רוני נאק
חודשי הקיץ כנראה מספקים לאמריקאים שפע של זמן פנוי. או שפע של מכוניות פגומות. בכל מקרה, התוצאה היא הכרזות מאסיביות על ריקולים בקרב יצרני הרכב הגדולים. הפעם מדובר בשני ריקולים מאסיביים, כשעת הכוונת של ה-NHTSA, הסוכנות האמריקאית לבטיחות בדרכים, נמצאים טנדרים גדולים. בריקול הראשון מדובר בשברולט סילבראדו ובן דודו GMC סיירה, ממודל אחד ספציפי: 2014.
על פיNHTSA וג'נרל מוטורס, מדובר בריקול בו נקראים למוסכים בארה"ב לא פחות מ-690 אלף טנדרים. הסיבה הרשמית, לפי ה-NHTSA, היא תוכנה בעייתית במחשבים השולטים בהגה הכוח של הטנדרים הגדולים של GM. בטנדרים מסוימים, כך טועןNHTSA עלולה להתרחש נפילת מתח רגעית, שבתורה משתקת את משאבת הגה הכוח החשמלית ומותירה את הנהג עם היגוי לטנדר השוקל מעל שלוש טונות אשר נתון בעיקר לחסדי שרירי ידיו של הנהג. בשפה פשוטה: לפעמים אין הגה כוח.

בריקול אחר, שאינו קשור לזה של שברולט מודיעה ניסאן ארה"ב על ריקול לטנדר הגדול של היצרנית- הטיטאן, שאינו מוכר לרוכשים בישראל. בריקול, שרלוונטי ל-44 אלף רוכשים אמריקאים מזומנים טיטאן XD CREWCAB (כלומר הגרסה הארוכה) משנת 2016 ו-2017 לתיקון פגם בחגורות הבטיחות האחוריות. על פי ה-NHTSA, האשמה טמונה בבורג באבזם שעלול להתעוות ולמנוע מן החגורה להישאר סגורה כראוי.
יש להדגיש- בישראל, רכבים המזומנים לביצוע ריקול, שאינם מבצעים את הריקול תוך חצי שנה, אינם יכולים לגשת לטסט – במידה והריקול הזה יגיע גם אלינו…רק שתדעו