיץ כנראה מספקים לאמריקאים שפע של זמן פנוי. או שפע של מכוניות פגומות. בכל מקרה, התוצאה היא הכרזות מאסיביות על ריקולים בקרב יצרני הרכב הגדולים. הפעם מדובר בשני ריקולים מאסיביים, כשעת הכוונת של ה-NHTSA, הסוכנות האמריקאית לבטיחות בדרכים, נמצאים טנדרים גדולים. בריקול הראשון מדובר בשברולט סילבראדו ובן דודו GMC  סיירה, ממודל אחד ספציפי: 2014.

על פיNHTSA  וג'נרל מוטורס, מדובר בריקול בו נקראים למוסכים בארה"ב לא פחות מ-690 אלף טנדרים. הסיבה הרשמית, לפי ה-NHTSA, היא תוכנה בעייתית במחשבים השולטים בהגה הכוח של הטנדרים הגדולים של GM. בטנדרים מסוימים, כך טועןNHTSA  עלולה להתרחש נפילת מתח רגעית, שבתורה משתקת את משאבת הגה הכוח החשמלית ומותירה את הנהג עם היגוי לטנדר השוקל מעל שלוש טונות אשר נתון בעיקר לחסדי שרירי ידיו של הנהג. בשפה פשוטה: לפעמים אין הגה כוח.

טנדר ניסאן טיטאן נקרא למוסכים בשל כשל בחגורת בטיחות. צילום: ניסאן
טנדר ניסאן טיטאן נקרא למוסכים בשל כשל בחגורת בטיחות. צילום: ניסאן

בריקול אחר, שאינו קשור לזה של שברולט מודיעה ניסאן ארה"ב על ריקול לטנדר הגדול של היצרנית- הטיטאן, שאינו מוכר לרוכשים בישראל. בריקול, שרלוונטי ל-44 אלף רוכשים אמריקאים מזומנים טיטאן XD CREWCAB (כלומר הגרסה הארוכה) משנת 2016 ו-2017 לתיקון פגם בחגורות הבטיחות האחוריות. על פי ה-NHTSA, האשמה טמונה בבורג באבזם שעלול להתעוות ולמנוע מן החגורה להישאר סגורה כראוי.

יש להדגיש- בישראל, רכבים המזומנים לביצוע ריקול, שאינם מבצעים את הריקול תוך חצי שנה, אינם יכולים לגשת לטסט – במידה והריקול הזה יגיע גם אלינו…רק שתדעו

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × 4 =